Ovulatietesten tips en tricks

Met de dipsticks is het belangrijk om op tijd te beginnen met testen en iedere dag ook door te blijven testen tot je er eentje hebt die even donker of donkerder is als de controle streep. Krijg je die een cyclus niet te pakken en wordt je ongesteld zonder een duidelijke lh piek gezien te hebben? Dan kan het zijn dat je piek heel kort is. Dat was bij mij ook. Ik moest echt 2x per dag testen, anders mistte ik hem gewoon. Mijn piek duurde maar een paar uur en de test werd heeeel snel weer licht.
Maar ik had wel een hele regelmatige cyclus en wist rond welke dagen ik de piek kon verwachten. Ik begon meestal op dag 8 met 1 test per dag en vanaf 11 dagen 2x per dag. Op dag 12, 13 of 14 had ik dan mijn lh piek te pakken. Ik gebruikte de dipsticks van Sensitest. Deze vond ik altijd het duidelijkste van allemaal en qua prijs ook nog goed te doen.
Heeft ook overigens ook even geduurd voordat ik doorhad hoe het in mijn lichaam allemaal werkte en hoe ik overweg kon met de testen. Maar mochten wij straks voor een tweede kindje proberen te gaan, zou ik het direct weer op deze manier doen. Ik vond het heel fijn en duidelijk werken. Maar dat is voor iedereen verschillend. Veel dames vinden die streepjes juist heel onduidelijk. Ik kan me daar zelf niet in verplaatsen of het begrijpen, maar dan zie je maar hoe persoonlijk het is wat fijn werkt voor iedereen.
 
Vanochtend test gedaan , was negatief. Even jammer maar ik hou me vast aan wat ik gister schreef: heb mijn LH piek dan in ieder geval gevonden! Nu dus even weer 2 weken t loslaten, hopelijk lukt dat. Ga vanavond nog 1x ovulatietest doen om te kijken of hij nu weer afneemt. 
 
Sterk dat je er zo instaat hoor! Is hij inmiddels al wat afgenomen of heb je nog steeds een knaller? Soms duurt het een paar dagen.
 
Willen jullie meekijken of ik een positieve ovulatietest te pakken heb?
hoop dat jullie de foto kunnen zien met onderstaande link
 
https://www.mupload.nl/img/hi7uw0lj5r9a3.jpeg
 
Die lijkt inderdaad positief Famke. Hij zou nog iets donkerder kunnen, maar vergeleken met de controle streep is hij aardig gelijk een aan de zijkant zelfs al iets donkerder. 
 
Dank je ninaapie,
zojuist nog een test gedaan en daar is de teststreep duidelijk weer wat lichter dan de controlestreep. Dus denk hem te pakken te hebben. 
 
Zouden jullie even mee willen kijken?
Ik ben echt klaar met de ovulatietesten op dit moment. 
Heb al vanaf vorige week vrijdag een knipperende smiley van CB. 
Dus die roze gekocht voor deze week en daar al vanaf dinsdag gewoon een rondje maar de knipperende smiley bij CB blijft knipperen.
Heb ook goedkope dipsticks en deze werden gisteren wat donkerder maar nu weer wat lichter. Willen jullie is mee kijken? Kan goed zijn dat mijn LH piek vannacht is geweest maar ik weet het echt even niet meer. Krijg hem niet gevonden met de ovulatietesten in ieder geval. 
https://www.mupload.nl/img/681kso6tsg1.jpg

Dankjewel alvast.
De bovenste is van gistermiddag rond 13:00
De middelste is van gisteravond 17:15
De laatste is van vanmorgen 07:00
 
Net een positieve roze CB test gekregen.. dus moest gewoon even geduld hebben. 
Succes iedereen de komende maand. 
 
Terug
Bovenaan