overgewicht en zwangerworden deel 2

quote: Patrica reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-09-2008 18:10:40'));

Hey patricia,

Ik ben Nina.. ben nu precies 12 maanden bezig voor mijn 1e. Maar ook ik heb een overgewicht. Ik weet wel bijna zeker dat het daardoor komt. dat het zolang duurt. Ik ben wel onregelmatig ongi. het schommelt tussen de 29 en 33 dagen. iedere maand denk ik dat ik wat voel en dan is het 1 grote teleurstelling. Ik wil geen temperatuur meten etc etc.. want dan ga ik me tevee mee bezig houden. Ik ben wel van plan om naar de ha te gaan. Maar wil weten wat er daarna gaat gebeuren.. weet jij dat nog.. ik wordt namelijk een beetje nerveus en schaam me een beetje nl. Ook ben ik benieuwd of jij tips hebt om af te vallen in korte tijd. want jij was 5 kg afgevallen toch? Oja en wat is chlomid? ik heb het al een paar keer gelezen in dit forum? Misschien zal je het raar vinden dat ik je zoeel vragen stel.. maar ik denk dat jij wel begrijpt wat ik nu meemaak. Ik wordt soms gewoon verdrietig doordat het zolang duurt. \jou verhaal geeft mij tch wel hoop.

ik hoop snel van je te horen.

..ook anderen mogen reageren als jullie tips hebben
groetjes Nina

Hoi Nina,

Ik begrijp zeker dat je zoveel vragen stelt en daar is dit forum ook voor toch?! Kan me zo goed voorstellen dat je er zo onzeker en verdrietig van word. Ik zat bijna elke maand te huilen als ik weer eens ongi werd terwijl we goed hadden geklust. Heb ook daarom mijn verhaal bij jullie neergezet om jullie hoop te geven en te laten zien dathet echt wel kan allemaal.
CLOMID, zijn tabletten die helpen om een goede eisprong te hebben. Je slikt ze een aantal dagen en dan krijg je een folikelmeting, gaan ze kijken of er eitjes zijn en of ze al op kloppen staan. Als ze groot genoeg zijn krijg je dus huiswerk en moet je om de dag verplicht aan de klus.
Temperatuur meten heb ik ook gedaan, maar er was niks te zien. Heb het 3mnd gedaan, maar er kon geen eisprong uitgehaald worden. Ik had het geluk dat ik mijn eisprong voelde.
Vind trouwens niet dat je je eigen moet schamen voor je overgewicht. Ieder mens is mooi op zijn of haar manier. Ik ben sonja bakker gaan doen en het werkte bij mij super goed moet ik zeggen. Viel goed en veel af, helaas kwam ik wel weer aan als mijn ongi uit bleef of als ik clomid slikte. Heb dus heel lang geschommeld met mijn gewicht.
Nadat ik bij de HA was geweest kon ik dus terecht bij mijn gyn. Eerst kreeg ik een gesprek en een inwendige echo om te zien of op het eerste oog alles goed was. Later kreeg ik de folikelmeting en de clomid. Ook is het sperma van mijn man nagekeken. Wat een ramp is dat zeg, hahaha. Moet wel zeggen dat het bij mij raar is gegaan allemaal. Normaal krijg je ook een onderzoek om te kijken of je eileiders open zijn,maar die heb ik nooit gehad. Schijnt een vervelend onderzoek te zijn. Ook heb ik ovulatietesten gedaan.

Als je nog iets wilt weten vraag gerust ik geef overal antwoord op. Als ik kan helpen doe ik het graag. Weet hoe het is als het zolang duurt allemaal. Veel succes en sterkte, hoop dat je snel zwanger bent!!

Liefs xxx

Hoi patricia,

Bedankt voor je snelle reactie... ik schaam e trouwens niet voor mijn overgewicht maar meer om hetb feit dat het zolang duurt. Ik heb eens gehoord.. op het moment dat je naar de ha of gyn gaat ivm met zwanger worden. dan val je onder een categorie verminderd vruchtbaar ik schrik daar enorm van. Ik wil normaal herkend worden..snap je. Maar het helpt echt als er iemand is die je kan geruststellen omdat zij er ervaring mee heeft in dit geval ben jij het. bedankt voor je begrip en steun.

groetjes Nina

hallo allemaal,

Wil jullie allemaal heel veel succes wensen.

Zelf heb ik het gevoel van niet wel goed geklust maar voel nog niet volgens de berekening moet de 13e mijn innesteling hebben dus hoop ik dat het lukt.
Waarom duurt wachten zoooooo lang?

quote: 1984_Nathalie_1984 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-09-2008 19:19:41'));

Nod lijsje Beautiful Girls!

Saskia, 28 jaar                                2e ronde  - 1e kindje       14-09-08
Fleur, 35jaar                                    16e ronde - 1e kindje        22-09-08  
Chanaty,  28 jaar                        2e ronde- 2de kindje       22-09-08          
Joke, 26 jaar                                  13e ronde - 1e kindje         03-10-08 (bij 29 dgn)
Op het wachtbankje, meiden we  voor jullie!

Momenteel zit er niemand op wachtbankje

Spannend!! ~Meiden die overtijd zijn~ Spannend!!!

En ook hier is het nog ffies wachten, saai hoor!

De zwangere beautiful girl  onder ons   * * * ** * Glittersss * * * ** *

Tijgetje, 35 jaar                   2e ronde -   1e kindje        Uitgerekend: 20 febr 2009
Ester,     28 jaar                           3e ronde - 1e kindje         Uitgerekend: 13 april 2009
Bloemetje, 23jaar               4e ronde -   1e kindje         Uitgerekend: 17 april 2009
Nathalie, 24 jaar                  6e ronde -   1e kindje         Uitgerekend: 5 mei  2009    
Mama v.Stijn, 30 jaar          2e ronde - 2e kindje       Uitgerekend: 11 mei 2009

Verloskundige Bezoekjes

Bloemetje
08-09-09                  intake gesprek
Nathalie
09-09-08                 intake gesprek om 15.00 uur
28-10-08                 controle om 16.00 uur
Naomi
26-06-08                Ziekenhuis (Intake en waarschijnlijk echo)

Afspraken voor de mooiste ECHO's

Bloemetje
04-09-08                  pretecho om 15.00 uur

Nathalie
08-10-08                 termijn echo om 8.40 uur

Hallo allemaal,
Weer een berichtje van mij......
Iedereen welkom natuurlijk!! Fijn dat jullie ook je verhaal willen delen hier!! Zoals je ziet: waar we kunnen proberen we elkaar te helpen en met name te steunen!!
De weg naar het ziekehuis heb ik niet hoeven maken, dus daar kan ik niemand mee helpen. Heb alleen een lieve vriendin die wel de complete mmm heeft moeten doorlopen. Ik weet dat de eisen wat betreft het wel of niet helpen heel erg verschillen!!
Er werd ook gevraagd naar eensnelle manier van afvallen. Ik ben een keer in 2.5 maanden 13 kilo kwijtgeraakt met Weet hoe je eet! Google het maar....... (Enige nadeel is natuurlijk: hoe naderhand verder!)

Ik weet niet meer wie, maar er werd gezegd: ik snap niet dat jullie alleen testen! Tja, eigenlijk ben ik het helemaal met je eens! Achteraf heb ik ietsjepietjse spijt....... Maar mijn man was er minder mee bezig dan ik. Daarnaast deed ik eigenlijk de test om niet meer op de ongi te hoeven wachten. Iedere ochtend stond ik op en keek ik in mijn onderbroek. Nee, nog niet..... Als de test negatief was, dan was het gewoon niet meer of of, dan wist ik: komt het vandaag niet, dan komt het morgen! Tja....... alleen was het nu positief...............

Ben nu 5.5 week en heb mijn positiebroeken alweer aan. Lekker ingesnoerd, maar van mijn gewone broeken wordt ik helemaal naar!!! Ik ben gewend dat het lekker strak in mijn taille zit, maar nu..... brrrr. Gelukkig heb ik nog de broeken van de vorige keer! En daarnaast: niemand die het merkt!!
Wel merk ik op een aantal punten dat het anders is dan de vorige keer. Ik merk het nu al aan mijn buik (Groeit nog niet hoor, maar kan het ook niet meer inhouden) en mijn borsten zijn mega!! Als ik 's avonds mijn BH uit doe, dan kan ik wel door de grond zakken!!! Dat had ik de vorige keer echt niet!!

Vanwege de bloeddruk moet ik me meteen in het ziekenhuis melden. Gisteren de eerste afspraak gemaakt!! In het ziekenhuis luisteren ze niet met de doptone, maar kijken gewoon meteen met de echo. Dat is het enige voordeel van het ziekenhuis! Iedere controle is echo!!!!

Ik zal ook eens gaan kijken in de zwanger-forum! Heb het nog niet aangedurft!! Heb veel moeite met het geheim houden........ Nog 3 weken, dan vertellen we het! (Als het tenminste niet nog zichtbaarder gaat worden!!!)

Verder duim ik nog steeds voor iedereen!!!

Hoi

Mama van stijn,
nu al positiebroeken, ach, als het maar lekker zit toch? ik ga over twee weken even winkelen denk ik. ik word er nu ook stilaan naar van, en op me werk draag ik wel al zwangerschapsbroek( speciale werkkleding) en ooh dat zit echt heerlijk hoor. dus ik denk dat ik binnenkort maar eens ga winkelen. hihi
twee weken terug nieuwe bh gekocht, je raad het al, nu word ie alweer te klein, aaah.
Erg gek hoor.

Verder mijn kwaaltjes, erg moe, niet normaal, van half negen tot half zes geslapen vannacht, en nog werd ik moe wakker. en erg weinig honger s avonds, krijg maar weinig binnen, gisteren een keer wel meer dan de helft van me bordje leeg. maar dat was echt al 4 weken geleden.

Liefs

Hahaha, ja Bloemetje.......... nu al positiekleding! Eerlijk gezegd interesseert het mij geen ene biet. Ergens rond mijn 20ste kwam het besef dat ik was wie ik was. Natuurlijk, die tig kilo (geen idee wat ik eigenlijk zou moeten wegen.....) zitten me weleens dwars en natuurlijk zou ik regelmatig heel graag slank willen zijn........... maar ik ben wie ik ben, inclusief alle extra kilo's. Toen ik dat dus accepteerde, maakte hetme niet meer uit of er in een broek 48 of 52 stond. (Alhoewel ik bij 46 nog altijd inwendig sta te juichen).
Onze strijd is gewoon levenslang..... Tja, en nu ben ik zwanger. Die positiebroeken vallen echt niet op, want alles wat ik erop draag valt toch over mijn billen heen. En ik weet het: er zijn veel vrouwen die zo lang mogelijk gewone kleding willen dragen, maar ikke niet! Enne, als de zwangerschap wat meer zichtbaar wordt, dan wordt het echt super! De enige tijd dat ik wat strakkere kleding mag dragen zonder me druk te maken over een rolletje hier of daar!!

Hebben jullie ook dat je de ene dag vanalles voelt, en de andere dag weer niet? Ik heb 2 dagen bij voorbeeld bandenpijn gehad, daarna totaal niet meer. Zo zijn er meer dingetjes....... zo frustrerend!!

Maar genoeg over mijn zwangerschap. Hoe is het met alle andere meiden??
Veel liefs

Hi Meiden,

Hier was ik ook weer ff. Hier nog iemand die al ruzie heeft met haar broeken, hihih. Maar hier word er misschien gedacht dat ik langer zwanger ben. Maar dan nog, dan zou ik nu ruim 10 weken zijn en dan al op 1 broek na geen eigen broeken meer passen? Bij de vk heb ik ook gewogen. Ik wist wat ik voordat ik met de pil stopte woog, maar niet echt wat ik de laatste maanden woog, dus kan het niet echt zeggen hoeveel ik al gegroeid ben door het zwanger zijn. Maar daar schrok ik wel ff van wat ik in tijd van half jaar toch wel gegroeid ben. Maar ja dat is door stoppen met de pil en verder leef ik gewoon best goed. Ben niet zo'n snoeper, nu ook niet. Ik moet er juist aan denken dat ik nu om de paar uur wel iets eet, anders word ik misselijk. En had TOT gisteren eigenlijk geen kwaaltjes. Maar nu dus wel misselijk. En dat stimuleerd ook niet echt om te eten hè. Had net al ff twee broodjes gegeten (ben normaal helemaal geen ontbijter, maar nu moet wel) maar ben alweer misselijk, niet extreem, maar wel aanwezig. Maar ik lig lekker met laptop in bed. Dus kan rustig aan doen.

Meiden wens jullie hele fijne dag!

Liefs Nathalie

Terug
Bovenaan