[quote quote=10205328]Hey Eve, Oh idderdaad wel een goed idee om 2 weken niet over zwanger en kinderen te praten maar lijkt me wel oh zo moeilijk :O! Ik neem letrozol 5 dagen en na mijn eicelmeting spuit ik eenmaal pregnyl (als er een goede eicel is) deze zou ervoor zorgen dat de ovulatie geprikkeld wordt en normaal binnen de 40 uur zou plaatsvinden.. Ik dus ook geen bloedname na de ovulatie om te zien of deze gebeurd is aangezien ze door pregnyl verwachten dat die sowieso gebeurd is. De bloedname die we op dinsdag deden was echt al voor het HCG te meten.. maar was dus negatief.. ik hoop nog steeds dat ik de vroeg was met de bloedname en dat de innesteling later heeft plaatsgevonden… Normaal moest ik gisteren mijn maandstonden krijgen en ze zijn er nog steeds niet. Wel weer een urinetestje gedaan vanmorgen maar weer negatief
… Als maandag de rodeduivels nog niet langskwamen dan doen we opnieuw een bloedname… zo spannend allemaal, vind dit maar niets.. Waar zit jij nu in de hele cyclus? Vind het super leuk om met iemand te praten die een gelijkaardig parcour ondergaat! Groetjes![/quote]
Hey Flora!
Het is ook heel moeilijk, maar onbewust gaat bij ons alles over baby's, zwanger zijn of iets in die richting. En ik wil voorkomen dat het ons leven gaat beheersen. Als we dan die twee weken na mijn eisprong er op letten dat we ook nog eens andere dingen bespreken tijdens het avondeten bijvoorbeeld, dan ben je er gewoon minder mee bezig. Mijn vriend zei zelfs gisteravond nog dat voor zijn gevoel de laatste twee weken omgevlogen waren.
Ik ben in juni 2018 gestopt met de pil. Ik had geen cyclus daarna en werd niet meer ongesteld. Ik ben in januari dit jaar naar de huisarts geweest, allerlei testjes gedaan om te zien of het daardoor kwam. Uiteindelijk in april een doorverwijzing gekregen naar de fertiliteitsarts. Ik bleek dus PCOS te hebben en ik zit nu in ronde 2. Hiervoor een ronde met Provera en Letrozol 2,5 mg. Meerdere follikelmetingen gehad, bloedgeprikt rond de dagen dat ze verwachtte dat ik een eisprong zou hebben. Ik had een goede eisprong, maar mijn cyclus was te lang. Normaal heb je rond cyclusdag 14 je eisprong en bij mij was dat pas op dag 21. Ik was die ronde niet zwanger en twee weken na mijn eisprong werd ik ongesteld. Mijn eerste echte menstruatie sinds jaaaaren en wat vond ik het vreselijk.
Op cyclusdag 3 begonnen met Letrozol 5 mg tm cyclusdag 7 en ik zit nu op dag 9. Aanstaande dinsdag mijn eerste follikelmeting in deze ronde.
En jullie? Al lang in dit traject?
Ik ga voor je duimen, misschien heeft het uitblijven van je menstruatie een hele bijzondere reden! ?