PCOS, Letrozol

Spannend dames!
Vanmorgen mijn laatste Letrozol gehad. As vrijdag een eerste controle echo. Best wel weer even spannend aangezien het niet mijn eigen arts is. Dit keer een mannelijke arts. 
hopelijk zijn er groeiende eitjes te zien! ?

Hoi allemaal, ik lees al een tijdje mee, maar zelf nog niet eerder gereageerd. De diagnose pcos werd bij mij gesteld toen ik 16 was en niet ongesteld werd, sindsdien aan de pil geweest op advies van de gynecoloog.
Nu ongeveer een half jaar geleden gestopt met de pil, maar zoals verwacht weer geen cyclus. Omdat de diagnose pcos al eerder gesteld was werd ik gelukkig redelijk snel doorgestuurd. In het ziekenhuis hebben ze eerst een echo gemaakt en bloedgeprikt, het beeld leek nu volgens de arts niet zo op pcos, ook mijn bloed niet, maargoed de behandeling zou hetzelfde zijn, want er is zonder hulp geen eisprong. Baarmoederslijmvlies was heel dun dus ik mocht direct starten met de eerste ronde lezotrol 2,5 mg. Op cd 10 gebeurde er nog niets, op cd 16 1 dominante follikel 10-11 mm en op cd 21 bleef dat eigenlijk hetzelfde. Met de arts overlegd en het lijkt dus niks te doen, dus ik ga nu naar 5 mg. Ze vond het wel vreemd dat mijn baarmoederslijmvlies nog steeds heel dun was, het was nu dus ook niet nodig om eerst een menstruatie op te wekken en ik ben dus direct gestart met 5mg. Ik maak me een beetje zorgen over dat het baarmoederslijmvlies niet echt iets doet, zijn er meer hier die dat hebben? 
Ik vroeg of dit kon komen doordat die follikel niet doorgroeit, en ze zei dat het wel zou kunnen, maar het leek alsof ze het toch gek vond..
Oeps, heel verhaal geworden zo... Heel spannend zo dat hele traject!

@bloem welkom!! Bij mij deed bms ook niks bij 2,5mg en bij 5mg maar een beetje pas bij 7,5mg dikte mijn bms goed aan!
Dus het is vaak wel een samenloop. 
Succes hopelijk slaat de 5mg wel aan al ben je voor mij wel de eerste waarvan ik gelezen heb dat je gelijk doormag naar 5mg zonder provera ?‍♀️ (menstruatie op wekker) maar ondertussen verbaas ik me niet meer over de verschillende handelwijze ?
Succes hopelijk snel een mooi eitje!!
@nientje @xxlara ooeehhh nog ff paar dagen op het wachtbankje voor jullie je merk gelijk dat het hier rustiger is!! 
@heefteenwens hoe was je echo vandaag? 
@rshaa jij maandag je eerste echo spannend en ook wel fijn denk ik! Zal vast wel Doorgaan toch? 
Nou ik ben gister middag voor het eerst zelf ongesteld geworden.!!!  Dus heb voor 100% zeker eisprong gehad ? alleen wat wel. Bijzonder blijft dat ik geen positieve ovulatie testen heb gehad (action, Kruidvat en clear bleu met smiley) gebruikt... Daarom dacht ik echt dat er niks gebeurd was tot bij de echo die zogenaamde cyste en ei kleiner wordende ei weg was.. ?‍♀️ 
Dat je blij kan zijn met menstruatie ?? maar cyclus van 35 dagen en ga nog x letrozol van 7,5mg proberen en maandag ff bespreken hoe of wat (met echo ja of nee enz) alleen vandaag pas goed gestart en gister middag 5 uur heel licht begonnen moet ik vandaag dan als dag 1 tellen?  Echt weer zo'n twijfel geval ?? 
Maar dan zijn jullie ook op de hoogte... 
Liefs lau 

Lauwing. Ik zou vandaag als dag 1 tellen.
Vanmorgen een echo gehad. Er was weinig op te zien. Baarmoederslijmvlies was dun en beide eileiders nog niks meetbaars te zien. Maandag moet ik terug komen. De echo opzich was prima. Vriendelijke man en stond met 10 minuten ook weer buiten. 
Op naar maandag. Hopelijk is er dan wat gegroeid. 

@bloem welkom! Hopelijk slaat 5mg letrozol beter aan en word je baarmoederslijmvlies daar wel dik genoeg mee. Wat @lauwing zegt, ik sta ook nergens meer van te kijken van de verschillende handelswijze! Succes :D
@Lauwing, Je kan indd merken dat er veel op het wachtbankje zitten, het is zo rustig haha. Het blijft een feit dat ovulatietesten met pcos niet altijd juist werken. Gelukkig ben je in ieder geval wel ongesteld geworden, ik ga zo hard duimen dat 7.5mg goed zijn werk doet. 1 ding, bij mij begon ik pas stabiliteit te krijgen bij 7.5 mg letrozol. Ik zit nog wel een week op het wachtbankje voor ik duidelijkheid heb. Ook nu denk ik weer, het zal wel niet zo zijn. Ik sta er gewoon heel nuchter en neutraal in en verwacht er eigenlijk allemaal weinig van. Soms heb ik het gevoel alsof we uiteindelijk op ivf uitkomen, vraag me niet waarom? maar dat denk ik gewoon...
@heefteenwens hopelijk is er volgende week wel wat gegroeit! ik ga voor je duimen.

@heefteenwens hopelijk volgende echo wel een mooi groeiend eitje het kan nog!!
@xxlara dat gevoel Over dat het ivf gaat worden gaat bij mij ook wel eens door mijn hoofd omdat die letrozol 2,5 en 5mg niks deed en 7,5mg op het randje zit.. Dacht dat gaat wel heel snel dat hij me al over wilde hebben op hormoonspuiten.. Ik lees overal verhalen van meiden die maanden op de clomid en letrozol Zitten en ook zwanger raken en dan bij mij 2,5mg X 5mg X en 7,5mg cyclus van 36 dagen en een niet verwachte eisprong.. Hoop nu op klein wondertje dat het opeens super goed werkt want in 3 maanden gelijk door naar volgende stap voelt te snel.. Dus ik snap je gevoel en gedachtes!! Helemaal omdat jij al wat langer bezig ben!!
Maar ik ga voor je duimen dat je snel. Zwanger mag zijn ?? 
Ik start vanavond met mijn eerste dosis 7,5mg ? laat er maar een klein wondertje gebeuren dat het nog beter werkt deze ronde ? 
Liefs lau.. 

Welkom Bloem! Ben je inmiddels gestart met de 5mg? En ook al een echo gehad? Het kan goed dat je bms inderdaad zo dun is omdat er geen eitje is doorgegroeid. Dus hopelijk gaat dat bij de 5mg een stuk beter :)
En fijn zo'n 'echte' menstruatie he Lau! Dat gevoel herken ik helemaal. Hopelijk wordt dit jouw ronde. En heb je er misschien ook weer iets meer vertrouwen in. Ik duim voor jou voor een wondertje met de 7,5 mg. 
Heefteenwens: hoe was je echo vandaag? Hopelijk was er al wat meer te zien!
Dames op het wachtbankje: hoe gaat he nu met jullie?
Ik had vanmorgen eindelijk die felbegeerde echo ;-) Zo fijn om een keer te kunnen zien wat er van binnen allemaal gebeurt met die letrozol. Ik zit op CD11 (misschien 12) en had eigenlijk niks verwacht omdat mijn vorige eisprong pas zo laat was (ergens tussen cd 20 en 23). Maar er zaten heel veel eitjes te broeden. Iets te veel. Ik had er 2 van 13. en 3 of 4 van 11. Dus ik moet woensdag terugkomen om te checken of dit niet de verkeerde kant op gaat. Mijn baarmoederslijmvlies was inderdaad een beetje dun ("we zien het wel eens dikker") maar de vrouw die de echo deed was geen gynaecoloog dus kon er verder ook niet veel over zeggen. Ze deed in ieder geval niet alsof het echt heel zorgwekkend was. Dus ik probeer me er dan ook niet te druk over te maken. 
Voor nu dus even spannend wat er gaat gebeuren. Maar ik merk nu al dat ik deze ronde echt een stuk relaxter ben dan de vorige rondes. Ik kan het echt wat beter loslaten. Ondanks dat zo'n echo ook niet per se het leukste uitje van de week is. 

Terug
Bovenaan