papfles

Hoi allemaal,

Mijn zoon is bijna 2 en krijgt 's morgens na het wakker worden ( rond  07.00 uur) een papfles.
Volgens mijn man wordt het tijd deze fles te vervangen voor een boterhammetje.
Ik werk zelf 2 dagen per week en dan heb ik er, eerlijk gezegd, eigenlijk geen tijd voor, want een broodje geven duurt 3 keer zo lang als het geven van een papfles.
Nu ben ik benieuwd tot welke leeftijd jullie kindjes nog een papfles kregen en hoe jullie dit doen, ik neem aan dat ik namelijk niet de enige ben die een paar dagen per week vroeg de deur uit moet.

Groetjes 1976
 
Hoi,
Wij zijn al heel snel over gestapt op een boterham zeker   met een maand of 8.
Dan kreeg ze eerst de borst en daarna een boterham.

Ik werk ook 2 dagen en heb er dan ook geen tijd voor. Alhoewel ik heb wel tijd want ze is standaard op dei 2 dagen vroeger wakker maar ze wil dan nog niet eten.

Voor ons geen probleem ze gaat op die dagen naar mijn moeder en eet bij oma dan gezellig haar ontbijt om een uur of 8 dat is voor haar een schappelijke tijd.

Kan je anders niet een broodje geven op de dagen dat je thuis bent/.''

groetjes
 
hoi

mijn zoontje van net 2 jaar krijgt nog iedere morgen een papfles in zijn bedje als hij wakker is en als hij dan in bad is geweest en hij heeft schone kleertjes aan en we gaan naar beneden waar wijzelf dan een broodje eten dan eet hij ook nog een broodje met ons mee. op de dagen dat ik moet werken geef ik ehm dan een papfles en dan eet hij bij de oppas een broodje mee als ze daar zelf brood eten. het broodje gaa tniet altijd helemaal op maar hij vind eht erg lekker en ook de papfles wil hij niet kwijt dus dan maar zo krijgt hij tenminste genoeg binnen. misschien een idee om ook te proberen.

groetjes van yvonne
 
Hoi hoi

Mijn dochter van bijna 2 eet al vanaf dat ze 1 was 's ochtends een boterham. Dit kwam omdat ze vanaf dat moment besloot dat ze geen melk en pap meer lustte.....

Volgens mij maakt het niet uit wat je kind 's ochtends eet, als het maar ontbijt,toch?

Ik werk onregelmatig en er zijn ochtenden dat ik vroeg moet beginnen. Ik heb geluk dat mijn schoonmoeder dan oppast. Anne eet dan bij haar een boterham.

Groetjes Ria
 
wij hebben nooit pap gegeven
ontbijten met kinderen kost nu eenmaal tijd
de dagen dat ik om 7 uur moet beginnen zitten wij dus om 6.15 ons broodje weg te werken. Kost mij meer moeite dan de kleine, die eet het vaak prima en een dagje niet dat haalt hij ook wel weer in
 
hoi hoi
nou mijn dochter is ook bijna twee en die krijgt heerlijk de papfles nog hoor want brood vind ze niet lekker en als ze zin heeft krijgt ze er s'avonds voor ze naar bed gaat ook een papfles hoor.
Ze lust tussendoor geen melk en door de papfles krijgt ze het wel binnen niet moeilijk doen hoor ik vind het ook erg makkelijk hoor als ik moet werken.
 
hallo,

Mijn zoontje is in sept. 2 jaar geworden en geniet nog heerlijk elke ochtend van zijn papflesje.
Volgens het consultatieburo is het niet goed voor zijn kaakontwikkeling om nu nog uit een fles te drinken.
Nou, die ene fles per dag, hij geniet er nog zo van. En daarbij ben ik er zeker van dat hij een goed ontbijt op heeft.
Dus ik zou zeggen......maak je er niet te druk om.

Groetjes.
 
Hai,

Mijn dochter van bijna 2 krijgt ook nog elke morgen een fles pap, en dat is gelijk een stukje ontbijt (krijgt later na het douchen/aankleden ook nog een broodje) een heerlijk moment voor ons tweeen voor de dag echt begint. we liggen dan knus samen in het grote bed, echt een ritueel dus   voor beiden (en papa in het weekend) waar ik veel waarde aan hecht....
 
Terug
Bovenaan