PCOS, Letrozol

Rshaa; wel fijn dat er tenminste wat gebeurt in de baarmoeder. Ik zei ook al tegen me vriend, kan wel een strippenkaart nemen. Maar dat hebben we er allemaal voor over. 

damens die wachten! Veel succes en blijf ontspannen hoe lastig het ook is. 

Ik heb net mijn tweede echo gehad. Dit op dag 12 van ronde 2 Letrozol. 
baarmoederslijmvlies was dikker dan vrijdag. Maar mag nog door groeien zei ze. Aan de rechterkant was er 1 eitje van 11. Linkerkant was nog niet echt iets meetbaars te zien. Donderdag dus weer terug komen. 
hoe groot moet eigenlijk een eitje zijn om te kunnen springen? 
Van vrijdag niks meetbaars naar vandaag 1 eitje van 11 vond ik best goed. (Maar ben hier nog niet echt in thuis, dus wie weet zit ik wel mis) 
Succes allemaal! 

@Heefteenwens: de follikels moeten zo ongeveer 20mm gaan worden en ze groeien 1-2mm per dag. Dus een follikel van 11mm op CD12 is helemaal zo gek nog niet. Met letrozol groeien ze soms wel wat langer door volgens mij, maar 20 is de richtlijn. Ik hoop dat je donderdag een mooie grote van 14-17mm op de echo kunt zien! 
(En ik hoop voor mezelf dat mijn follikels van 11 lekker gaan verschrompelen en dat alleen die van 13 een groeispurt krijgen :) )  Zou wel lekker typisch zijn als ik net deze ronde te veel groeiende follikels heb en deze ronde afgebroken moet worden. Ben dan ook wel benieuwd hoe dat de afgelopen rondes geweest is. Misschien had ik toen ook wel steeds een eisprong van 6 eitjes... Maar goed, even genoeg negatieve scenario's bedacht. We gaan het woensdag zien. Ik kan er nu toch niks meer aan veranderen :)   
Oja en nog als laatste: ik vind dit forum echt zo fijn! En ik gun jullie allemaal zo erg dat het snel gaat lukken! Het is heel fijn om ervaringen van anderen te lezen en ook mijn verhaal kwijt te kunnen bij dames die hetzelfde meemaken. Ik vind het ook een grappig idee dat we in het dagelijks leven waarschijnlijk hele andere levens hebben en we waarschijnlijk nooit met elkaar in contact waren gekomen. Maar dat we nu toch wat voor elkaar kunnen betekenen. (O dit klinkt wel een beetje zoetsappig he. Haha. Maar dat mag soms ook wel een beetje toch? ;-)  )
Liefs

@heefteenwens toen ze mij volgde duurde het ook erg lang tot er 1 groeide. Dus het kan zeker. Succes donderdag :) 
@rshaa fijn dat je nu gevolgd wordt. En hopelijk gaat niet alles door groeien, ook nog maar even afwachten en duimen! ik vind het ook erg fijn om ervaringen van anderen te lezen, je begrijpt elkaar toch beter dan andere die er niet mee bezig zijn. 

Ik zit met de andere op het wachtbankje. Zo 20 sept positieve ovulatie test gehad, vanaf wanneer zou ik dan testen volgende week? Het is zeker spannend net als wat Nientje zegt! Nu een paar daagjes op vakantie dus lekker proberen te ontspannen! 

Na een aantal weken stilte toch maar even een update:
Ik ben nog steeds te koppig om weer de medische malle molen in te duiken, maar ik lijk met de clear blue smileys steeds beter te ontdekken wanneer ik dan wel of niet een eisprong heb!
1 dag een smiley, dag er op niet, geen slijmerige afscheiding? Dan is het vals alarm.
2 of 3 dagen een smiley met wel slijmerige afschijding en het is echt een eisprong!

Kost wel bakken met testen, enige maand is het op dag 15, andere maand op dag 30 raak, maar het voelt alsof we tenminste elke cyclus nu een goede poding wagen. We houden vol! Wat duren die 16 a 17 dagen na de eerste smiley lang....

@M'etje, ja spannend heb! Ook voor jou. Denk misschien zondag testen? Ik ben 20 september nog voor een echo geweest. Toen dacht ze dat over ongeveer 2 dagen m'n eisprong zou hebben. Dus heb iets later rond 22 of 23, heb geen ovulatie testen gebruikt. Dus zit nog even op het wachtbankje. Volgende week donderdag ofzo pas testen. 

nientje 

Fijne vakantie M'etje!
Je kunt vanaf +/- 11 dagen na je eisprong testen met een gevoelige test. Maar beter is te wachten tot je ongesteld zou moeten worden. Ik ga de volgende keer ook wachten tot 14 dpo. Op 11 DPO heb je echt een heel licht streepje en die spanning trek ik niet nog een keer ?
Succes! Ik duim voor jullie!
(En duimen jullie ook dat de reguliere zorg zo lang mogelijk door blijft gaan?)

Hoi meiden,
Wat een berichtjes weer. Hopelijk hebben jullie bij de volgende echo allemaal goed groeiende eitjes! ( niet teveel natuurlijk )
@rshaa ja ik vind het echt spannend, hoop zo dat de reguliere zorg inderdaad gewoon door blijft draaien! Laten we duimen! ☘️ Ik zit ook nog op het wachtbankje....ik verwacht donderdag-zaterdag ergens in die periode mijn NOD.

Terug
Bovenaan