papfles

Hallo, onze dochter van bijna 2 krijgt nog iedere ochtend een flesje pap, soms in bed. Omdat zij ook nog wel eens erg vroeg wakker wil worden (soms tussen 5 en 6) en als we geluk hebben slaapt ze dan nog even wat langer door. Daarna als we zelf gaan ontbijten eet ze nog een boterhammetje mee, de ene keer gaat die helemaal op, en anders zit ze er voor de gezelligheid bij. Ook 's avonds voordat ze naar bed gaat krijgt ze naar behoefte nog een fles pap. Dat is ons bedritueel, lekker liggen op de bank met een boekje erbij.
Ik twijfel ook wel eens of we ermee moeten stoppen, maar verder eet en drinkt ze ook goed, snoept bijna niet en lust graag  brood, fruit, vlees en aardappels. En op de dagen dat ik werk (3dgn) is het ook gewoon makkelijk, heeft ze toch een goede basis voor ze naar de creche gaat. Je kunt nu eenmaal niet alles perfect doen toch?
 
hoi ,

mijn zoontje van twee krijgt alleen nog voor het slapen gaan een pyama papje
hij vind het echt lekker en het is een moment om even tot rust te komen voor het slapen gaan

groetjes
 
Mijn dochtertje van 2 heeft nooit een papfles gehad, alleen pap met de lepel. Ze eet nu nog 's-morgens een bord pap (ze eet het zelfstandig met een lepel, dus ondertussen kan ik andere dingen doen). 's-middags eet ze zelfstandig een boterham met een bekertje melk of fruitmelk, en 's-avonds eet ze met ons warm eten mee. Toen ze de pap 's-morgens nog niet zelf kon eten stond ik gewoon een kwartiertje vroeger op! Is toch ook niet zo'n probleem?
 
Hoi hoi, onze dochter van twee jr en 3 mnd krijgt 's ochtends een fles thee met melk als ze uit bed komt en een botertham, maar kan hij geen broodje op de hand eten ipv in stukjes in de kinderstoel (er even vanuit gaand dat hij het zo krijgt?) Ik werk niet, dus meestal heb ik gewoon de tijd, maar als ik bijv vroeg weg moet, naar t cb ofzo, dan leg ik 's avonds een broodje uit, in een plastic zakje en dan smeer ik m 's ochtends gauw en dan eet ze m in de auto op, neem ik een snoetenpoetser mee en dan veeg ik haar handjes en gezichtje schoon. Ze heeft m altijd op voordat we ergens zijn. Misschien heb je daar wat aan?
 
ieder zijn ritueel toch? ons zoontj is nu ruim 2 en een half en krijgt ook pap in een fles met mega gat erin!  lekker knus bij ons in bed.  zal ook wel niet goed zijn maar hij vind het lekker en drinkt overdag weinig, heeft dan toch in ieder geval al 250 melk op! in april komt nr 2 en ik wil graag weer bv geven, dan lijkt het me helemaal wel gezellig in bed!
 
mijn zoontje 2jr en 8mnd krijgt nog iedere morgen een papfles, vind ie heerlijk.
Ook voor het slapen gaan krijgt hij warme melk in de fles. 'sOchtends maak ik het zelfs nog van opvolgmelk zo krijgt hij alle vitamines binnen en hij is practisch nooit ziek
 
Onze Luuk is 2 jaar en ruim 2 maanden. Hij drinkt nog bijna iedere morgen een fles pap: we laten hem zelf kiezen wat hij wil (meestal pap dus). Maar omdat hij daar niet genoeg aan heeft, eet hij daarna nog een boterhammetje mee. Een heel enkel keertje komt het voor dat hij daar heel traag mee is en dan gaat de boterham mee de auto in. Maar dat zou ik niet iedere dag zo willen doen.

De keren dat hij brood eet, kost het eigenlijk geen extra tijd. We geven Luuk altijd eerst zijn ontbijt, en smeren dan ons eigen brood. Onderwijl is hij  dan al een bezig met eten. Het komt bijna nooit voor dat we in tijdproblemen komen vanwege zijn eettempo. We zijn eigenlijk altijd tegelijkertijd klaar.



 
Mijn tweeling van 1,5 jaar krijgt ook iedere morgen een papfles ik maak het van voornamelijk gewone melk aangevuld met opvolgmelk omdat zer de gewone melk allen niet lusten. S'avonds geef ik ze ook nog een beetje warme melk. Ze vinden dit heerlijk.
Ook omdat ze verder niet echt veel drinken overdag krijgen ze nu toch hun vocht binnen.

 
Terug
Bovenaan