PCOS, Letrozol

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier! Ik ga jullie verhalen nog allemaal even goed bijlezen :). Ik ben in ieder geval Lotte en ik heb ook PCOS. En nu met Letrozol bezig! Ik zit nu in ronde 2 (5 mg) en dat werkte! Een mooi ei'tje en ik ben net gebeld dat mijn progesteron (8 dagen na de eisprong) inderdaad bevestigt dat ik een eisprong heb gehad. Mijn progesteron was 78. Weet iemand hoe je dit verder kan duiden? Is dit hoog, niet hoog, zegt de hoogte iets over een eventuele zwangerschap?

Groeten Lotte

@Liekee ja ik kan meestal s ochtends net voor mijn werk, ik begin om 8 uur en kan meestal rond half 8 wel een afspraak maken dus dat is op zich goed te doen. Soms een keer onder werktijd, dan probeer ik tijdens de pauze, maar als dat niet lukt hebben ze daar op het werk ook begrip voor! Wel spannend nu aan het worden dan bij jou!
@LotteMarit welkom! Fijn dat het al meteen goed aanslaat. Waarde van 78 is volgens mij super goed! Zegt als t goed is verder nog niets over een eventuele zwangerschap zoals ik het had begrepen, maar wel een goede eisprong :)

@lieke vorige keer duurde mijn cyclus te lang, zat volgens mij op 38 dagen en ze hebben liever korter dus vandaar naar de 5 mg. Daardoor wel weer ziekenhuiscontrole voor het geval er meer eitjes groeien dan 1. 

@bloemetjeinknopp fijn dat alles weer goede kant op gaat, eerst even herstellen en dan volgende stap! Spannend.
@lottemarit Welkom, fijn dat de 5 mg aanslaat en je progesteron goed was. Qua getal weet ik het niet, maar als ze in het ziekenhuis zeggen dat het goed was zal dat vast zo zijn.

@LotteMarit Welkom! Fijn dat 5mg is aangeslagen! Wanner is je NOD? 
Ik heb zelf geen weet van de waardes, ik mag helaas geen bloedprikken op progesteron, maar volgens mij zegt het alleen iets of de eisprong goed is gegaan.  Mag je hierna ook zonder controles verder? 
@Bloem- fijn dat je het goed kunt combineren! Op jouw werk weten ze er dus ook van? Ja wel spannend inderdaad, ene moment ben ik overtuigd dat het gelukt is, ander moment denk ik van niet. Lekker die emoties. Was gisteren ook ineens een heks tegen mijn vriend haha. 

@Bloemetjeinknopp ja klopt, 2 eitjes mag ook nog! Maar meer dan 2 gaan ze niet aan beginnen. Een tweeling lijkt me ook harstikke leuk ?. En wat lekker zeg, dat jullie straks er even tussenuit gaan. Zal jullie zeker goed doen. Knap ook van je dat je de maand rust een beetje kunt relativeren. We zijn zo snel geneigd te denken: neee, niet die maand wachten. Maar waarschijnlijk doet het je lichaam hartstikke goed. En fijn dat je voor de terugplaatsing alleen medicatie hoeft te slikken! Wat je zegt over het hele medische, heel herkenbaar. Aan de andere kant denk ik dat we juist nog dankbaarder zijn als het moment eindelijk daar is en je een kleine kan verwelkomen. Zo gewenst! Maar inderdaad, het hele spontane is eraf. Vind dat ook wel lastig voor als je een  x mag gaan vertellen aan je naasten dat je zwanger bent. De echte verassing is er voor mijn gevoel af ofzo, terwijl dat natuurlijk ook weer niet zo is. Hetzelfde als eindelijk kunnen testen dat je zwanger bent. Het onverwachtse is er gewoon vanaf.. Ennehh, lekker genieten van de Baileys!??

@Femkeeee haha ik herken het hoor, al die foute grapjes. We moeten er wat van maken he! haha ?

@Channie succes vrijdag bij de echo! 

@Liekee hmmm.. Heb zelf geen ervaring met het temperaturen dus weet ook niet of er dames zijn die alsnog een goede eisprong hadden zonder een duidelijke temperatuurstijging. Ik hoop natuurlijk dat het allemaal goed is gegaan bij je!

@Bloem fijn dat je nu wel weer verder kunt.. Ondanks dat het toch balen is natuurlijk. Is het ziekenhuis een beetje in de buurt bij je? In ieder geval weer succes deze ronde.??

@LotteMarit welkom! Wat fijn dat de 5mg zijn werk al doet. Je progesteronwaarde is volgens mij super netjes voor een eisprong. Wanneer kan je op zijn vroegst gaan testen?

Bloem, balen dat je ongesteld bent geworden, maar wel fijn dat ze je nog een keer willen monitoren!  
Lottemarit, welkom! Fijn dat de 5mg goed aanslaat. 78 is echt heel hoog! Mijn ZH geeft aan dat ik een week na mijn eisprong met een waarde van 45 echt wel mijn piek had. Dus dan is 78 echt hoog. Fijn!   
Lieke, mijn temperatuur is vandaag echt een stukje lager (36.6 ipv 36.8). Zit pas op 5dpo, maar door mijn korte luteale fase vind ik dat wel spannend. Hoop niet dat ik nu alweer ongesteld word. ?  

Ja en de romantiek bij ons is ook wel weg. Dat geplan rondom je vruchtbare dagen vind ik ook niets. En op dat moment moeten terwijl je misschien geen zin hebt ook niet. Ipv dat je je daar allemaal niet mee bezig houdt. Had deze keer voor de grap een sexy body gekocht en in vruchtbare dagen als verassing aangedaan om er toch nog wat te maken. Da's echt heeeelemaal niets voor mij maar vond het wel een keer grappig. Nou mijn vriend wist niet hoe snel hij in bed moest duiken. ?? dus tipje als je een keer wat uit die sleur van het moeten wil haha. 

@Liekee ja op mijn werk is iedereen op de hoogte, vind ik wel fijn! Haha ja die emoties, mijn vriend vindt het ook geweeeeeldig….. haha ;)
@XBo het ziekenhuis is vanaf thuis een half uur rijden, maar dicht bij het werk, heb voor dat ziekenhuis gekozen omdat het anders niet te combineren is met het werk, ik werk alleen op woensdag niet dus de echo's zijn bijna altijd wel op een werkdag en anders probeer ik dat zo te plannen. Tot nu toe sinds augustus nog maar 1x geweest dat ik op mijn vrije dag op en neer moest rijden gelukkig.
@Datkomtlaterwel zou het niet je corpus luteum dip ofzo kunnen zijn? Ik had ook een dip in mijn temperatuur op CD4. Hahaha en misschien is dat een goede tip, heeft in ieder geval goed gewerkt dus! ;)

Terug
Bovenaan