overgewicht en zwangerworden

Hoi hoi

Ook ik heb overgewicht.. ben geen 100 kilo maar ben wel te zwaar voor mijn leefitjd en lengte.
Ik was gister met mijn zwangere schoonzusje in een baby speciaal zaak en daar spraken ze mij aan ! Ze dachten dat ik de zwangere was !!
Kon ze wel wat doen ...

Ik ben de laatste twee jaar 15 kilo gegroeid.   Dit doordat ik 7 maand aan de Prednison heb gezeten, 3 maanden thuis heb gezeten en ik daardoor helemaal niks kon, alleen maar op bed liggen.. Dus geen beweging en dan slecht eten he..

Ben wel aan het probere om af te vallen, maar dat is ontzettend moeilijk !
Ik wil geen herbalife oid gebruiken omdat mijn ervaringen daar niet goed mee zijn.. zodra ik de kilos dr af had en van de shakes af was kwamen de kilos er dubbel en dwars weer aan helaas...
Dus ben nu veel aan het lopen en gezond aan het eten, maar dit wil niet altijd lukken..

Wij zijn nu 1 maand bezig om zwanger te worden, nu bezoek van de rd'tjes.. dus we gaan vnaf maandag de tweede ronde in !
ZOu ook zo graag slank zwanger willen zijn !! Maar ja...

Mijn vriendin is 117 kilo en zij is in de eerste ronde zwanger geraakt en heeft nu een gezond jongetje van 8 maanden ! Dus het kan wel dames !!!

Hoi meiden,

Ik kan me hier wel aansluiten, ook ik ben ernstig aan de maat zullen we maar zeggen. Zit ook net boven de 100 kilo.
Ik maakte me nooit zo'n zorgen over mijn gewicht en zwanger worden, ik heb 2 kinderen gekregen toen ik ietsje minder woog. Maar nu lukt het niet echt, in december met 12 weken een miskraam gekregen en sindsdien lukt het niet echt. En dat is frustrerend, want tot nu toe ben ik steeds heel snel zwanger geraakt (ben 4 x zwanger gweest met als resultaat 2 kinderen)  en deze keer niet. En dan ga je toch piekeren, ligt het aan mijn gewicht, ligt het aan mijn leeftijd, ligt het aan de zaadjes van mijn man. Ik ben een echte emotie eter, dus afvallen lukt me echt niet. Gelukkig heb ik wel een redelijk regelmatige cyclus en kan ik mijn eisprong vinden met ovulatiestrips.

groetjes, keesje

Hoi,

Ik heb ook overgewicht. (net boven de 100)
Wij zitten nu in ronde 6, en vind het wel frustrerend worden.

Wij hebben al een dochter, daarvan was het toen de 2de ronde raak.
Ik woog toen wel iets minder (95 kilo).
ben tijdens die zwangerschap 23 kilo aangekomen,vorig jaar ben ik toen flink gaan sporten en heb er alles afgekregen( de overige kilo's na de bevalling dan)  maar daarna ben ik het versloffen en zit er weer 10 kilo aan...

Ik baal van mezelf omdat ik steeds weer roep van: ik ga weer sporten... maar dat uiteindlijk niet doe.
Ik hoop dat ik toch de kracht vind om te gaan sporten!

Maar zelfs met overgewicht kun je dus snel zwanger worden. (bij onze eerste dan)

iedereen succes!!

ow....

ben sinds augustus 2007 met de pil gestopt, vanaf december zijn we begonnen.
ik heb gewoon een  regelmatige cyclus van 29 dagen. (1x 36 dgn)
en heb ovulatietesten gedaan, en zag duidelijk wanneer mijn eisprong kwam!

quote: bloemetje22 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-05-2008 12:06:18'));

Hoi Joke,
Dan komen de spannende dagen voor jou ook weer eraan.

Het zou zomaar meteen raak kunnen zijn inderdaad, maar heb wel ongigevoel, al heb ik dat al sinds vorige week donderdag. Als ik morgenochtend nog niet ongesteld ben dan ga ik een test doen.

Ik probeer nu niet af te vallen, vlak voor een zwangerschap is dat toch ook niet goed?
Of wel, wel probeer ik beetje op eten te letten, maar ook dat lukt me laatste dagen niet echt.

Voor degene die bijna aan de klus kunnen, veel klusplezier, voor degene die weer in de spannende periode zitten, succes dames.

hoe denken jullie er eigenlijk over als jullie zwanger zullen zijn met het overgewicht? ik vind het op zich wel jammer dat ik niet slank ben en je waarschijnlijk toch later zal zien dat ik zwanger ben.

Groetjes

ha bloemetje

ik denk maar zo je kan idd beter nu afvallen dan wanneer je zwanger bent. nu schaad je het kindje er nog niet mee, en de kilo's die je nu kwijt bent hoef je dadelijk niet meer mee te dragen.

in eerste instantie dacht ik ach ik zal wel gewoon zwanger worden, er zijn toch zoveel mensen met overgewicht die zwanger kunnen worden, maar nu 8 pogingen verder begin ik er wel aan te tweifelen. ik weet dus niet of het ons alleen zal gaan lukken. en ik heb ook zo'n beeld van als ik naar de dokter gaat dan zegt zei toch dat ik eerst moet afvallen, en als ik dan kan laten zien dat ik wel al bezig ben ermee en dat ik reseltaat heb dat ze me dan serieuzer nemen.

ik hoop idd wel dat ik het dadelijk zie als ik zwanger ben. we zullen het wel zien als het zo ver is...

groetjes

Hey Meiden, wat een goede topic zeg. Ik heb ook overgewicht. Ik heb gelukkig mijn lengte van ongeveer 1.85 wel mee, maar toch elke kilo moet je wel meedragen. En heb wel zo iets van ik hoop voordat ik zwanger mag worden eerst nog wel wat kilootjes af te vallen, want die moet ik dalijk dan ook nog allemaal meesleuren.

Ik denk dat het heel verstandig is van je Joke, dan kan de HA daar in elk geval niet teveel over zeuren en neemt ie jullie hopelijk serieus. Er zijn ook meiden zonder overgewicht die in ronde 8 of nog wel meer zitten hoor meis. Dus wil niet zeggen dat daar alles aan te verwijten is. En gelukkig lees je hier ook positieve verhalen. Had niet gedacht dat best veel meiden overgewicht hebben.

Ik vraag me af hè. Word je van foliumzuur slikken ook dikker? Want sinds ik dat neem ben ik volgens mij ook wat gegroeid, terwijl ik echt de nodige kilootjes eraf had. Ik zwem ongeveer 4x per week (ook therapie zwemmen hoor voor mijn beperkingen) dus had verwacht dat ik wel af zou vallen. Het viel zelfs iemand op dat ik weer wat gegroeid ben. Grrr dat is niet de bedoeld, hihih.

Liefs Nathalie

Haai Nathalie

Ik denk niet dat je van foliumzuur aankomt, maar heb ergens in een ander topic wel iets gelezen over aankomen na het stoppen met de pil.
Vriendin van me is, toen ze er jaren geleden aan begonnen was, echt 10 kilo aangekomen.... (vond ze NIET leuk.... maar moet wel eerlijk zeggen wat iedereen haar er nu veel beter en gezonder uit vindt zien.... zij kon toen eerst een kindermaat broek aan zo dun als ze was!!!!!!!!!!!!!), dus misschien dat dat ook kan als je stopt.... (net als met roken, haha).

Ik zelf heb ook overgewicht, het zit met name op de (voor vrouwen) bekende zones: heupen, dijen, billen, buik.... (appeltjes-model)
Ik heb daar eigenlijk nog niet bij stil gestaan, dat dat een reden zou kunnen zijn voor een langere duur op een zwangerschap.....

Ik heb helaas ook eens eenkeer een opmerking gekregen van: ben je zwanger??? NEE DUS!!!
Op zich vielhet trouwens wel mee, want het was een moeder van een kindje (kleuter) uit mijn klas die het kwam vragen. Haar zoontje had nl thuis gezegd; mama... onze juffrouw heeft een baby in haar buik, maar het is zo maar zooooooooooo klein, dat je er nog niks van kunt zien...
(Hoe komt een kind daarbij????????)
Dus ze kwam even bij mij informeren.... voor er verhalen over het schoolpein gingen....
Dus   vond het eerst een beetje vervelend toen ze het vroeg (hield automatisch ook meteen mijn buik in,haha) maar daarna dacht ik; eigenlijk maar goed dat ze het gevraagd had!

Groetjes, Mickje

Terug
Bovenaan