quote: Patrica reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-09-2008 14:25:19&apos

);
Hallo Meiden,
Sorry dat ik zomaar kom inbreken in jullie clubje. Zar zomaar wat op het forum te neuzen en te lezen.
Ik wil graag ff mijn verhaal kwijt als jullie het niet erg vinden.
Ik heb ook overgewicht en een paar jaar geleden gingen wij ook voor een kleintje. Na een jaar was ik nog niet zwanger en via mijn HA doorverwezen naar een gyn. Die man zei mij dat als ik niet zo afvallen ik geen kinderen zou kunnen krijgen. Wat was ik boos en verdrietig. Dat ik te zwaar was dat wist ik zelf ook wel, maar om dat zo te zeggen dat ging mij te ver. Ben huilend en vloekend weggelopen en wilde niet meer terug naar die vent. We zijn toen op eigen houtje verder gegaan. Na 4mnd was ik zwanger, wat waren we blij. Ik heb er dan in totaal wel 16mnd over gedaan maar het was gelukt ondanks wat die stomme gyn mij vertelde. Ik heb een super zwangerschap en bevalling gehad. Was wel ruim 30kilo aangekomen. Mijn dochter is nu 4jr en kerngezond.
Toen mijn dochter iets ouder was dan 2jr zijn we voor de 2de gegaan. Ook dat duurde erg lang. Ik werd zonder pil bijna niet ongi en ben dus vrij vlot weer naar de HA gegaan, Werd gelijk doorverwezen naar de gyn. Tuurlijk had ik nog steeds overgewicht en nu meer dan toen ik bezig was van de 1ste. Mijn gyn was dit keer super lief. Na een aantal onderzoeken wilde ze me clomid geven, maar dan moest ik eerst afvallen ongeveer 15kilo. Ik heb echt mijn best gedaan en dat zag zei ik. Dus toen ik 5kilo was afgevallen kreeg ik de clomid. Na 6rondes geloof ik clomid gebeurde er niks. Toen stelde ze voor om ff een rust pauze in te lassen. We hadden en afspraak staan voor juni dit jaar. In mei kwam ik erachter dat ik zonder medice hulp zwanger was geraakt. We zijn nu 20wk en alles gaat weer volgens het boekje.
Hopelijk zijn jullie allemaal sne zwanger en houd de moed. Maak er werk van als ze je niet willen helpen want ook mensen met overgewicht moeten ze helpen. Ik wil de meiden die nog niet zwanger zijn heel veel sterkte wensen en geluk. Laat de moed niet zakken!!!!
Groetjes een trotse mama
Hey patricia,
Ik ben Nina.. ben nu precies 12 maanden bezig voor mijn 1e. Maar ook ik heb een overgewicht. Ik weet wel bijna zeker dat het daardoor komt. dat het zolang duurt. Ik ben wel onregelmatig ongi. het schommelt tussen de 29 en 33 dagen. iedere maand denk ik dat ik wat voel en dan is het 1 grote teleurstelling. Ik wil geen temperatuur meten etc etc.. want dan ga ik me tevee mee bezig houden. Ik ben wel van plan om naar de ha te gaan. Maar wil weten wat er daarna gaat gebeuren.. weet jij dat nog.. ik wordt namelijk een beetje nerveus en schaam me een beetje nl. Ook ben ik benieuwd of jij tips hebt om af te vallen in korte tijd. want jij was 5 kg afgevallen toch? Oja en wat is chlomid? ik heb het al een paar keer gelezen in dit forum? Misschien zal je het raar vinden dat ik je zoeel vragen stel.. maar ik denk dat jij wel begrijpt wat ik nu meemaak. Ik wordt soms gewoon verdrietig doordat het zolang duurt. \jou verhaal geeft mij tch wel hoop.
ik hoop snel van je te horen.
..ook anderen mogen reageren als jullie tips hebben
groetjes Nina