PCOS, Letrozol

@juliato ik hoop zo dat de progesteronwaarde gestegen is en dat ik inderdaad aan late eisprong heb gehad, ook al hebben we het deze ronde dan niet goed genoeg benut dan weet ik in ieder geval wel dat het is aangeslagen voor ik over moet op injecties. Ik hoop echt dat ik uiteindelijk die positieve test in me handen ga krijgen, het moet, links of rechtsom maakt me niet uit maar als het uiteindelijk maar lukt ? dit hoop ik natuurlijk voor alle meiden hier ☘️  Soms is er een gevoel van opgeven maar we moeten gewoon doorgaan ook al is dit niet altijd even makkelijk! Ik probeer ook gewoon te genieten hoor van het leven op zijn tijd, anders word je helemaal gek! 

@DCPV wij zijn inderdaad al een tijdje bezig met Letrozol. Zolang de verhoging telkens aan slaat blijven ze het proberen tot 6 eisprongen...

Progesteronwaarde was nu 23.1 maar mijn gynaecoloog heeft gezegd voorheen dat je pas vanaf 30 een goede eisprong hebt. Ik heb vrijdag pas een belafspraak met haar want eerder was ze er deze week niet meer. Weer even afwachten dus. Voorderest wist het ziekenhuis niet te vertellen wanneer alle behandelingen weer opgestart zullen worden, zo te horen en te merken gaat dat nog een hele tijd duren....

@Lara wat gek joh? Je had zulke mooie eitjes? Ben heel benieuwd wat je gyn hier vrijdag over zegt.. maar mocht deze ronde niets gedaan hebben dan moet je dus wachten tot ze weer gaan starten met behandelingen net zoals bloemetjeinknop of lees ik het nu verkeerd? Hoop vooralsnog dat hier een verklaring voor is en je netjes binnen dag 35 ongesteld wordt....??

@juliato ja ik snap er ook echt de ballen niet meer van eerlijk gezegd. Eerlijk gezegd zie ik er wel zeggen, 23.1 is opzich ook prima terwijl ze vorige x dus aan gaf vanaf 30. Ik heb er zo geen vertrouwen meer in ? wat mij betreft maar gelijk overstappen op iets wat wel werkt maar zoals je zegt voor nu ligt alles plat. Hoelang dit nog gaan duren wisten ze niet te vertellen aan de telefoon. We zullen het vrijdag wel weer horen en inderdaad zou dan binnen nu en ergens eind volgende week ongesteld moeten zijn

XxLara, nooo. Balen zeg!!! En dan nu weer wachten tot vrijdag. Ben benieuwd hoe jouw traject nu verder gaat. Maar is er dan nog wel een kans dat het wel gelukt is, of sowieso niet? Het voordeel van spuiten (zoals ik nu moet gaan doen als ze weer opstarten in het zkh) is dat ze het heel precies kunnen sturen qua medicatie. Tijdens de ronde gaan ze mij iig helemaal volgen. Ik moet vaker naar het zkh voor echo's en aan de hand daarvan kunnen ze zien of ik in die ronde meer medicatie nodig heb of minder. En dat kun je gewoon zelf thuis regelen met de spuit. Die kun je instellen qua hoeveelheden. Dat zie ik wel als een voordeel. Nu pas hoor. Het eerste begin was ik echt niet blij. En voor je eisprong moet je dan bij jezelf een aparte spuit zetten. En dan krijg je binnen 24 u een eisprong. Tis wel wat minder romantisch allemaal. Mja. Als het werkt vindt ik het dikke prima. Ik snap wel dat je baalt hoor. Je wordt zo heen en weer geslingerd qua emoties. ❤
@Julia.. de baileys is heerlijk hoor, haha! Vooral die eerste paar slokjes?. Dan denk je: mmmmm! Jaa.. loslaten lees ik overal wel terug. En ontspannen. Dat het dan vaak lukt. Maar zat je toen niet in een traject? Toen je zwanger werd van je dochtertje? Ik kijk er toch ook naar uit dat ik de alcohol mag laten staan hoor?. Met liefde en zonder moeite. Vandaag lekker gerommeld in de tuin. De ene dag kan ik het beter laten rusten dan de andere. En dit was wat dat betreft een goede dag?. De zon doet wonderen?.

@bloemetjeinkop ik heb eigenlijk werkelijk geen idee, ik ga er vanuit dat het niet gelukt is omdat ze ooit gezegd heeft vanaf een progesteronwaarde 30 heb je een goede eisprong. Ik laat het even los want heb zelf nu al het gevoel dat mijn behandeling on hold word gezet, of ze zegt als je ongesteld word probeer het nog maar met Letrozol. 

Alleen ik vraag me echt af wanneer het ziekenhuis weer de behandelingen op gaat starten, ik ben bang dat dit nog maanden gaat duren. Het is inderdaad misschien niet romantisch nee maar dat is het voor mijn gevoel nu ook niet altijd, nu is het ook zo gepland!  Weten waar je aan toe bent doordat ze je goed screenen is ook wel fijn denk ik, alhoewel het vast ook wel wat van je vraagt. 

Fijn dat je je vandaag wat beter voelt. ☘️ 

Hoi allemaal!
@Juliato, sorry dat ik even stil ben geweest. Was even in een soort cocon gekropen ?. Het gaat prima hoor. Ik snap jullie keuze om snel voor een tweede kindje te gaan helemaal hoor. Heb zelf ook heel erg genoten van de baby- en peutertijd van mijn zoontje. En ook de kleuter- en schooltijd is weer geweldig trouwens. Mijn zoontje is ook altijd heel makkelijk geweest en de band die we hebben is heel speciaal. Dus in dat opzicht was het miss gek dat mijn zoontje best een tijdje genoeg voor me was. We wilden gewoon niet echt een tweede kindje. Tot het opeens dus toch weer begon te kriebelen. 
Dat wat je zei over progesteronwaardes klinkt opzich wel logisch. Bij mij zei de gyn dat ze wel echt rond dag 7 na de eisprong willen bloedprikken omdat dan de waarde het hoogst zou zijn. Snap ook wel dat je het bloedprikken nu aan je voorbij laat gaan. Je zult hoe dan ook toch weer je NOD moeten afwachten. Dus dan kan je dat net zo goed meteen maar doen. 
@Bloemetje, wat naar en ook logisch dat je je zo down voelt/voelde. Het is toch een soort rouwproces waar je doorheen moet. Ook al moet jij in dit geval alleen je wens on hold zetten, je moet het toch verwerken en door bepaalde emoties heen. Daarom ook goed dat je vriend zo lief voor je is. En eigenlijk wel prettig dat hij wel goed kan loslaten. Het is miss nog zwaarder als je allebei helemaal in de put zit. Nu kan hij er nuchter onder blijven en je proberen op te vrolijken. Zoals met de Baileys. Zou ik ook doen hoor. Gewoon weer eten en drinken waar je van geniet om het zo toch een beetje los te laten. Het 'loslaten' is natuurlijk verder ook prima advies, maar soms zou je daar ook wel tips voor willen hebben hoe je dat dan moet doen. Fijn dat je iig vandaag een goede dag hebt.
@Lara, die progesteronwaardes zie je toch niet aankomen met zo'n mooie echo... Echt heel onverwacht. Kan me voorstellen dat je er nu zelf ook helemaal niks meer van begrijpt en er ook geen vertrouwen meer in hebt ?. Ik ben benieuwd wat je gyn zegt vrijdag, want vraag me heel erg af wat de verklaring hiervoor kan zijn. Ik hoop zo enorm voor je dat het gewoon lukt binnenkort. Je bent al lang met dit traject bezig.
@DCPV, goed dat je je hebt aangesloten bij deze groep. Het is echt heel fijn om hier je verhaal kwijt te kunnen. Het is ook niet niks; de diagnose PCOS. En ook heel naar dat je in oktober een miskraam hebt gehad. Ik snap dat je het spannend vindt. 
Ik heb alleen van Letrozol 5mg heel licht bijwerkingen gehad. Kwam neer op een beetje vermoeidheid en iets minder stabiel qua emoties. Zoals ik al tegen Bloemetje zei. Loslaten is een mooi advies, maar zo moeilijk op te volgen. Want hoe dan? Het is mij precies deze ronde wel aardig gelukt hoor. Ik had gewoon letterlijk geen zin meer om me druk te maken, dus dat deed ik ook niet. Maar hoe ik mezelf precies zo ver heb gekregen weet ik eerlijk gezegd niet. Toevallig ben ik nu dus wel zwanger. Dus wie weet heeft het gewerkt ?. 
Zoals ik net al schreef gaat het goed met me ?. Ik heb wel al best veel last van kwaaltjes. Vooral m'n borsten zijn gevoelig en ze zijn ook al best wel gegroeid. Daarnaast ben ik sinds vrijdag ook steeds rond 5 uur 's middags al helemaal uitgeteld en ik word rond die tijd ook misselijk. En toch dringt het nog steeds niet helemaal tot me door. Bij vlagen voel ik me al echt zwanger en op andere momenten geloof ik er nog niks van. Ik had van het weekend nog die laatste test gedaan en dat was onderhand ook een overduidelijke knaltest. Wat dat betreft zit het nu dus wel goed. Verder is het toch weer afwachten tot de echo.

Daarvoor moet ik waarschijnlijk op 16 april naar de gyn. Moet er morgen nog even over bellen met de poli. Miss dat het een paar dagen later wordt namelijk. Hing even van de planning af zei de assistent. Die was toen ik vorige week belde nog niet helemaal af. heel begrijpelijk vond ik, in deze rare tijd ?. Ik vraag ook morgen of m'n man nou wel of niet mee mag. Had ze ook nog geen uitsluitsel over gegeven. Ik ga er maar van uit dat hij niet mee mag. Ik vind dat zelf opzich geen ramp. Als hij maar bereikbaar is om meteen te bellen of te facetimen komt het helemaal goed. 
Ik blijf jullie gewoon volgen hoor de komende tijd. Hoop natuurlijk heel hard dat ik binnenkort meer positieve testen van jullie voorbij zie komen. Heb alleen nu natuurlijk zelf even niet zoveel updates van waar ik in m'n cyclus zit enzo. Ik duim heel hard voor jullie allemaal!!! ??

Hi meiden,
@lara ik snap dat je vertrouwen er in is weg gezakt hoor, je hebt het ook steeds wel te voorduren.... dat eindeloos wachten is ook echt een domper, maar hopelijk heeft ze er vrijdag een verklaring voor en word je toch ongesteld..
@lilo fijn om even wat van je te horen! Snap dat je even in je eigen bubbel leeft heerlijk van genieten! Succes met de kwaaltjes??? Hoop snel dat er een mooie echo plaats vindt voor jullie!
hier nu volgens mij cd25 (toch lara?) en ik heb dus de steken en het menstruatie gevoel maar dan nèt even iets anders en het doet me zooo denken aan me vorige zwangerschap.. nu bedenk ik me ineens dat er wel degelijk verschil in zat.. maar goed misschien wil ik het ook wel te graag, we weten inmiddels dat ons lijf ons ook aardig voor de gek kan houden.. heb wel even terug gezocht wanneer ik dat vorige cyclus had en dat begin pas op CD29 dus het is nu wel een stuk eerder terwijl het slijm stopte op cd19 dus het is best vroeg om dan nu al de signalen te hebben van een menstruatie toch? Naja alles kan...... 
Ik zal nog even geduld moeten hebben... helaas niet me sterkste kant, deze dagen vind in altijd het zwaarst 

Terug
Bovenaan