PCOS, Letrozol

@Lara, ik denk dat je wel goed zit als je test op CD28. Als uit je progesteronwaarde blijkt dat je een eisprong gehad hebt was die waarschijnlijk op CD14 of CD15 toch?
Veranderingen in je slijm zijn ook echt niet makkelijk om op te merken. Zeker als je er niet heel bewust de hele cyclus op gelet hebt. Ik check het normaal echt elke dag een paar keer per dag. Dan ga je wel een beetje verschillen zien. Hoewel ik het stiekem ook gewoon lastig blijf vinden, want het verschilt zo erg per cyclus. Ik had deze cyclus bijv. helemaal geen eiwitslijm voor m'n eisprong. Het was alleen heel waterig. Dus ben toch ook wel blij dat ik de Clearblue testen er nog bij gedaan heb en aan m'n temp. kon zien dat m'n eisprong geweest was. Jij mag daar dan gelukkig voor bloedprikken.
Ik hoop inderdaad dat je nu met de 7,5mg wel snel een positief resultaat mag hebben. Snap dat je je er bewust van bent en het nu toch weer spannend vindt. Zou toch wel heel fijn zijn als je niet over hoeft op een ander traject. 
@Juliato, ik vergeet weer een vraag te beantwoorden ?. Ik heb nu vanochtend geen test meer gedaan. Heb er nog 1 liggen, maar die ga ik in het weekend gebruiken. Gewoon om te kijken hoeveel donkerder de streep dan is want ik geloof onderhand wel dat die ook positief zal zijn ?.

@lilo nee dat slijm opmerken is en blijft lastig, en om dat dagelijks bij te houden zit ik ook niet echt op te wachten eerlijk gezegd? ik denk inderdaad dat ik rond CD14 -15 ongeveer mijn eisprong heb gehad. Ik vind het wel fijn dat ik nog bloed mag laten prikken zodat ik het alsnog zeker weet dat er ook een eisprong geweest is. 
Mocht het deze ronde niet lukken dan ga ik denk zeker volgende maand de clear blue ovulatietesten gebruiken. Kijken of dat wel werkt, de streepjes testen ben ik trouwens ook mee gestopt. 

Wat fijn dat je je nu vrolijk voelt, je zou ook haast niet anders kunnen zijn. Alhoewel je tegen hormonen weinig kan doen en ook al ben je nu zwanger dan kan je nog alle kanten opvliegen? Het valt nooit te plannen inderdaad, ik had ook altijd gedacht dat ik jonger moeder zou worden dan dat ik nu ben, niet dat ik nu oud ben maar toch (29).  Hoeveel x rond je eisprong heb je het gezellig gemaakt de laatste x? Mijn gynaecoloog gaf dus als advies dat ik het 2 dagen achter elkaar gezellig moest maken en de rest maakte niet zoveel uit zei ze....dat was dus vorige week vrijdag en zaterdag op CD 14 en 15. 

@Lara, ik kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt hoor. Ik ben er zelf wel aan gewend nu en check m'n slijm altijd even als ik toch geplast heb. Dan kost het voor mij geen extra moeite, maar alsnog snap ik dat anderen het maar gedoe vinden.
Wij hebben het eigenlijk de 3 dagen voor mijn eisprong elke dag gezellig gemaakt en op de dag van m'n eisprong toevallig niet. We waren er even klaar mee ?. Voor zover ik weet heb je vanaf de dag van je LH piek t/m de dag van je eisprong het meeste kans dat de zaadcellen op tijd bij de eicel kunnen komen. Dus wat dat betreft zit jij ook wel goed hoor. 

@lilo haha dat mag je vragen hoor, we vinden het zo een genot zo een kleintje en hechten zelf onwijs veel waarde aan onze band met de broers en zussen dat we het een cadeautje zouden vinden als onze dochter ook zo op kan groeien met een broertje of zusje wat dicht bij haar leeftijd ligt.. daarnaast heb ik natuurlijk pcos en nooit een menstruatie uit mezelf (behalve laatst dan maar dat was echt een wonder) dus we hadden zoiets, geen haast ermee maar we gaan wel vast beginnen want we zijn ons er zeker van bewust dat het niet altijd zo snel hoeft te gaan zoals bij onze dochter en mocht dat wel zo zijn is het natuurlijk geweldig ... vandaar dus, met het oog op dat het nog wel even kan duren en het leuk lijkt om er niet teveel leeftijd tussen te hebben omdat we zelf ook uit grote gezinnen komen :) daarbij speelt denk ik ook mee dat wij een heel relaxt meisje hebben en alles vrij soepeltjes verloopt.. denk als dat anders is je er ook wel wat langer tussen laat omdat je eerst op adem moet komen dan
@lara spannend hoor gaat voor jou toch wel al opschieten... ik hoop het zo voor je! Maar je gaat dus nog wel bloed laten prikken? Ik moest eigenlijk aanstaande maandag en donderdag maar ik durf niet zo goed.. de bel afspraak staat ook pas gepland op cd 35 dus ik dacht heb er dan toch geen klote aan als ik het laat prikken want zie dan vanzelf wel of k al ongesteld ben geworden of niet.. 

@juliato ja ik laat nog wel bloed prikken. Waarom moest je twee x komen dan om bloed te prikken? Op CD35 pas weten of je wel of geen eisprong hebt gehad schiet indd niet echt op, dan ben je miss al wel ongesteld of zwanger haha. Ik laat op CD21 dus bloed prikken en heb daarvan op CD24 de uitslag van. Ook vind ik het wel fijn om te weten hoe hoog mijn progesteronwaarde nu is nadat de medicatie dus verhoogd is? 

@gebruiker: ik begrijp wat je zegt?. Uiteindelijk moet je ook doen wat je gevoel je zegt en waar jij je goed bij voelt. Ik hoop op een mooie ronde voor jou!
@Lilo. Geen idee waarom ik die foto's niet zie ?. Waarschijnlijk heb ik in het begin weer druk lopen tikken op m'n telefoon wat ik wel en niet wil zien. Geen idee?. 
@Julia, lief dat je het vraagt. Eigenlijk voel ik me er helemaal niet zo happy bij. Vindt het maar lastig. De buitenwereld merkt niets aan mij. Ik lach vrolijk verder. Maar onderliggend voel ik me best wel een beetje down. Het voelt enorm als stilstaan. Ik had ècht het gevoel dat dit ons jaar zou worden. En nu heb ik geen idee meer. Stom hè. Er zijn zoveel belangrijkere dingen nu.  Mja... Doordat het een nieuw traject is en ik voor de eerste keer zou gaan spuiten, willen ze het graag allemaal volgen. Sowieso alle rondes geloof ik. (Ik hoop dat het er straks niet teveel gaan zijn??) Beetje inherent aan de behandeling. Als ze Letrozol juist was aangeslagen had ik het ook een tijdje zonder echo's en ziekenhuisbezoeken mogen gaan proberen. Maar helaas, die vlieger gaat niet op. 
@Wilkindje. Ik vindt het echt super rot voor je. Ik kan niet begrijpen dat ze jou niet helpen om weer 'schoon' te worden. Dit moet echt heel pittig voor je zijn! Heel veel sterkte?.

@juliato hmzz dat heb ik nog niet gehoord of het snel af kan nemen. Ik heb in ieder geval net bloed laten prikken en hoefde niet bang te zijn, ik was namelijk een van de enige in het ziekenhuis? stond binnen 5 minuten weer buiten. Nu is het weer even afwachten dus tot maandag en dan afwachten wnnr ik ongesteld word of zwanger ben. 
Ja die echo's zonder partner is niet leuk, zeker niet de eerste of bv de 20 weken echo. Bevallen is momenteel ook geen pretje lijkt mij nu in deze situatie. Maar goed....er zijn inderdaad ergere dingen maar dat maakt niet dat alle lieve meiden hier met een kinderwens nu ontzettend balen dat behandelingen etc stop gezet worden. Laten we hopen dat deze rottijd snel achter de rug is hè! Daar gaan we voor! 
@bloemetjeinknop maar is alles stil gelegd t/m 1 juni toch niet? Dinsdag komt er meer duidelijkheid over scholen, restaurants etc....er zijn wel maatregelen tot 1 juni maar hopelijk gelden die niet voor het ziekenhuis. Ik hoop dat ook jullie gewoon weer snel door kunnen, en als je dan eenmaal gestart bent jullie wens snel in vervulling komt ☘️ 

Terug
Bovenaan