Ovulatietesten tips en tricks

Hai Runbabyrun, op jouw lijstje staat helaas geen positieve ovulatietest. Is dit de eerste keer dat je met ovulatietest werkt? Wat namelijk ook zou kunnen is dat jij een hele korte lh piek hebt. Ik was er ook zo eentje. Ik moest echt 2x per dag testen, anders mistte ik de piek gewoon. Mijn lh piek duurde dus maar een paar uur.
Dit is dus iets (als het deze maand niet raak is) wat je volgende maand eens zou kunnen proberen. Rond 10;00 u testen en rond bijvoorbeeld 16;00 weer.
Ik gebruikte altijd de ovulatie testen van Sensitest. Deze vond ik zelf heel erg duidelijk altijd.
 
Ha Ninaapie, 
Nee ik vond hem inderdaad ook niet echt duidelijk. Maar het leek richting dag 16-18 wel op te lopen, en dag 19-21 meer doorzichtige afscheiding dus ik heb wel het gevoel dat ik rond die tijd in ieder geval een piek heb gemist. Idd de eerste echte ronde met testen. 
Ik twijfel nog wat ik volgende ronde ga doen. We hebben deze ronde voor de zekerheid ook maar gewoon elke 2-3 dagen seks gehad en nu nog steeds, dus ik denk dat ik het dan alleen maar zou doen om te weten wanneer mijn NOD is en niet per se om te bepalen wanneer we aan de slag moeten, zegmaar haha. 
Maar eerst maar eens afwachten of er een volgende ronde nodig is. Of wie weet komt mijn LH-piek toch nog deze ronde. 
 
Ja, het zou heel goed kunnen hoor dat je hem toch ergens rond die dagen hebt gehad en je gewoon een hele korte lh piek hebt. Dan kan je hem inderdaad net gemist hebben en zat hij ergens tussen twee test momentjes door. Hopelijk is het een volgende ronde niet meer nodig. ?
 
@ninaapie,
bedankt voor je reactie. Geeft me alweer een beetje hoop dat we qua gemeenschap toch goed zaten. Hadden het trouwens maandag ook nog gezellig gehad in bed. Dus komt opneer dat we maandag en woensdag gemeenschap hadden, donderdagochtend positieve ovulatietest die trouwens een dag later weer negatief was. Maar nu vraag ik me toch af wanneer ik dan mijn eissprong heb gehad want heb nog steeds pijn onder in mijn buik. Een eissprong komt toch altijd naar je lh piek tussen 24 en 36 uur dus dat wil zeggen dat ik op zijn laatst toch mijn eissprong zaterdagochtenden gehad moet hebben? Snap er ff niks meer van :( zit heel internet af te struinen maar kom geen stap verder. Of kan je het zijn dat mijn eissprong heel lang duurt? Heb ook pijnlijke tepels al een paar dagen. Wachten op nod duurt nog zo lang. 


groetjes Vrouwke 
 
Het zijn allemaal gemiddelden die je op internet vindt. Pin je daar niet al teveel op vast. Er zullen altijd uitzonderingen op de regel zijn bij wie het net iets langer duurt voor het eitje springt. Het kan ook heel goed zijn dat je eitje inderdaad al gesprongen is, maar dat je wat gevoelig bent en langer last blijft houden. Er zijn zelfs vrouwen die een paar dagen een ovulatie bloeding hebben na de eisprong. Je zit sowieso goed hoor met de gezelligheid in bed. Zeker die woensdag. Zaadcellen kunnen lang leven. Gemiddeld wel 4 a 5 dagen en ongetwijfeld zijn er een aantal die nog langer leven. 


Ja wachten duurt lang he. Ik weet het haha. Altijd weer een spannende periode. Hoe lang is je cyclus normaal? En is die regelmatig? 
 
@ninaapie,  
zal blij zijn als de 2 weken om zijn. Idd wachten duurt lang. Weet niet hoelang mijn cyclus is want heb vorige maand een miskraam gehad. Maar als ik nu tel met die ovulatietesten zal het een cyclus van 28 dagen zijn deze ronden. Voor mijn miskraam had ik een cyclus van 25/26 dagen. Weet het niet precies want ben in mij pas gestopt met de pil. 
 
Dat zou heel goed kunnen inderdaad. Na mijn curretage in april duurde mijn cyclus een weekje langer. Na de vroege miskramen die spontaan op gang kwamen, was er geen verschil in cyclus. Maar als je 28 dagen aanhoudt voor alle zekerheid, zit je denk ik wel goed. Ik hoop voor je dat het raak mag zijn. ?
 
Terug
Bovenaan