papfles

sorry hoor ik hoop niet dat ik iemand beledig maar wat is belangrijker je kind of hoe snel je s'ochtends klaar bent??
mijn vriend en ik hebben een dochter van bijna drie en werken beide 4 dagen per week.
maar wij geven onze dochter echt geen papfles als ze pap eet krijgt ze gewoon en bordje pap die wij haar dan gaven en die ze nu inmiddels zelf eet het zelfde geldt voor een botterham, en weet je dat hoeft helemaal geen extra tijd te kosten want in de tijd dat zij lekker een broodje eet en even naar nijntje zit te kijken kleed ik me aan en ontbijt ik mee.

en dan nog even over melk drinken dat doet die van mij ook niet maar wel yogurtdrink uit haar tuit beker zit ook veel vitamine in dus wie weet is dat een idee in plaats van gewone melk.
 
mijn zoontje (nu 20 maanden) krijgt ook nog steeds 's ochtends een papfles, ik moet er ook vroeg uit, de wekker gaat om 6.45, heb dus ook nog geen zin om een half uur eerder te moeten opstaan om een broodje te eten. Deze papfles gaan we dus ook proberen zo lang mogelijk te blijven geven.

De rest van de dag eet hij wel gewoon brood en warm eten etc. dus die ontwikkeling van zijn kaak etc. zit wel goed.

groetjes,
lia
 
hallo allemaal,

Ik heb een heerlijk ventje van bijna 2,5 jaar oud en die zit iedere morgen heerlijk aan een bordje pap, dat doet ie al vanaf zijn eerste jaar. Hij had een hekel aan de fles en dus zijn we heel snel overgestapt op een bord pap. Brood hij tussen de middag en gewoon warm eten 's avonds. Voor de rest is het een makkelijk manneke dat heerlijkop zijn wat snoept tussen door, maar dan wel het liefste fruit. Gewone melk krijgen we er niet , maar gelukkig wel yoghurtdrank.
Je hebt wel wat tijd nodig om hem zijn bord leeg te laten eten, maar ja we hebben beide een baan die pas s'middags of s'avonds begint, vroeg opstaan is er bij ons nooit bij. Ook mijn zoontje is bijna nooit voor half 9 wakker. Dat gaat denk ik nog moeilijk worden voor ons als hij naar de vakantie naar de creché mag.

Groetjes Wendy
 
Fijn om te horen al die kindertjes die nog een papfles krijgen.
Mijn zoon van 2 dus ook. Tot 1 maand geleden kreeg hij er s'avonds ook nog eentje. Is vanzelf over gegaan. Er zit bij ons een heel groot gat in de speen en de fles is dan ook met een paar minuten leeg. En hij heeft dan ook een stevig ontbijt binnen. En eet later nog wat anders mee.Ik maak me er niet druk om. Het gaat vanzelf over.
 
mijn dochter (nu bijna 5) en zoontje van net 1 weigerden alle2 de fles, ik gaf ze dus lang borstvoeding en de kleinste krijgt nu een bordje pap die ik hem geef. ondertussen eet ik zelf een broodje en ja het duurt een minuut of 10 maar dan ga je tenminste zelf ook  zitten om te eten. sta je gewooon iets eerder op.
 
Zowel mijn zoon  als dochtertje hebben nooit een papfles gedronken 's ochtends  en eten vanaf een maand of negen, een boterham of misschien wel 2.   Met daarna lekker een bkertje melk. Oke het duurt wel even en we moeten er dan ook wel rekening meehouden als we weg moeten, maar het is wel erg gezellig zo aan tafel met het gezin 's ochtends vroeg.
 
Hallo
Ons mannetje  heeft nauwlijks pap als ontbijt gegeten. Dit vond hij niet lekker dus zijn we direct over gestapt op de boterham. we eten elke ochtend met z'n drietjes aan tafel. Gezellige start van de dag en we hebben allemaal zo een goed ontbijtje. In het weekend is er vaak een uitzondering, dan ontbijten we geregeld op bed. Lekker knus en een wat luxer ontbijt. In de avond heeft hij nog wel lang een flesje melk gedronken. Melk drinkt hij nu nog maar dan uit een tuitbeker, geen antilek.
 
Terug
Bovenaan