Overstappen naar 5 voedingen

De richtlijn is dat een kindje 150ml per kg. lichaamsgewicht moet hebben. Maar dit is slechts een richtlijn! Wat ik begrepen heb van de kinderarts is dat je als maximum richtlijn 200ml per kg. lichaamsgewicht mag gebruiken.
 
Hallo beste meid.

Ik las dat je wou afbouwen naar 5 flessen per dag.
Eerlijk gezegd zou ik dat niet zomaar doen. Kijk gewoon naar de behoefte van je zoontje. Mijn zoontje had na zo'n 10 weken dat hij s'nachts langer sliep. Hierdoor kwam ik automatisch op 5 flessen. Ik zou gewoon eens proberen om hem overdag te laten slapen als hij lekker ligt en hem niet wakker te maken voor de fles. Zo heeft mijn zoontje ook zijn eigen ritme ontwikkeld.
Hij krijgt nu tussen
9.00 en 10.00 een fles
14.00  en 15.00
18.00  en 19.00  
en de laatste tussen 21.00 en 23.00
en dan om 5.00 of 6.00 weer.
Het ligt eraan hoe zijn honger is.
Ik ben een type mens dat denkt dat je meer naar jezelf moet luisteren dan naar adviezen van bureau's of verpakkingen.
Elk mens en kind is anders en heeft andere behoeftes.
Wil hij meer dan het gemiddelde dan doe je hem wat meer in de fles.
(niet alleen meer voeding maar meer inhoud)
Mijn zoontje dronk al vanaf zo'n 8 weken 180 ml per keer.
En daar was hij gelukkig mee, hij slaapt 's middags zo een uur of vijf en ligt daarna heerlijk in de box voor 4 uur lang te brabbelen en lachen.
Luister gewoon goed naar je eigen gevoel en  naar je baby, het komt vanzelf allemaal wel goed!
Veel succes
Groetjes Laura
 
Ik ben echt helemaal verbaasd dat veel van jullie kinderen op 4 a 5 flesjes voeding zitten en ook nog doorslapen!!! Mijn zoontje van 10 weken krijgt 7 (!!) flesjes van 150cc en komt trouw elke nacht rond 03:00 en daarna weer om 7:00.  
Nu ik dit allemaal lees heb ik een "actieplan" opgesteld en ga hem in ieder geval minder flesjes geven met meer voeding. Om te beginnen met 6 x  180 cc. En ik ga toch maar proberen om hem op vaste tijden  voeding te geven. Mijn zoontje is erg onrustig en dat komt ws omdat hij dus niet weet waar hij aan toe is (en een onzekere moeder?..).
Hoe doen jullie het verder op de dag? Gelijk na de voeding naar bed? Nog even in de box? Hoelang slapen jullie kinderen overdag? Ik weet niet helemaal wat ik van hem kan verwachten..
Mijn dochtertje was zo makkelijk. Ze sliep na 3 weken door en gaf alles zelf aan. Dus ik vind het nu best wel moeilijk.
 
hallo natasja,
ik heb met Lisa de hoeveelheden aangehouden die op het pak staan voorgeschreven. eerst een schema ge maakt. bv eerste fles om 07.00 uur. daarna heb ik naar haar gekeken. wanneer slaat zij alarm, ze   geeft zelf aan wanneer ze honger heeft. en op die manier heeft ze het zelf uitgebouwt tot 4 uur er tussen. (lisa slaapt s'nachts wel door en krijgt om 20.30 de laatste fles)
ik hoop dat je er wat mee kan.
groetjes Linda
 
hallo mamaweka,
ik las dat je nu 180 ml voeding geeft of wil geven. ik heb zelf in het begin de tabel op de poeder verpakking verkeerd gelezen. na zorgvuldig bestuderen bestaat een fles uit 180 ml water en met 6 schepjes voeding wordt dit 200ml voeding. de voeding  zou anders te "zwaar" kunnen worden voor het maagje.
het dagschema van lisa (met 10wk) was als volgt:
7.00 uur eerste fles
dan weer naar bed tot 10.00 uur
10.00 uur 2e fles
dan in de box of wandelen, in iedergeval lekker bezig zijn
13.00 3e fles
dan lekker slapen in haar bedje
16.00 4e fles
weer spelen
19.00 5e fles
nog meer spelen en af en toe een dutje
22.00 laatste fles en dan naar bed.
Lisa sliep dan door tot 07.00

succes ermee.
groetjes Linda en Lisa ( nu bijna 7 mnd)
 
Hoihoi

Ook ik zal aangeven hoe het bij mij gaat. Mila is nu 11 weken oud en slaapt sinds drie weken door.
Voorheen zat ze op 6 voedingen, maar sinds ze doorslaapt heb ik er 5 van gemaakt.
5 x 150 ml, aangezien ze rond de 5 kilo zit, maandag weer naar t cb..

8.30-9.00 moet ik ze vaak wakker maken..
11.30-12.00
15.30-16.00
19.30-20.00
23.00

Het is een luxe hoor dat doorslapen..Soms zit er 3 uur tussen en soms 4 uur

groetjes
 
Bedankt voor de reacties! Ik heb er echt wat aan gehad. Dat had ik nou echt ff nodig, wat richtlijnen. Vandaag zat Maarten al op 6 voedingen en sliep afgelopen nacht door tot 04:45. (wat normaal 00:45 & 03:45 is) Ik heb weer hoop!!
 
quote: mir1976 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-10-2006 20:05:12'));

Dank je wel Loekie en de moeder van Marit. Aan deze tips heb ik iets. Bryan krijgt nu friso comfort. Dit ivm zijn krampen. De krampen zijn sinds dat we gestopt zijn met de anti-biotica wel weer iets minder geworden (nu hebben we alleen weer een ontlastingprobleempje, t is net kauwgom en erg zielig, omdat hij het met moeite uitgepoept krijgt, wat zou je daartegen kunnen doen, je zou toch zeggen dat de comfort zijn werk moet doen).
Mag je de comfort dan ook mengen met voeding voor hongerige baby's?
Alvast heel erg bedankt...
gr. mir

Hallo,ik heb veel ervaring met friso.
Je mag inderdaad de voedingen mengen.
Waarom kreeg Bryan anti biotica?
Als ie krampjes had vanwege de voeding of luchtbellen in zijn darmpjes, moet je eens informeren bij je huisarts naar "aeropax", dit heeft bij mijn zoontje heel veel succes.
Je kan beter niet teveel expirimenteren  met voeding omdat elke baby een week moet wennen aan nieuwe voeding, waardoor je niet goed kan volgen wat er nu aan de hand is.
Veel succes R.  
 
Terug
Bovenaan