overgewicht en zwangerworden deel 2

hahaha nee k ben (helaas) nog niet bezig met bevallen.. was het maar zo !!

K durf nog wel van huis hoor.   hele dagen thuis zitten is ook niks !
En je vliezen breken wanneer je ontspannen bent... dus grote kans dat dit niet in een supermarkt oid gebeurd.   Ach ja en dan maar wel.. dan ben je ook zo thuis !
Tip.. doe een grote vuilniszak in de auto, stel je vliezen breken dan kun je op de vuilniszak zitten zodat het niet in de stoelbekleding komt !!
We gaan kleine stukjes weg hoor, voor kleine boodschapjes oid.. kleine ritjes.
K word gek van hele dagen thuis zitten, dusoverdag als mn man weg is ga ik overal ff naar toe te koffieleuten hihi..
En tis nie zo dat wanneer je een wee hebt je meteen thuis moet gaan liggen....
Maar tis maar net waar je je prerttig bij voelt natuurlijk...

Joke.. bij 35 weken hebben wij een groeiecho gehad, onze beeb was toen 2250 gram.. een kleintje dus..   Als beeb zo door zou groeien schatten ze beeb op 5,5 a 6 pond.. Dus k wil nu wel bevallen want de laatste dagen als je overtijd bent groeien ze snel !!! hihih...
Zijn jullie veel aangekomen qua kilos??

ha

Op zich valt het best mee wat ik ben aangekomen. zit nu op 7 kg. merkte wel dat ik vorige week toen het zo warm was vocht vast hield. was toen ook ineens een stuk zwaarder, maar gelukkig nu niet meer. Maar ja elke kg erbij is teveel als je er net zoveel bent afgevallen hé. maar we weten wel waarvoor we het doen! Hoeveel ben jij tot nu aangekomen?
Eigenlijk valt het dus nog wel mee dan qua gewicht. is ietsje zwaarder dan normaal bij mij. ik was 34 weken en de kleine woog 2500 gr.   we zullen het vanmiddag wel horen, straks weer op controle bij de gyn.

gr joke

ha

@maaike sanne ben je ondertussen al bevallen?? wat is het geworden??

@Nanda: Spannend je bent je datum al voorbij... is jullie zoontje al geboren? of nog niet???

Nu ben ik de volgende op het lijstje..... nog een maandje!

gr joke

Hoi meiden,

Hoe is het met de dames die al bevallen hadden moeten zijn???

Joke, 7 kg is toch netjes, op het augustus forum (waar ik me regelmatig bevind nu) zitten er meiden tussen die echt te gek zijn aangekomen, één zelfs boven de 25 kilo en die moeten allemaal nog langer als jij!

Ik ben zelf nog erg weinig aangekomen, 7 ons totaal bij de weging van twee weken geleden (ben nu 33 weken precies). Waarschijnlijk wordt het nu ook wat meer, maar echt veel zal het bij mij niet worden, aangezien ik gewoonweg geen honger heb en ook maar kleine porties kan eten!
Het is bij mij goed te zien dat ik niet ben aangekomen en zelfs mijn moeder maakte mij hierover een complimentje, iets dat niet echt iets voor haar is! Ik heb weer taille!!!!!
Ook mijn vk is erg tevreden, het kindje groeit heel goed, is erg beweeglijk en ook   mijn bloedwaarden zijn picobello in orde!
Ik voel me ook super, op wat bandenpijn na, waardoor ik slecht slaap (kan niet op mijn zij (niet links niet rechts) en op mijn rug slaap ik nauwelijks) en ik ook niet meer de snelste ben, ik waggel een beetje voort! Niet dat dat mij wat uitmaakt, is alleen voor de mensen die met me meelopen vervelend, aangezien die hun tempo moeten aanpassen! Eén van de redenen van het niet zo snel zijn is dat de baby diagonaal ligt en met zijn kont eigenlijk constant druk uitoefent op mijn milt, die gaat protesteren op het moment dat ik te hard loop! Ook de banden in de onderbuik geven diezelfde problemen.

Zo, nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte van mijn zwangerschap...

Liefs
Sas

Hallo allemaal,

Hier alles nog rustig, geen tekenen dat de kleine snel wil komen. Vandaag alweer 41wk+2dg... meer dan wachten kunnen we niet.

Liefs Nanda

Hoi hoiii

Ben inmiddels een trotse mama !!!!!
Op zaterdag 13 juni ben ik bevallen van een prachtig mooie zoon, genaamd JURRE
Helaas geen spontane bevalling, maar een inleiding in het ziekenhuis.

Vrijdag 12 juni (10 dagen overtijd) moest ik voor ctg en echo (is standaard)
De ctg was prima in orde, alleen op de echo was bijna geen vruchtwater meer te zien.
De gyn heeft me toen nog een keer gestript (dinsdag ervoor ook gebeurt door de vk , maar zonder resultaat) alleen hierdoor vloeide ik ontzettend.   Reden dus om nog een half uur aan het ctg en er werd me verteld dat ik de volgende dag zou worden opgenomen en zou worden ingeleid !

Dus vrijdagavond wij beide maar lekker vroeg op bed, om wat extra slaap te pakken en zaterdagochtend half 9 waren we al op de kraamafdeling.     Ikmoest eerst weer aan het ctg en om 10.00 kwam de dienstdoende   gyn langs.     De bedoeling was om gel in te brengen, maar ik had gelukkig al 2 cm ontsluiitng dus hij heeft meteen de vliezen gebroken en ik kwam aan een wee opwekker infuus.     Toen ging het best snel.
Ik kreeg vrijwel meteen weeen en doordat het infuus steeds hoger werd gebracht had ik om half 4 al 5 cm ontsluiting !!! Ik kreeg een infuus tegen de pijn (zo'n pompje)
en werd naar de bevallingskamer gebracht.
Om kwart voor 6 had ik al volledige onsluiting en mocht ik persen.   Om 19.09 is onze prachtige zoon geboren, wel met behulp van een vacuumpomp...
Echt een super mooie knul, met alles er op en er aan :)     bijna 6,5 pond
Het gevoel wat je dan voelt, is echt met geen pen te beschrijven, zo super !

Helaas had ik een knip gekregen en was ik ingescheurd, wat op de OK moest worden gehecht. Helaas werkte de ruggenprik niet, waardoor ik onder volledige narcose moest.   Mijn man paste intussen op Jurre...

Als ik terugkijk op mn bevalling vind ik het erg meegevallen !!   Ik had het veel erger verwacht, natuurlijk op dat moment kun je echt niet meer, maar het was het zeker waard !!     Hier naast me ligt een super mooi mannetje in zijn wiegje te slapen !!!!!!
De borstvoeding gaat super goed en hij groeit ook al goed, dus ben echt helemaal trots !!!
Gelukkig heb ik zeer weinig last van mn hechtingen, k zit t liefst op een harde ondergrond en verder heb ik niks te klagen.   Wel heb ik tijdens de bevalling zo'n 800 bloed verloren, mn hb was veel te laag dus zit weer aan de medicijnen en moet nog rustig aan doen. Heb er verder geen last van :)

Nou weer een heeel verhaal, maar dan zijn jullie even op de hoogte van mijn bevalling ;)

Meiden, ben blij om te lezen dat het met jullie goed gaat !!   Nog even en jullie hebben ook zo'n wondertje in jullie armen !!
Mijn tip.. laat alles lekker over jullie heen komen, geniet nu nog van de rust (klinkt clyche maar is echt zo) en geniet van jullie zwangere buikje.   Ik kan me nu nogsteeds niet voorstellen dat Jurre zo in mijn buik heeft gelegen !!   Echt onbegrijpelijk !!!!

K hoop snel te lezen dat jullie ook al zijn bevallen en dat alles goed gaat !!
Succes !!!

Dikke kus, een trotse mama

Maike Sanne,

Van harte gefeliciteerd!!! Leuke naam Jurre!

Liefs
Sas

hallo

Maaike sanne VAN HARTE GEFELICITEERD met jullie zoontje Jurre. Erg leuke naam. Geniet lekker van jullie kleine mannetje!! ben je inmiddels wel alweer thuis?

Hier rommelt het af en toe al goed in mijn buik...
Ik ben denk ik zondag mijn slijmprop verloren. wilt natuurlijk nog niets zeggen maar is wel al een begin. ben vrijdag 37 weken, dus dan mag het van mij! Nu heb ik elke keer hele dunne afscheiding en lichte steekjes in mijn buik. donderdag moet in op controle bij de gyn, even afwachten en anders bel ik even naar het zh als ik het niet vertrouw. maar de kleine is wel lekker aanwezig dus maak ik me niet zo'n zorgen!

@nanda ben je ondertussen al bevallen?? Spannend zeg! Veel succes met je bevalling!!

gr joke

Terug
Bovenaan