PCOS, Letrozol

Hallo allemaal,
Ik lees nu al een aantal dagen mee met dit forum.
Ik ben 24 jaar en we zijn nu 1,5 jaar bezig om een kindje te kunnen krijgen. 1 miskraam afgelopen oktober.
We zijn in januari naar de huisarts gegaan; want mijn cyclussen verschilde van 29 dgn, 60 dgn en zelfs 90 dgn.. we kregen een verwijzing naar de gynaecoloog. 

Daar kregen we 9 maart de eerste afspraak. Echo en daarna de gyn, bloed laten prikken en afgelopen dinsdag heb ik te horen gekregen dat ik PCOS heb. 

17 maart naar 102 dagen geen menstruatie eindelijk een menstruatie. Op CD 7 gestart met letrozol 2,5 mg (zo laat gestart omdat ik 1 week na mijn menstruatie pas de uitslag te horen kreeg). 

Ik vind alles enorm spannend en vind het fijn om ervaringen en verhalen van lotgenoten te kunnen lezen. 

@DCPV Welkom! Wat klote dat er pcos geconstateerd is en al helemaal klote dat je een miskraam hebt gehad afgelopen oktober. Hopelijk slaat de medicatie aan, krijg je nu echo's of iets dergelijks? Voel je vrij om je verhaal kwijt te doen of om vragen te stellen, veel meiden met onder andere ik zitten al een tijdje in het traject dus kunnen je vast helpen met je vragen.
Morgen ochtend telefonische afspraak met gynaecoloog over de uitslag van de progesteronwaarde, zit morgen op CD24. Het word wel spannend, ik voel en merk daar in tegen nog helemaal niets. Het enigste wat ik vandaag had is wat dikker witter slijm... 

@DCPV welkom! Wat vervelend van je miskraam! Dat moet pijnlijk zijn geweest... en mega rot om te horen dat je pcos hebt... wel spannend zo je eerste ronde! Zelf slik ik clomid maar is het zelfde idee als letrozol.. mocht je iets willen weten vraag het indd! We hebben inmiddels allemaal al redelijk wat ervaring? 

@Lara spannend morgen! Maar denk dat het wel goed zit...... wat betreft dat dikkere slijm/afscheiding heb ik ook.. soms heel m'n string nat dat k een nieuwe aan doe (sorry te veel info i know) maar ik weet gewoon niet meer of ik dat altijd heb of dat dat niet zo is, zo suf.. alles houd je goed bij en elk steekje voel je maar dit soort dingen vergeet ik dus... wordt nu wel echt spannend hè? Ik heb me wel voorgenomen om een cyclus van 33 aan te houden en dus niet eerder ga testen.... wanneer ga jij testen?
@lilo hoe gaat het met je??? Het is ineens zo stil zonder jou haha.. wanneer had je nou je eerste echo?
@wilkindje hoe gaat het met je Meis? Moet veel aan je denken?

@Julia en Lara, jullie hebben een beetje dezelfde vraag zag ik.  Dus maar ff zo?. Ik heb echt geen enkel idee wanneer ze het weer gaan oppakken. Ze houden ons op de hoogte. Dus zodra t sein groen gegeven wordt zullen we wel een mailtje of een belletje krijgen. Verwacht ik?. Maar wanneer? Een maand? Maanden??
Ik heb het er veel over met mijn vriend. Die zal inmiddels wel gek worden van mijn gel*l erover?. Maar hij snapt het natuurlijk helemaal dat ik me wat sip voel. En dat ik teleurgesteld ben. Hij kan het beter loslaten dan ik. En zegt dan, het is even niet anders. Mja. Ik ben een enorm gevoelsmens. Hij wat realistischer. Maar.... ik heb wel een lekkere grote fles baileys van hem gekregen gister ?. Ik had al maaaaaanden niet gedronken. Helemaal niets. En nu het even -on hold- staat allemaal, mag het best. Vindt ik?. Heb er al heerlijk van genoten, hihi!
Succes morgen met het telefoontje Lara??. 

Welkom DCPV!! Voel je vrij om je verhalen te delen hier?. Die spanning herken ik wel. Dat heb ik ook steeds?... tis ook een spannend traject. En de 1 kan het wat beter loslaten dan de ander..

Wat een domper, mijn progesteronwaarde was 9.2, dat had ik dus even niet verwacht. Ze denkt dat ik mijn eisprong later heb gehad en het dus nog niet goed meetbaar was. Ik heb net weer bloed laten prikken om te kijken of de waarde hoger is geworden dan afgelopen vrijdag. Echt zo kut!! Naar aanleiding van de echo's had ik dus echt wel een andere uitslag verwacht. We gaan als deze ronde alsnog goed blijkt te gaan nog 2 cyclussen proberen en anders zal ook ik over moeten op injecties. 

@Lara, jeetje balen zeg! Hoe hoog had de waarde moeten zijn dan? Dit senario is dus de reden dat k eigenlijk 2x bloed moest prikken.... heb je het nog wel langer gezellig gemaakt dan die 2 dagen achter elkaar? Ga keihard voor je duimen dat deze ronde wel aan is geslagen! Wanneer uitslag van bloedtest van vandaag? 

ik heb behoorlijk last van witte afscheiding.... vind het behoorlijk vervelend haha maar volgens mij kan dat ook komen omdat er een menstruatie aan zit te komen toch? 

wanneer ga jij testen?

@juliato de waarde moet 30 of meer zijn en de uitslag van het bloedonderzoek van vandaag heb ik morgen al. Ik moet zeggen dat juist na die dagen het even op een laag pitje kwam te staan omdat we er even helemaal klaar mee waren. Dus mocht ik mijn eisprong later hebben gehad, dan hebben we weinig kans gemaakt vermoed ik. Echt zo shit! Ik dacht met die echo's kunnen we het iets beter timen. Ik heb echt een klote dag!! 

Spannend hè de witte afscheiding, ik heb er geen genoeg ook last van. Verder heb ik niet zo'n haast met testen omdat we er toch helemaal naast zitten dan denk ik deze maand. Ik zal denk op z'n vroegst vrijdag testen dan CD28

@Lara vind het zo klote voor je dat je je zo voelt!! Maar ook zo begrijpelijk! Maar geef niet op... ooit heb jij die positieve test in je hand en dan was het al deze verdrietige buien dubbel en dwars waard! Laten we voor nu hopen dat 7,5mg wel z'n werk heeft gedaan en je iedergeval nog 3 rondes mag proberen voordat je over moet op spuiten..... en ik geloof nog steeds in wereldwonderen, ook voor jou❤️?? Kop op... lets do this togheter 
@DCPV hoop dat je wat afleiding kan vinden deze ronde 
@bloemetjeinknop haha herkenbaar hoor! Ik was de aller eerste keer ook zo, alles volgens het boekje, geen druppel alcohol, manlief ook aanspreken "niet meer dan 2 biertjes" etc etc maar eenmaal op vakantie dacht ik; oké even genieten en los laten daarna pakken we het weer helemaal op, kortom heeeeeel veel wijntjes, biertjes en cocktails verder op vakantie.. en juist toen is het gelukt... dus geniet lekker van die Baily en probeer überhaupt niet vergeten te genieten van al het moois wat we al hebben ? hoop dat jij weer snel groenlicht krijgt! 

Terug
Bovenaan