papfles

Hallo,

ik weet niet of iemand mijn reactie nog leest (lang niet op het forum geweest), maar mijn dochter van 4! drinkt nog steeds 's morgens een papfles. De speen is aan de bovenkant helemaal open (het is dus een soort groot rietje). Ze eet daarna nog een halve boterham, maar toen we over wilden naar pap van een lepel (rond 1,5) weigerde ze dat resoluut. Maar waarom wel drinkontbijt voor volwassenen en niet (ja, het komt uit die fles) voor kinderen. Ze is geen grote eter (lust alles, maar geen overdadige hoeveelheden) en dit is dan echt de beste start voor haar dag.Haar grote zus wilde op haar 2e al geen pap meer en eet nu brood. Ze geven vanzelf aan wat ze willen. Wij ontbijten gezamelijk aan tafel dus het ligt er niet aan dat er geen rust is voor de boterham.
Dus lekker doen wat je het rustigst is voor je gezin. Een dag beginnen met drama omdat het ontbijt er niet in wil is tenslotte het slechtste begin van een dag......

Groeten Ivonne
 
Hallo,

Mijn zoontje van 2 krijgt nog elke ochtend een papfles. Meest is hij rond een uur of 6-half 7 al wakker. En na het drinken van de fles valt hij nog in slaap tot een uur of 8. Anders blijft hij wakker en hij slaapt tussen de middag niet meer.
Ik heb geprobeerd om hem 'smorgens een boterham te geven, maar hij eet niets. Dus nu weet ik gewoon zeker dat hij 's morgens zijn buikje vol heeft.
Ook 's avonds krijgt hij een fles mee naar bed. Het ligt aan hoeveel hij heeft gegeten wat ie erin krijgt. Of melk of pyamapapje, ik weet nu uit ervaring dat als hij 's avonds weinig heeft gegeten hij 'snacht rond 3-4uur wakker wordt....

Voel je niet schuldig, jij weet wat je kindje nodig heeft. en als  je kindje  het nou lekker vindt, waarom niet.

Groetjes Gerlise
 
quote: mama sam reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-01-2006 23:31:55'));

sorry hoor ik hoop niet dat ik iemand beledig maar wat is belangrijker je kind of hoe snel je s'ochtends klaar bent??
mijn vriend en ik hebben een dochter van bijna drie en werken beide 4 dagen per week.
maar wij geven onze dochter echt geen papfles als ze pap eet krijgt ze gewoon en bordje pap die wij haar dan gaven en die ze nu inmiddels zelf eet het zelfde geldt voor een botterham, en weet je dat hoeft helemaal geen extra tijd te kosten want in de tijd dat zij lekker een broodje eet en even naar nijntje zit te kijken kleed ik me aan en ontbijt ik mee.

en dan nog even over melk drinken dat doet die van mij ook niet maar wel yogurtdrink uit haar tuit beker zit ook veel vitamine in dus wie weet is dat een idee in plaats van gewone melk.



 
Hoi, mijn dochter van 2 jaar en 3 maanden krijgt ook een papfles 's ochtends hoor.
Ik werk zelf 2,5 dag en heb daar 's ochtends eigenlijk ook geen tijd voor om uitgebreid met haar brood te gaan eten. Een fles voor haar is makkelijk zodat ik ook tijd heb om een boterham te eten....
Groetjes Gerda
 
onze dochter krijgt ook smorgens nog een papfles en zelfs nog een broodje erbij.
en als ze wat laterder wakker is ,ga ik me echt niet haasten hoor dan gaan we ook lekker rustig ons ontbijtje op eten,gezellig moment om de dag te beginnen.
je weet dat je kinderen hebt dan nemen we er ook de tijd voor ,anders had je een vis moeten nemen en geen kind
 
Hallo,
Ik vind dat je gewoon moet doen wat jou goed lijkt en of dat nou pap is of een boterham dat maakt niet zoveel uit!
Zolang het nog gezond is zou ik ze laten eten wat ze wil.
Mijn dochter van 3 neemt ook nog regelmatig een papfles als ontbijt, en dan weer een boterham elke ochtend vraag ik aan haar wat ze wil, en zolang dat geen ongezonde dingen zijn als koekies of andere soorten zoet vind ik het helemaal prima.
Doordat zij op redelijke wijze mag zeggen wat ze wil eten hebben wij geen discussies en eet ze goed! zij luste ook geen melk mag je drie keer raden waar de pap van gemaakt word!
Nu wil ze elke keer koe melk ik kan er wel om lache ze weet nog niet beter.
 
Hoi!

Mijn dochter heeft pap nooit lekker gevonden en krijgt dus al vanaf zo ongeveer 8 maanden boterhammen. Ik vind het wel meevallen hoeveel tijd het kost. Ze heeft soms een boterham op voordat ik tijd heb mijn eigen boterham te smeren en op te eten. Voor de dagen dat we vroeg weg moeten smeer ik de boterhammen de avond ervoor. Dan valt het reuze mee hoeveel tijd je kwijt bent.
Nu is ze 2 jaar een wil zelf gaan smeren. Ja, daar heb ik dan ook geen tijd voor als we moeten werken die dag!

gr. Anne
 
hoi
het wordt natuurlijk tijd dat de flessen de deur uit gaan!
tenzij hij heel klein en dun is.

maar de pap kan ook uit een bordje met een lepel.
het is helemaal niet gek dat hij nog lekker pap krijgt hoor!

groetjes
 
Terug
Bovenaan