overgewicht en zwangerworden deel 2

Bloemetje, hoe was jou intake gesprek bij de vk vandaag?
Hoe ging dat allemaal? Ben erg benieuwd. Hoe gaat ie met je meis?

Liefs Nathalie

quote: Patrica reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-09-2008 14:25:19'));

Hallo Meiden,

Sorry dat ik zomaar kom inbreken in jullie clubje. Zar zomaar wat op het forum te neuzen en te lezen.

Ik wil graag ff mijn verhaal kwijt als jullie het niet erg vinden.
Ik heb ook overgewicht en een paar jaar geleden gingen wij ook voor een kleintje. Na een jaar was ik nog niet zwanger en via mijn HA doorverwezen naar een gyn. Die man zei mij dat als ik niet zo afvallen ik geen kinderen zou kunnen krijgen. Wat was ik boos en verdrietig. Dat ik te zwaar was dat wist ik zelf ook wel, maar om dat zo te zeggen dat ging mij te ver. Ben huilend en vloekend weggelopen en wilde niet meer terug naar die vent. We zijn toen op eigen houtje verder gegaan. Na 4mnd was ik zwanger, wat waren we blij. Ik heb er dan in totaal wel 16mnd over gedaan maar het was gelukt ondanks wat die stomme gyn mij vertelde. Ik heb een super zwangerschap en bevalling gehad. Was wel ruim 30kilo aangekomen. Mijn dochter is nu 4jr en kerngezond.

Toen mijn dochter iets ouder was dan 2jr zijn we voor de 2de gegaan. Ook dat duurde erg lang. Ik werd zonder pil bijna niet ongi en ben dus vrij vlot weer naar de HA gegaan, Werd gelijk doorverwezen naar de gyn. Tuurlijk had ik nog steeds overgewicht en nu meer dan toen ik bezig was van de 1ste. Mijn gyn was dit keer super lief. Na een aantal onderzoeken wilde ze me clomid geven, maar dan moest ik eerst afvallen ongeveer 15kilo. Ik heb echt mijn best gedaan en dat zag zei ik. Dus toen ik 5kilo was afgevallen kreeg ik de clomid. Na 6rondes geloof ik clomid gebeurde er niks. Toen stelde ze voor om ff een rust pauze in te lassen. We hadden en afspraak staan voor juni dit jaar. In mei kwam ik erachter dat ik zonder medice hulp zwanger was geraakt. We zijn nu 20wk en alles gaat weer volgens het boekje.

Hopelijk zijn jullie allemaal sne zwanger en houd de moed. Maak er werk van als ze je niet willen helpen want ook mensen met overgewicht moeten ze helpen. Ik wil de meiden die nog niet zwanger zijn heel veel sterkte wensen en geluk. Laat de moed niet zakken!!!!

Groetjes een trotse mama

Hey patricia,

Ik ben Nina.. ben nu precies 12 maanden bezig voor mijn 1e. Maar ook ik heb een overgewicht. Ik weet wel bijna zeker dat het daardoor komt. dat het zolang duurt. Ik ben wel onregelmatig ongi. het schommelt tussen de 29 en 33 dagen. iedere maand denk ik dat ik wat voel en dan is het 1 grote teleurstelling. Ik wil geen temperatuur meten etc etc.. want dan ga ik me tevee mee bezig houden. Ik ben wel van plan om naar de ha te gaan. Maar wil weten wat er daarna gaat gebeuren.. weet jij dat nog.. ik wordt namelijk een beetje nerveus en schaam me een beetje nl. Ook ben ik benieuwd of jij tips hebt om af te vallen in korte tijd. want jij was 5 kg afgevallen toch? Oja en wat is chlomid? ik heb het al een paar keer gelezen in dit forum? Misschien zal je het raar vinden dat ik je zoeel vragen stel.. maar ik denk dat jij wel begrijpt wat ik nu meemaak. Ik wordt soms gewoon verdrietig doordat het zolang duurt. \jou verhaal geeft mij tch wel hoop.

ik hoop snel van je te horen.

..ook anderen mogen reageren als jullie tips hebben
groetjes Nina

Hi Nina, ik denk dat de huisarts je eerst adviseerd om eens te temperaturen, om je cyclus in kaart te brengen. Dat je er achter komt wanneer je eisprong is. Ik dacht ook altijd ohh als ik ga temperaturen en/of ovulatietesten gebruiken, dan ben ik er teveel mee bezig. Maar het gaf mij juist een stukje rust. Toen ik met ovulatietest een positieve test had had ik echt zo iets van yes mijn lichaam doet het toch. Op de rest van je vragen kan ik geen antwoord geven. Maar je mag hier gerust gezellig mee kletsen hoor. Ik ben na een half jaartje zwanger geworden en nu iets meer dan 6 weken zwanger. Nog maar kort dus. En best snel allemaal nog, maar elke maand is toch een teleurstelling hè meis. Heel veel succes & je hoeft je hier niet te schamen hoor!

Liefs Nathalie

Hoi,

Patricia, wat fijn dat je je ervaring hier neerzet, veel succes met de zwangerschap.

Nina, ik kan geen antwoorden op je vragen geven.

Nathalie, hoe het intake was. haha, heb een uur binnen gezeten, moesten alles weten, wanneer ik ziekenhuisopnames heb gehad, welke operaties, welke medicatie, echt alles.
de verloskundige ging ook gyn bellen voor me, in verband met mijn medicatie, ze twijfelt of dat wel mag, en of ik niet onder verdere begeleiding moet blijven bij gyn. daar belt ze me nog over terug.

Succes bij vk, ben benieuwd hoe jij het allemaal ervaart.

Liefs

Hoi,

Patricia, wat fijn dat je je ervaring hier neerzet, veel succes met de zwangerschap.

Nina, ik kan geen antwoorden op je vragen geven.

Nathalie, hoe het intake was. haha, heb een uur binnen gezeten, moesten alles weten, wanneer ik ziekenhuisopnames heb gehad, welke operaties, welke medicatie, echt alles.
de verloskundige ging ook gyn bellen voor me, in verband met mijn medicatie, ze twijfelt of dat wel mag, en of ik niet onder verdere begeleiding moet blijven bij gyn. daar belt ze me nog over terug.

Succes bij vk, ben benieuwd hoe jij het allemaal ervaart.

Liefs

Hey patricia,

Ik ben Nina.. ben nu precies 12 maanden bezig voor mijn 1e. Maar ook ik heb een overgewicht. Ik weet wel bijna zeker dat het daardoor komt. dat het zolang duurt. Ik ben wel onregelmatig ongi. het schommelt tussen de 29 en 33 dagen. iedere maand denk ik dat ik wat voel en dan is het 1 grote teleurstelling. Ik wil geen temperatuur meten etc etc.. want dan ga ik me tevee mee bezig houden. Ik ben wel van plan om naar de ha te gaan. Maar wil weten wat er daarna gaat gebeuren.. weet jij dat nog.. ik wordt namelijk een beetje nerveus en schaam me een beetje nl. Ook ben ik benieuwd of jij tips hebt om af te vallen in korte tijd. want jij was 5 kg afgevallen toch? Oja en wat is chlomid? ik heb het al een paar keer gelezen in dit forum? Misschien zal je het raar vinden dat ik je zoeel vragen stel.. maar ik denk dat jij wel begrijpt wat ik nu meemaak. Ik wordt soms gewoon verdrietig doordat het zolang duurt. \jou verhaal geeft mij tch wel hoop.

ik hoop snel van je te horen.

..ook anderen mogen reageren als jullie tips hebben
groetjes Nina

Hoi Nina,

Ik begrijp zeker dat je zoveel vragen stelt en daar is dit forum ook voor toch?! Kan me zo goed voorstellen dat je er zo onzeker en verdrietig van word. Ik zat bijna elke maand te huilen als ik weer eens ongi werd terwijl we goed hadden geklust. Heb ook daarom mijn verhaal bij jullie neergezet om jullie hoop te geven en te laten zien dathet echt wel kan allemaal.
CLOMID, zijn tabletten die helpen om een goede eisprong te hebben. Je slikt ze een aantal dagen en dan krijg je een folikelmeting, gaan ze kijken of er eitjes zijn en of ze al op kloppen staan. Als ze groot genoeg zijn krijg je dus huiswerk en moet je om de dag verplicht aan de klus.
Temperatuur meten heb ik ook gedaan, maar er was niks te zien. Heb het 3mnd gedaan, maar er kon geen eisprong uitgehaald worden. Ik had het geluk dat ik mijn eisprong voelde.
Vind trouwens niet dat je je eigen moet schamen voor je overgewicht. Ieder mens is mooi op zijn of haar manier. Ik ben sonja bakker gaan doen en het werkte bij mij super goed moet ik zeggen. Viel goed en veel af, helaas kwam ik wel weer aan als mijn ongi uit bleef of als ik clomid slikte. Heb dus heel lang geschommeld met mijn gewicht.
Nadat ik bij de HA was geweest kon ik dus terecht bij mijn gyn. Eerst kreeg ik een gesprek en een inwendige echo om te zien of op het eerste oog alles goed was. Later kreeg ik de folikelmeting en de clomid. Ook is het sperma van mijn man nagekeken. Wat een ramp is dat zeg, hahaha. Moet wel zeggen dat het bij mij raar is gegaan allemaal. Normaal krijg je ook een onderzoek om te kijken of je eileiders open zijn,maar die heb ik nooit gehad. Schijnt een vervelend onderzoek te zijn. Ook heb ik ovulatietesten gedaan.

Als je nog iets wilt weten vraag gerust ik geef overal antwoord op. Als ik kan helpen doe ik het graag. Weet hoe het is als het zolang duurt allemaal. Veel succes en sterkte, hoop dat je snel zwanger bent!!

Liefs xxx

Hi Meiden, eerst afspraak was idd net als Bloemetje het beschreef. Veel vragen, veel willen weten en informatie enzo. Mijn bloeddruk is opgenomen die was 126 over 70 en allerlei dingen besproken enzo. Heb een leuke tas gekregen met allerlei info en dingetjes van zwitsel, erg leuk!

Verder moest ik het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken voor een termijn echo. We weten niet precies zeker hoelang ik zwanger ben, omdat mijn vorige mensturatie heel vaag was. Normaal word een echo gemaakt met 11 à 12 weken, maar pfff dat duurt nog lang, hihih. De VK zei al dat ik ff met het ziekenhuis moest overleggen over de termijn echo. Ik mag nu 8 oktober onze 1e echo. Spannend hè. Maar ook wel heel bijzonder hoor.

De kat van mijn vriend zijn ouders is overleden. Hij is 13 geworden, maar was heel sneu. Mijn vriend en schoonmoeder waren er bij gisteravond. Ze hadden hem in een krat op een kruik gelegd want hij was koud en had heel veel pijn, echt sneu. Maar op gegeven moment is ie rustig ingeslapen. Het was al laat op de avond, mijn schoonmoeder wou vandaag met hem naar de dierenarts, maar dat was dus al niet meer nodig.

Ik ga nu ff rustig op de bank zitten en verder ff lezen hier & daar!

Liefs Nathalie

Nod lijsje Beautiful Girls!

Saskia, 28 jaar                                2e ronde  - 1e kindje       14-09-08

Fleur, 35jaar                                    16e ronde - 1e kindje        22-09-08  
Chanaty,  28 jaar                        2e ronde- 2de kindje       22-09-08          

Joke, 26 jaar                                  13e ronde - 1e kindje         03-10-08 (bij 29 dgn)

Op het wachtbankje, meiden we  voor jullie!

Momenteel zit er niemand op wachtbankje

Spannend!! ~Meiden die overtijd zijn~ Spannend!!!

En ook hier is het nog ffies wachten, saai hoor!

De zwangere beautiful girl  onder ons   * * * ** *

Glittersss * * * **

*

Tijgetje, 35 jaar                   2e ronde -   1e kindje        Uitgerekend: 20 febr 2009

Ester,     28 jaar                           3e ronde - 1e kindje         Uitgerekend: 13 april 2009

Bloemetje, 23jaar               4e ronde -   1e kindje         Uitgerekend: 17 april 2009
Nathalie, 24 jaar                  6e ronde -   1e kindje         Uitgerekend: 5 mei  2009    
Mama v.Stijn, 30 jaar          2e ronde - 2e kindje       Uitgerekend: 11 mei 2009

Verloskundige Bezoekjes

Bloemetje
08-09-09                  intake gesprek
Nathalie
09-09-08                 intake gesprek om 15.00 uur
28-10-08                 controle om 16.00 uur

Afspraken voor de mooiste ECHO's

Bloemetje
04-09-08                  pretecho om 15.00 uur

Nathalie
08-10-08                 termijn echo om 8.40 uur

Terug