overgewicht en zwangerworden

Ohhh je had hier ook al gepost Mickje. Ohh jij ook wat steviger meis. Jeetje eigenlijk best veel meiden dus. Ik had deze reactie in kluskippies topic gezet. Kunnen de andere meiden het ook nog ff lezen.

Hahha nee dat komt misschien door mijn lengte van ongeveer 1.85 en heb best wel smal bekkie gekregen omdat ik al best veel afgevallen ben. Maar gezien mijn lengte en gewicht val ik wel onder overgewicht. Ben gewoon wat steviger. Mijn bovenlichaam gaat wel redelijk. Ja beetje buikje, die ik haat. Gek is dat hè we willen straks niks liever dan een dikke buik terwijl we nu zitten te klagen over ons gewicht, hihhi.

Denk dat het voor mij ook heel veel te maken heeft met dat ik gedeeltelijk in rolstoel zit. En de bouw van mijn mams. Dus tja zal nooit slanke den worden. Maar veel mensen denken idd niet dat ik overgewicht heb. Alleen maar beter van. Het zou idd heel goed kunnen dat het van het stoppen van de pil komt, daar had ik nog niet overnagedacht. Heerlijk dit forum, hihih.

En mickje nu niet gaan piekeren over dingen hè. En de rest van de meiden ook niet. Want onze beurt komt ook nog wel!

Liefs Nathalie

hallo allemaal
ik hoor eigenlijk bij het zwanger zijn forum, maar kijk hier regelmatig mee.ik heb ook overgewicht(woog 91 voordat ik zwanger werd)en was dus ook bang dat ik moeilijker zwanger zou worden,maar niets bleek minder waar.in de tweede ronde was ik al zwanger.nu ben ik inmiddels bijna 32 weken zwaner van onze dochter.wat ik dus wil zeggen is dat je overgewicht niet altijd invloed heeft.ik hoop dat jullie allemaal snel een positieve test in handen hebben!!!!!!!!!

Hallo Dames,

Ook ik heb wat overgewicht. Ik zit dan wel niet boven de 100 kilo, maar wilde toch fftjes reageren.
Zelf ben ik 1,65m en weeg zo'n 75kg. Ook ik heb het op de bekende vrouwelijke plaatsen (B-B-B-).

Sinds ik  gestopt ben met de pil ben ik zo'n 5 kg. aangekomen. 4 jaar geleden gestopt met roken en  sindsdien 15kg aangekomen (plus bovenstaande 5kg).  

Ik vind het ook wel jammer dat je bij ons pas later  ziet dat we zwanger zijn. Ik wil er zo graag mee pronken. Ach jah we kunnen niet alles hebben. Mogen al blij zijn dat we een gelukkig/gezond en liefdevol gezinnetje hebben/krijgen.  

Ondertussen zit ik in ronde 3. Ben sinds maart gestopt met de pil. Ik hoop dat iedereen hier snel zwanger mag worden....enne  'ik ben zo blij" strooi  hier eens wat glittertjes!!!!!!

Groetjes mama22

Hoi,

word leuk groepje hier, ik heb ook overal overgewicht, nu in mijn ongi heb gekregen ga ik vanaf morgen er weer tegenaan, proberen gewoon goed en gezond te eten.
Ik snoep laatste weken best veel, dus als ik nu ga opletten met eten dan komt het vast goed. val ik vanzelf wel weer wat af.

hopelijk is het bij ons volgende keer wel raak.

groetjes

Ik zag er de vorige keer ook erg tegenop, maar ik was ondanks mijn 95 kg bij mijn eerste in ronde 2 zwanger. Het is dus idd erg individueel bepaald. Ik heb wel eens gehoord dat verminderde vruchtbaarheid vooral bij appeltjes voorkomt en minder bij peertjes, maar of dat echt zo is? Dames, in ieder geval heel veel succes, ik hoop dat het snel raak is voor jullie allemaal!
(zit nu in 1e ronde 2e kindje)

Hoi dames,

Ik wil hier ook wel even reageren.
Ik HAD namelijk overgewicht! vorig jaar woog ik nog 112.5 kg en ik ben maar 1.69m.
Nu  ben ik al bijna 6 maanden klaar met mijn dieet en ik blijf heel goed op gewicht. Ik weeg nu 68 kg!!!!  Ook toen ik in januari gestopt ben met roken ben ik niet aangekomen!

Het is nu eenmaal bewezen dat overgewicht nadelige gevolgen KAN hebben voor een zwangerschap! ik zeg nadrukkelijk KAN, want dat is natuurlijk per persoon verschillend. Mijn zus heeft ook overgewicht en is 3x de eerste ronde aangeteld en heeft 3 gezonde jongens! een vriendin van mij is nu 3 jaar bezig en kan moeilijk aantellen en heeft al 4x een mk gehad. Volgens de artsen omdat ze teveel vetweefsel in haar buik heeft. bij haar zou het dus echt door het overgewicht komen!

Wat ik wel wil zeggen is het volgende: kijk uit als je nu streng aan het lijnen bent en je telt dadelijk aan. niet dat dit kwaad kan voor het kindje, dat niet. maar als je dan weer "normaal" moet gaan eten, is de kans groot dat je dan veel meer aankomt dan normaal tijdens een zwangerschap! die kilo's moeten er dan daarna weer af. Daar heeft mijn gyn mij heel duidelijk voor gewaarschuwd!

liefs ellen.

Bloemetje, klote dat je ongesteld bent geworden... Maar bekijk het van de positieve kant: je bent ongesteld geworden op het moment dat je het verwacht! Dus gelukkig geen nare onregelmatige cyclus (zeg ik als onregelmatige menstrueerder)!

En het is inderdaad een leuk topic! Ik had ook niet verwacht dat er best wat meiden met overgewicht zijn hier. Ikzelf heb gelukkig mijn lengte ook nog wel mee (1.80m), maar goed dat overgewicht zit er dik hoor ;-)

@Ellen: welk dieet heb jij gevolgd? Echt onwijs knap van je dat je zo veel bent afgevallen.

Grtz Angela

Terug
Bovenaan