PCOS, Letrozol

Hey allemaal,
 
Ik ben hier nieuw. Even mijn verhaal schetsen.
April 2018 gestopt met de pil. Eerst kreeg ik mijn maandstonden elke maand maar wel heel miniem maar en na enkele maanden bleven ze om de 2 a 3 maanden komen. Toch geen zwangerschap uit voort gekomen. Sinds maart dan de diagnose PCOS gekregen.
We startte dan idd ook met Provera om mijn maandstonden op te wekken en zijn 29/4 gestart met Letrozole 5mg. 1 follikel gemeten van 16mm op 8/5 en moest dan op 9/5 s avonds Pregnyl laten inspuiten.
Deze week dinsdag zo zitten stressen dat we naar de huisarts gingen en hebben ze al bloed getrokken maar HCG
 
[quote quote=10205067]Hey allemaal, Ik ben hier nieuw. Even mijn verhaal schetsen. April 2018 gestopt met de pil. Eerst kreeg ik mijn maandstonden elke maand maar wel heel miniem maar en na enkele maanden bleven ze om de 2 a 3 maanden komen. Toch geen zwangerschap uit voort gekomen. Sinds maart dan de diagnose PCOS gekregen. We startte dan idd ook met Provera om mijn maandstonden op te wekken en zijn 29/4 gestart met Letrozole 5mg. 1 follikel gemeten van 16mm op 8/5 en moest dan op 9/5 s avonds Pregnyl laten inspuiten. Deze week dinsdag zo zitten stressen dat we naar de huisarts gingen en hebben ze al bloed getrokken maar HCG
 
Hey Eve,
Oh idderdaad wel een goed idee om 2 weken niet over zwanger en kinderen te praten maar lijkt me wel oh zo moeilijk :O!
Ik neem letrozol 5 dagen en na mijn eicelmeting spuit ik eenmaal pregnyl (als er een goede eicel is) deze zou ervoor zorgen dat de ovulatie geprikkeld wordt en normaal binnen de 40 uur zou plaatsvinden..
Ik dus ook geen bloedname na de ovulatie om te zien of deze gebeurd is aangezien ze door pregnyl verwachten dat die sowieso gebeurd is.
De bloedname die we op dinsdag deden was echt al voor het HCG te meten.. maar was dus negatief.. ik hoop nog steeds dat ik de vroeg was met de bloedname en dat de innesteling later heeft plaatsgevonden...
Normaal moest ik gisteren mijn maandstonden krijgen en ze zijn er nog steeds niet. Wel weer een urinetestje gedaan vanmorgen maar weer negatief :(... Als maandag de rodeduivels nog niet langskwamen dan doen we opnieuw een bloedname... zo spannend allemaal, vind dit maar niets..
Waar zit jij nu in de hele cyclus? Vind het super leuk om met iemand te praten die een gelijkaardig parcour ondergaat!
 
Groetjes!
 
[quote quote=10205328]Hey Eve, Oh idderdaad wel een goed idee om 2 weken niet over zwanger en kinderen te praten maar lijkt me wel oh zo moeilijk :O! Ik neem letrozol 5 dagen en na mijn eicelmeting spuit ik eenmaal pregnyl (als er een goede eicel is) deze zou ervoor zorgen dat de ovulatie geprikkeld wordt en normaal binnen de 40 uur zou plaatsvinden.. Ik dus ook geen bloedname na de ovulatie om te zien of deze gebeurd is aangezien ze door pregnyl verwachten dat die sowieso gebeurd is. De bloedname die we op dinsdag deden was echt al voor het HCG te meten.. maar was dus negatief.. ik hoop nog steeds dat ik de vroeg was met de bloedname en dat de innesteling later heeft plaatsgevonden… Normaal moest ik gisteren mijn maandstonden krijgen en ze zijn er nog steeds niet. Wel weer een urinetestje gedaan vanmorgen maar weer negatief :(… Als maandag de rodeduivels nog niet langskwamen dan doen we opnieuw een bloedname… zo spannend allemaal, vind dit maar niets.. Waar zit jij nu in de hele cyclus? Vind het super leuk om met iemand te praten die een gelijkaardig parcour ondergaat! Groetjes![/quote]
Hey Flora!
Het is ook heel moeilijk, maar onbewust gaat bij ons alles over baby's, zwanger zijn of iets in die richting. En ik wil voorkomen dat het ons leven gaat beheersen. Als we dan die twee weken na mijn eisprong er op letten dat we ook nog eens andere dingen bespreken tijdens het avondeten bijvoorbeeld, dan ben je er gewoon minder mee bezig. Mijn vriend zei zelfs gisteravond nog dat voor zijn gevoel de laatste twee weken omgevlogen waren. :)
Ik ben in juni 2018 gestopt met de pil. Ik had geen cyclus daarna en werd niet meer ongesteld. Ik ben in januari dit jaar naar de huisarts geweest, allerlei testjes gedaan om te zien of het daardoor kwam. Uiteindelijk in april een doorverwijzing gekregen naar de fertiliteitsarts. Ik bleek dus PCOS te hebben en ik zit nu in ronde 2. Hiervoor een ronde met Provera en Letrozol 2,5 mg. Meerdere follikelmetingen gehad, bloedgeprikt rond de dagen dat ze verwachtte dat ik een eisprong zou hebben. Ik had een goede eisprong, maar mijn cyclus was te lang. Normaal heb je rond cyclusdag 14 je eisprong en bij mij was dat pas op dag 21. Ik was die ronde niet zwanger en twee weken na mijn eisprong werd ik ongesteld. Mijn eerste echte menstruatie sinds jaaaaren en wat vond ik het vreselijk. :(
Op cyclusdag 3 begonnen met Letrozol 5 mg tm cyclusdag 7 en ik zit nu op dag 9. Aanstaande dinsdag mijn eerste follikelmeting in deze ronde. 
En jullie? Al lang in dit traject? 
Ik ga voor je duimen, misschien heeft het uitblijven van je menstruatie een hele bijzondere reden! ?
 
 
Hey eve!
Wij gaan indien mijn maandstonden door zouden komen naar onze 2 de ronde met letrozole. Dus gelijkaardig aan julie alleen liggen jullie een halve cyclus voor op ons :D.
Wel gek dat de 'behandeling' zo verschilt tussen ons. Want ik moet dus maar eenmalig een echo laten nemen en ze gaan er dan vanuit dat ze de eisprong induceren met die pregnyl maar of ik nu effectief mijn eisprong kreeg weet ik eigenlijk absoluut niet. Daarom vermoede ik dat mijn NOD zoals in de brief met uitleg die we kregen 15 dagen na de inspuiting van pregnyl was.. dat zou dus normaal gisteren geweest zijn.
We doen maandag terug een bloedname bij de huisarts indien mijn menstruatie dan nog steeds uitbleef.
Waarom zijn ze bij jou naar een dubbele dosis Letrozol gegaan? (ik zei het trouwens eerder foutief, ik ben gestart met 2,5mg net zoals jou).
Ooh ik duim dat dinsdag er al een goede follikel klaar zit en dat jullie aan het klussen kunnen ;)!
Ik heb zelf het gevoel dat het niets gaat zijn deze ronde omdat die testen maar negatief blijven en ik mezelf precies probeer te 'beschermen' voor negatief nieuws.. en toch.. het hopen blijft echt hard..
 
groetjes! 
 
Hi Eve,
Ja dat is toch gek! Heb twee keer eerder Provera geslikt en toen werkte het wel. Daarom nu ook stiekem de hoop dat ik zwanger ben maar de test vanochtend was negatief. Ik heb ook geen idee eigenlijk wanneer ik overtijd ben. Ik ben 5 weken geleden voor het laatst ongesteld geweest. De vorige keer dat ik zwanger bleek duurde het even voordat ik een positieve test had ??‍♀️. Dus nu of zwanger of ongesteld worden. Ik denk vanalles te voelen net als toen ik zwanger was. Grrrrr of zit t toch tussen mijn oren?
Spannend dinsdag! Bij mij was geen cyclus hetzelfde of zoals t moest zijn ?. Hoop dat er weer een eitje groeiende is voor je ??
 
X
 
Hi Floratje,
Welkom :)
Spannend zo’n eerste ronde! Wachten is echt killing....ik heb geen idee of je te vroeg hebt getest. Ik bleek in januari zwanger te zijn. Volgens de ovulatietesten had ik net voor Kerst een eisprong en op 24 januari in t ziekenhuis gehoord dat ik zwanger was. Zelf had ik al twee keer negatief getest. Maar volgens mij doe ik vrij weinig volgens het boekje ?. Helaas in februari een miskraam gehad. Ik heb drie rondes clomid geslikt zonder dat het echt zijn werk heeft gedaan. Ik werd echt depressief van de clomid dus ik ben nu in afwachting van menstruatie of zwanger ??‍♀️. Twee weken geleden zat ik op cyclusdag 21. Toen bleek dat ik nog geen eisprong had gehad. Ik ben meteen begonnen met Provera om menstruatie op te wekken maar die blijft uit. Afgelopen woensdag bleek in het ziekenhuis dat ik alsnog een eisprong had gehad. Geen idee wanneer ??‍♀️. Weet dus ook niet wanneer ik overtijd ben. Dus ik zit ook even op het wachtbankje.....
Het is soms lastig om het uit je hoofd te zetten. Ik doe er ook alles aan om mezelf bezig te houden. We zijn in december verhuisd naar een nieuwbouwhuis dus ik heb nog wel wat klusjes ? en ik heb net promotie gemaakt op mijn werk. Dus mijn leven staat niet stil. T weegt allemaal alleen niet op tegen onze kinderwens. Ik hoop dat je snel duidelijk hebt!
X
 
 
 
Terug
Bovenaan