Overstappen naar 5 voedingen

Hoi,
Je zal het altijd zien, maar meneertje kwam dus vanacht stipt om 3 uur. (terwijl hij de dagen ervoor toch af en toe al wat langer sliep). Hij lag erg op zijn knuistjes te soppen, dus hem een flesje gegeven van 60 cc. Dit vond hij niet genoeg en zette het op een huilen. Hem zn speentje gegeven en is toen weer in slaap gevallen, tot 5 uur. Toch weer in slaap gevallen en om 7 uur weer fles gegeven.
Hij drinkt zn flessen van 160 cc ook goed leeg.
Afwachten wat hij de komende nacht weer gaat brengen.
gr, mir
 
Hoi Mir,

Nog even volhouden! Je kleine doet heel erg zijn best hoor. Maar het is oooh zoooo fijn dat  mama midden in de nacht is, lekker knuffelen en een beetje melk drinken. Hij is pas 9 weken! Overdag heeft hij al een mooi schema, alleen de nacht wil hij soms niet doorslapen. Maar dit is normaal. Dacht je echt dat Kevin op een of andere dag gelijk doorsliep? Nee hoor, ik heb zelfs dagen naast zijn bedje geslapen om de speen steeds in te stoppen. Pas als hij heel hard ging huilen ging ik een klein flesje maken. Gelukkig was het maar een paar dagen. Blijf de schema volgen van 7/11/15/19/23 ongeacht hoe laat hij 's nachts is geweest. Want op het moment dat hij wel doorslaapt, heeft hij en heb jij overdag een fijne ritme.

Succes en ik wens je vannacht een fijne nachtrust!

Liefs, Loekie en Kevin 17 weken
 
Oja mir, nog een tip!

Hoe laat geef jij de laatste fles? 23 uur? Probeer zijn laatste fles eerder te geven, zegmaar om 22 uur. Als je hem om 23 uur voed heb je kans dat je hem uit zijn diepe slaap haalt, waardoor hij midden in de nacht maar lichte slaapjes maakt. Probeer hem vanavond om 22 uur te voeden (maak niks uit als er 3 uurtjes tussen zit). Doe 10 cc extra water in de fles met dezelfde hoeveelheid voeding. Eens kijken wat hij vannacht gaat doen.

En nog een tip!
Maak je hem wakker voor zijn laatste voeding? Niet doen!
Zijn kamertje zo donker mogelijk houden, liefst met licht uit en de gang lamp aan. Haal hem voorzichtig uit bed zonder wakker te maken en bied hem de fles aan. Je zult zien dat hij slapen de fles gaat drinken, "droomvoeding" noemen wij dat ook wel eens. Kindjes die droomvoeding krijgen hoeven bijna niet te boeren, want bij slapend drinken krijgen ze weinig lucht binnen. Na het drinken nog even op je schouder en daarna leg je hem weer in bed. Probeer bij zijn laatste voeding niet te verschonen (tenzij dat hij gepoept heeft of een dikke plasserd is :) want dan kun je hem ook wakker maken. Meestal is de laatste verschoning van Kevin rond 19.00 - 20.00 tot de volgende ochtend en dat gaat PRIMA (ik gebruik pampers).

Succes hopelijk werkt deze tips bij je kleine, het heeft iig wel bij Kevin gewerkt!

Liefs, Loekie
 
Hoi Loekie,

Ik geef Bryan idd om 23.00 zijn laatste fles. De afgelopen nachten kwam hij rond 4 uur weer. ik geef hem dan 60 cc, maar afgelopen nacht heb ik zodra ik merkte dat hij weer in slaap sukkelde, gestopt met de fles. Hij had ongeveer 30 cc op.Hij kwam echter rond half 6 weer. Hem zijn speen gegeven en even bij me genomen. Hij is gelukkig weer in slaap gevallen.
Ik ga het zeker vanavond uit proberen en laat het nog weten hoe het is gegaan.
Bedankt!

Gr. mir
 
hoi hoi,

Bryan heeft om 22:00 zijn laatste fles gehad (wel met 2 schepjes voeding voor hongerige baby's erdoor heen). Hij kwam pas om 3 uur, hem zn speen gegeven en hij sliep weer, ook om 4 uur sliep hij verder. Om 5 uur was hij toch echt klaarwkker en knorde zijn maagje hevig. Hem 60 cc gegeven en toen om 7 uur weer zn volgende fles. Dat doet ie dus hartstikke goed.
Hij slaapt ook steeds meer overdag. hij kon voorheen zoveel wakker zijn en nu slaapt hij best veel.
Nu nog hopen dat zijn ontlasting ook nog beetje beter wordt.. Het zijn net gomballen..
gr.mir
 
quote: mir1976 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-10-2006 10:11:17'));

hoi,
Toch nog even een vraagje. Ik ben vanaf vandaag begonnen met de 5 voedingen. Ben dan ook erg benieuwd of hij de hele nacht doorslaapt. Maar wat als hij dat niet doet, moet ik hem dan alsnog een fles geven, dan krijgt hij toch teveel.. (hoezo onzeker, hahaha)
En ik ben al een tijdje aan het tobben met de friso comfort. Kun je van friso overstappen naar nutrilon? of is dat juist af te raden?
gr. mir

********************

Ik ben zelf sinds ruim een week aan het proberen om over te stappen op 5 voedingen. Mijn dochtertje is 6 weken en weegt 4,4 kilo. Ze kreeg voorheen 6x 110 cc en sliep vanaf ruim 2 weken oud keurig door , maar sinds ik met haar schema aan het klooien ben komt ze 's-nachts weer...
Ik geef nu overdag 5x 130/140 cc, en 's-nachts dezelfde hoeveelheid. Ik heb geprobeerd haar 's-nachts maar een half flesje te geven, maar daar neemt madam geen genoegen mee!! Ik vraag me nu ook af of ze nu niet veel te veel krijgt (ze lurkt al haar flessen tot op de laatste druppel leeg!), en of ze op deze manier wel "vanzelf" op een schema van 5 voedingen komt (omdat ze nu aan deze hoeveelheid went).
Deze week komt de wijkverpleegkundige van het cb langs, om mijn vragen door te nemen, maar praktijkervaringen zijn minstens net zo welkom!!

Alvast bedankt!
Groetjes,

Myrna (mama van Isis)
 
Terug
Bovenaan