Ovulatietesten tips en tricks

Bij mij ging het altijd heel erg snel. Ik had ook een hele korte lh piek dus ik moest echt 2x per dag testen. Anders kon ik hem zo missen. Het is jammer dat ik mijn papiertje met de geplakte testen niet meer heb, anders had ik een foto voor je gemaakt. Dan zie je echt dat ik bijvoorbeeld gisterenavond een heel licht streepje had en vanochtend ineens een dikke knaller. Niet echt een oploop zeg maar hahaha. Het was gewoon BOEM.. daar is ie.
 
Ik heb de afgelopen 3 cyclussen ook ovulatietesten gebruikt. Ik heb verschillende uitgeprobeerd en voor mijn eigen rust en gemak gebruik ik de cb op dagen dat ik moet werken omdat ik gewoon op het werk kan doen. En de sensitest als ok thuis ben. 
action testen bleven bij mij negatief had met dezelfde urine van action een negatieve en van cb een positieve. Dus die gebruik ik niet meer.
Je mag trouwens gewoon blijven drinken voor het testen. Zolang je maar in de twee uur ervoor niet overmatig veel drinkt een slok hier en daar kan geen kwaad. 


ik test altijd rond 13u half 14 ivm mijn pauze op het werk. Je kan het beste testen tussen 11u en 16u omdat dan waarschijnlijk je piek zal zijn. 
 
Lisette, voor mij zien die van jou er allemaal positief uit. Zo verwarrend. Lijken allemaal wel even roze, lastig om te zien. Mijne zijn echt amper zichtbaar, maar wie weet ineens knal. Dit is ook de eerste keer dat ik ze gebruik. Ik probeer elke keer tussen 18 en 19 uur te testen. Ik maak lange dagen van 9 tot 18.30 en op mijn werk is heel onhandig. Maar mijn ongesteldheid begon deze keer 5 dagen te vroeg, dus ben denk ik ook veel te vroeg begonnen met de testen dus zal er wat meer nodig hebben dan goed is ?.
Lisette, ik heb ooit gelezen van iemand die 4 dagen lang positieve ovulatietesten had dat die zwanger bleek te zijn. Blijkbaar scoren ze dan ook positief op ovulatie.
Jjanneke is je piek altijd tussen 11 en 16? Dit wist ik niet. Ik kan eigenlijk niet testen op dit tijdstip behalve op vrije dagen. 
Ik zit ondertussen op dag 8 van mijn cyclus. Mijn verwachte eisprong is tussen dag 10 en 13 Volgens mijn app. Ben zo benieuwd!
 
@suzen, dat lijkt me sterk in mijn geval.. ik ben nog ongesteld geworden op 27, die opgewekt was met provera.. toen niet zwanger dat ik ermee begon.. 
Maar van vandaag is wel weer lichter dan die van gister kijk maar: 
 
Oh je heet Lisette zie ik. Suzen, de enige die positief is, is die van 8-11. Het test streepje moet echt even donker zijn (of donkerder) dan de controle streep. Als je inzoomt zie je dat de andere streepjes echt nog niet even donker zijn als de controle streep. Ook die van 6-11 niet. Op 8-11 is hij hartstikke positief.
Het is echt even doorkrijgen hoe het werkt en de twee streepjes goed vergelijken. Is het net niet even donker? Dan is hij dus nog steeds negatief. Ik vind deze testjes heel duidelijk zo onder elkaar.
 
Hier nog één, deze ronde begonnen met sensitest na een ellendig lange cyclus van 86 dagen. Gelukkig wel een positieve ovulatietest op dag 26. Normaliter wordt je gemiddeld 14 dagen later ongesteld toch? Hoop het wel, nu 7 maanden verder maar helaas nog steeds zeer onregelmatige cyclussen :(
 
 
Terug
Bovenaan