Hoi allemaal, ik lees al een tijdje mee, maar zelf nog niet eerder gereageerd. De diagnose pcos werd bij mij gesteld toen ik 16 was en niet ongesteld werd, sindsdien aan de pil geweest op advies van de gynecoloog.
Nu ongeveer een half jaar geleden gestopt met de pil, maar zoals verwacht weer geen cyclus. Omdat de diagnose pcos al eerder gesteld was werd ik gelukkig redelijk snel doorgestuurd. In het ziekenhuis hebben ze eerst een echo gemaakt en bloedgeprikt, het beeld leek nu volgens de arts niet zo op pcos, ook mijn bloed niet, maargoed de behandeling zou hetzelfde zijn, want er is zonder hulp geen eisprong. Baarmoederslijmvlies was heel dun dus ik mocht direct starten met de eerste ronde lezotrol 2,5 mg. Op cd 10 gebeurde er nog niets, op cd 16 1 dominante follikel 10-11 mm en op cd 21 bleef dat eigenlijk hetzelfde. Met de arts overlegd en het lijkt dus niks te doen, dus ik ga nu naar 5 mg. Ze vond het wel vreemd dat mijn baarmoederslijmvlies nog steeds heel dun was, het was nu dus ook niet nodig om eerst een menstruatie op te wekken en ik ben dus direct gestart met 5mg. Ik maak me een beetje zorgen over dat het baarmoederslijmvlies niet echt iets doet, zijn er meer hier die dat hebben?
Ik vroeg of dit kon komen doordat die follikel niet doorgroeit, en ze zei dat het wel zou kunnen, maar het leek alsof ze het toch gek vond..
Oeps, heel verhaal geworden zo... Heel spannend zo dat hele traject!