overgewicht en zwangerworden

Hoi Joke,
Dan komen de spannende dagen voor jou ook weer eraan.

Het zou zomaar meteen raak kunnen zijn inderdaad, maar heb wel ongigevoel, al heb ik dat al sinds vorige week donderdag. Als ik morgenochtend nog niet ongesteld ben dan ga ik een test doen.

Ik probeer nu niet af te vallen, vlak voor een zwangerschap is dat toch ook niet goed?
Of wel, wel probeer ik beetje op eten te letten, maar ook dat lukt me laatste dagen niet echt.

Voor degene die bijna aan de klus kunnen, veel klusplezier, voor degene die weer in de spannende periode zitten, succes dames.

hoe denken jullie er eigenlijk over als jullie zwanger zullen zijn met het overgewicht? ik vind het op zich wel jammer dat ik niet slank ben en je waarschijnlijk toch later zal zien dat ik zwanger ben.

Groetjes

Ja dat vind ik ook jammer! Dat je het waarschijnlijk minder goed en later kan zien... Maar misschien komt dat ook door het type kleding? Veel meiden met overgewicht zie ik vaak wat wijde kleding dragen. Ikzelf probeer toch altijd wel mijn goede dingen te accentueren zoals mijn decoletté en mijn taille (die ik toch een beetje heb). Echt veel wijde kleding heb ik niet. Ik hoop dan maar dat mocht het ooit zover zijn, dat mijn buik naar voren groeit, dan trek ik gewoon lekker allemaal strakke dingen aan waardoor je toch met je buik kan pronken! Dat er dan nog een flinke vetlaag omheen zit, maakt mij dan niet uit. Ik ben dan tenminste zwanger ;-)

Ohja, mijn gyn zij nog over afvallen. Je kan beter nu nog proberen af te vallen. Zodra je zwanger bent moet je het niet doen, maar zolang je het niet bent kan het best. Elke kilo minder is gezonder voor je zelf en voor je toekomstige zwangerschap.

hoi angela,
ja inderdaad daarvoor kan het misschien kwaad maar je weet nooit meteen zeker of je zwanger bent of niet.
Dus ja.

en wijde kleding draag ik ook niet zoveel, gewoon hoge broeken,want je hebt zo van die meiden die dan een maatje te klein aanhebben en dat vind ik dan ook weer niet mooi. maar lekker pronken kan dan wel, je bent dan tenslotte zwanger.

liefshttp://

Hoi lieve meiden,

ik heb ook overgewicht (boven 100kg). Maar ben toch in een normale tijd zwanger geworden. Bij Dylano, ons zoontje hebben wij er 5mnd over gedaan. En nu ben ik weer zwanger, en nu hebben we er 4mnd over gedaan.
Wat ik dus wil zeggen, is dat iig het overgewicht bij mij geen rol heeft gespeeld. Mss geeft dat jullie goede moed??
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. En idd... Afvallen voor de zw is altijd beter dan tijdens. Maar ik ben deze 1e 3mnd ook 3kg afgevallen. En dat vond mijn VK geen probleem.

Heel veel succes met klussen en alles wat daarbij hoort.

Liefs Debby, mv Dylano 02-05-07 & zwanger van spruit 2 11w 3d

Terug
Bovenaan