papfles

Hoi,
Kan je kindje niet zelf de pap eten? Wij zetten mijn zoontje (20 maanden) 'sochtends lekker achter een bordje met pap of een boterham en maken verolgens ons eigen ontbijt terwijl hij het zijn pap of brood  eet.
Overigens krijgt hij voor het naar bed gaan nog een flesje hoor, dus wij zijn ook niet heilig. Ieder zijn rituelen, moet kunnen vind ik.
Groetjes
 
Hallo,

Ook mijn zoontje van bijna 2 krijgt 's ochtends nog steeds een lekker flesje pap.
Zelfs 's avonds voor het naar bed gaan nog.
Ten eerste vind hij het gewoon lekker en weet ik zeker dan hij ontbeten heeft en 's avonds nog omdat hij dat nodig heeft.
Mijn dochter is inmiddels bijna 9 en heeft totdat zij 7 was 's ochtends ook altijd ontbeten met een bord pap omdat een boterham er gewoon niet inging.
En dan liever een bord pap voor het naar school gaan dan geen ontbijt want dat is veel erger.
Lekker doen wat hij zelf wil en hij geeft vanzelf aan wanneer hij iets anders wil !

 
Mijn zoontje krijgt ook gewoon nog een papfles, van bord eten wil hij niet en.........

Hij is vaak tussen 5 en 6 wakker na een fles slaapt hij nog tot 7 uur anders niet.

Om 8 uur gaan we samen ontbyten een boterham of een stukje ontbijt koek gaat er dan goed in.

Ik vind het wel makkelijk zo en hij is zo actief dat hij alles weer vanzelf verbrand.

En ook voor het naar bed gaan savonds krijgt hij nog een fles melk, dat heeft hij nog gewoon nodig.

Maakt toch niks uit!

Gewoon doen wat jij prettig vind hoor.

 
hoi,

mijn zoontje wil ook nog pap 's morgens, en ze worden al zo snel groot dt moet kunnen, alleen idd die fles is niet zo goed meer dus wat wij hebben gedaan: eerst een rietje door de speen heen en toen dat goed gewend was een pakje pyamapapje een gaatje erin, rietje erin en zo gegeven heeft ie toch een papje en geen fles meer en hij vindt het geweldig....

gr brenda
 
Zolang je kind lekker van de papfles drinkt is er toch geen enkel probleem. Mijn dochter is nu ruim twee en geniet nog elke ochtend van de papfles. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan ( papfles is met 5 minuten op) en het is een gezond en stevig ontbijt. Dat is altijd beter dan die twee lullige stukjes brood die met heel veel moeite naar binnen gaan.
En je slaat twee vliegen in één klap ze drinken ook nog eens een fles melk en dat is ook niet verkeerd om mee te starten. Ik denk dat ze het zelf wel aangeven als ze ook brood willen en anders eet ze toch lekker haar hele leven pap 's morgens geen dietiste die dat een verkeerd ontbijt vind.
 
Goedemiddag allemaal,
Onze boef van 23 mnd. drinkt 's middags in de buggy een flesje peutermelk en valt dan in slaap voor zijn middagdutje.
Voor het naar bed gaan krijgt hij nogmaals een flesje peutermelk, drinkt dit de ene avond meer leeg dan de andere.
Zolang hij dit nodig heeft ben ik echt niet van plan te stoppen...
Dus iedere peuter het zijne en groot worden ze van allebei brood of melk, toch!!!
 
Hoi allemaal,
Ik geef mijn zoontje van net 2 ook nog regelmatig een fles peutermelk voor het slapen gaan hoor. Ik trek me wat dat betreft niet zo veel aan van het CB. Als het aan hun ligt moet je kind al vanaf 9 maanden uit een bekertje kunnen drinken.
Maar als jullie een papfles zeggen, wat bedoelen jullie dan precies?echte bambixpap of rijstebloem?
Groetjes Mirella
 
Ik heb 2 zoontjes 1 van 2jr en 1 van 4jr, en maak 'smorgens 2 papflessen. tegen het cb zeg ik hier niks over :O en zolang de kids het prima vinden vindt ik het ook goed.;)
Een papfles is een fles gewone melk met bambix voor de oudste en dieetmelk met rijstebloem voor de jongste maar dit is i.v.m. zijn stofwisselingsziekte.
Nu weet ik dat ze alletwee in ieder geval per dag 220 ml melk weg hebben gelurkt.:D
groet mammalou
 
Terug
Bovenaan