Ovulatietesten tips en tricks

Nou de aanhouder wint... dag 34 en ik had vandaag een knal-knal-knalpositieve ovulatietest. Echt binnen enkele seconden al. 
Echter ik had dus juist verwacht rond deze tijd ongesteld te gaan worden of een zwangerschapstest te kunnen doen. Had hem al in huis gehaald voor morgenochtend. 

Nu mijn vraag voor de meiden die al eerder een positieve ovulatietest hadden. Volgens de bijsluiter moet ik de test aflezen na 3-5 minuten echter deze reageerde echt supersnel (het testlijntje kwam eerder dan het controlelijntje). Is dit altijd zo bij positieve ovulatietest? Ik google natuurlijk wat af en had daardoor wel eens gelezen dat een LH test ook op HCG kan reageren. En ik had 2 weken geleden (maandag-woensdag) doorzichtige afscheiding en nu al 6 dagen heel veel melkachtig. Echt anders dan ik gewend ben. 
Vooralsnog gaan we gewoon van een positieve ovulatietest uit dus gaan we vanavond aan de slag :) 
Maar ik zit toch te denken misschien morgenochtend voor de zekerheid een zwangerschapstest te doen...
 
Hihi ik zou voor alle zekerheid ook maar een zwangerschapstestje doen. Bij mij duurde het altijd toch wel even een minuutje voor het streepje echt knalde als ik mijn lh piek had.
Deed ik echter een ovulatie test tijdens mijn zwangerschap? Dan was het rooooeeeetssssjjjj... direct een knaller.
 
 
En prima natuurlijk om vanavond voor alle zekerheid het gezellig te maken. Just in case. Welke zwangerschapstest heb je gehaald als ik vragen mag? Er zijn er een aantal bij die veel meer hcg nodig hebben dan anderen en die zijn niet zo handig om als eerste testje te gebruiken. De clear blue bijvoorbeeld.
 
Ik heb de kruidvat 2v5! Vorige ronde had ik early van kruidvat en die was vals positief... heel rot. Hoor veel positieve geluiden over Kruidvat 2v5, reageert ook snel geloof ik. 
Ohhh ik ben zo benieuwd! 
Maar ik hou mezelf voor: ook als de zwangerschapstest negatief is, is dit goed nieuws: dan heb ik in ieder geval mijn piek gevonden! Yay :) 
 
Jaa die is top inderdaad. Gebruikte ik zelf ook altijd als ik even zonder Sensitest dipsticks zat. Ik duim voor je. En inderdaad.. anders heb je overduidelijk nu je lh piek te pakken. Allebei goed nieuws.
 
Wie heeft antwoord op mijn vraag??? In augustus gestopt met de pil. Mijn eerste cyclus duurde 32 dagen. Getest met cb ovulatietest na 4 dagen een knipperende :) de 5e dag een stilstaande :) Mijn tweede cyclus duurde ongeveer 7 weken toen heb ik 9 dagen een knipperende :) gehad, daarom besloten om te stoppen met testen. Nu weer 5 dagen een 0 gehad, daarna 6 dagen een knipperende:). Vanmorgen ook een knipperende:), ik dacht ik test nu nog een keer, omdat je over al leest dat je niet met ochtend urine moet testen en dat deed ik altijd want dat staat in de bijsluiter van cb en nu een stilstaande :). Hoe betrouwbaar is dit???? 
 
Geen idee. Ik heb nooit getest met clear blue. Vond ze te duur en ik vind dipsticks veel fijner werken. Anderen vinden het juist weer onduidelijk met die streepjes, maar ik vond het zo duidelijk als wat. Het is even doorkrijgen hoe je ze goed afleest. Hopelijk kan iemand anders je helpen.
 
[quote quote=10270539]Geen idee. Ik heb nooit getest met clear blue. Vond ze te duur en ik vind dipsticks veel fijner werken. Anderen vinden het juist weer onduidelijk met die streepjes, maar ik vond het zo duidelijk als wat. Het is even doorkrijgen hoe je ze goed afleest. Hopelijk kan iemand anders je helpen.[/quote]
Ik had toevallig ook testen van de action liggen, maar de teststreep is niet net zo donker als de controle streep. Lastig wat je nu moet geloven.....
 
Terug
Bovenaan