PCOS, Letrozol

@Xbo wel jammer dat die optie er dan niet eens is, maar hopen dat het ook niet nodig is ? mijn vriend is er vrij nuchter onder, dit weekend negatieve vroege test en dan is deze ronde voor hem eigenlijk al afgesloten ofzo, ik houd dan nog hoop ? dus de negatieve test was een beetje zoals verwacht. Probeer me vast te houden aan dat ik liever niet in december zou bevallen haha, en we hebben in september een vliegvakantie geboekt als 't door kan gaan met corona en als ik nu zwanger zou zijn zou ik dan al 28 weken zijn, dus wat dat betreft komt 't ook beter uit, hou me daar een beetje aan vast haha ? mijn cyclus werkt in ieder geval nu, dus nu is het afwachten, alhoewel ik wel hoop dat het ergens komende tijd een keer lukt ?

@Xbo, balen dat er nog zo weinig veranderd is. Ik heb net ff gekeken in m'n schriftje. (Ik hou alles bij?) Maar bij mij hoogden ze steeds op met 25 IE. 50/75/100 enz. Zo zie je maar dat ieder ziekenhuis z'n eigen methodes heeft. Hopelijk vrijdag beter nieuws!  
Kleine update van mijn kant. Ik kom net uit het ziekenhuis voor de controle nav de overstimulatie. Het gaat de goede kant op. T kan alleen nog wel een aantal weken (!) duren eer ik weer de oude ben. Ben ook vreselijk moe. En duizelig steeds, maar dat schijnt te komen doordat ik hormonaal helemaal uit balans ben. Vrijdag de laatste utrogestan. En kort daarop wordt ik dan waarschijnlijk ongesteld. Hopelijk voel ik me daarna gauw wat beter als alle troep m'n lijf uit is. En dan het spannende nieuws waar ik de HELE weekend mee in m'n maag heb gelopen. (En dan nog de maandag van Pasen erboven op?) Er zijn 7 embryo's ingevroren. Ik heb eigenlijk geen idee of dat wel of niet goed is. Ik weet alleen dat ze worden ingevroren als ze van hele goede kwaliteit zijn. Omdat ze anders het ontdooi proces niet overleven. Ik had vandaag iemand anders dan m'n 'eigen aanspreekpunt'. Daar heb ik niet zo'n klik mee. Prima allemaal hoor, maar echt een arts-arts. Van de week spreek ik 'mijn aanspreekpunt' nog wel via een telefonische afspraak. Hopelijk kan zij me nog iets meer uitleg geven.
Ik las dat iemand zei dat 60-70 procent bevrucht wordt. Dat klopt in mijn geval wel. (22 eitjes aangeprikt, 16 bevrucht, 7 embryo's) Maar na de bevruchting komt de fase van het delen. En das minstens net zo spannend?. Enfin.. ik ga weer even rusten. Heb er hoofdpijn van. Toch wel spannende dagen zo.

@Bloem ja, maar inderdaad te hopen dat het niet zover komt haha. Hmm, mannen kunnen er dan zo anders instaan he! Haha, je hebt al een hele planning voor het jaar. Nou, dat het dan een maandje opschuift is 'niet zo erg'. Maar zoals je zegt mag het binnenkort wel een keer gaan lukken dan ? Hopen dat je snel verder kunt!
@Bloemetjeinknop haha ik hou ook alles netjes bij. Ze hogen hier dus echt niet met 25EH op omdat ze veel te bang zijn op overstimulatie. Maar jeetje, 7 embryo's klinkt wel heel goed (denk ik)! Wat fijn zeg dat er in ieder geval meerdere uit zijn gekomen. Wel balen dat het nog wel even kan duren voor je jezelf weer de oude voelt. Als je dan ongesteld bent geworden, moet je dan weer d.m.v. hormonen een cyclys creeren voor je terugplaatsing? Mag dat dan ook direct in die eerste cyclus zegmaar? Of ook nog afhankelijk van allerlei factoren? Ik hoop dat de vermoeidheid en duizeligheid snel afneemt en je door kunt ???

Bo, ik denk dat je je berichtje richting bloemetjeinknopp wilde sturen ? maar geeft niet hoor, we zijn met zo veel inmiddels.

Bloemetjeinknopp, 7 emrbyo's, wat fijn!! Dat zijn toch weer 7 kansen. ? hopelijk heb je die niet eens allemaal nodig! Rustig aan verder herstellen en hopelijk idd straks beter als die utro ook uit je lijf is. Wanneer willen ze met terugplaatsing beginnen?

Yllw, herkenbaar hoor! Ik voelde ook echt alles in mijn lijf en bij alles dacht ik; zou het dan?

Merk dat ik het deze cyclus wat beter los kan laten. Niet te veel met mijn lijf bezig zijn en wat ik voel. Enige wat ik doe is iedere ochtend temperaturen en verder zal het allemaal wel. Ook qua eten en drinken let ik ff nergens meer op. Voorheen dronk ik na de eisprong bv al niet meer. Nu let ik er eigenlijk niet meer zo op, vanaf een eventuele positieve test uiteraard wel. Maar het leven moet ook leuk blijven en aangezien dit nog maanden kan duren wil ik wel kunnen blijven genieten haha. 

@Datkomtlaterwel- haha klopt, foutje! Fijn dat je er deze ronde een beetje relaxed in kan staan. Denk ook dat dat wel belangrijk is, ook zoals je zegt, je weet niet hoelang het duurt. En zolang we gewoon een beetje de 80/20 regel aanhouden moet het goedkomen. Het leven moet ook leuk blijven haha!✨

Xbo, snap wel dat ze zo voorzichtig zijn. Nu zul je niet gelijk tig eitjes hebben zoals bij ivf, maar omdat je mikt op 1 (bij ons waren 2 eitjes ook nog bespreekbaar) doe je het zo voorzichtig mogelijk natuurlijk. 

Wat betreft de terugplaatsing. Na m'n menstruatie willen ze even een maand rust inbouwen. Zodat m'n lijf even kan herstellen. Net met mijn betere wederhelft al besproken dat we maar eens een mooi hotel gaan zoeken. En er dan ff tussenuit gaan. Even helemaal niks. Heerlijk. Dus vooraf zou ik gedacht hebben... neeeee! Niet NOG een maand. Nu denk ik. Prima! Even bijkomen. Heb volgende week al wel een afspraak met de verpleegkundige om m'n behandeling door te spreken. Je moet dan aan de tabletten om een zo mooi mogelijk BMS te krijgen. En als dat de juiste dikte heeft gaan ze terugplaatsen. Dus much better dan spuiten. 

Merk wel dat ik het een gek idee vindt. Dat er in het zkh 7 rietjes zijn ingevroren met embryo's. Iets van mij en mijn vriend. Heb er ook wel eens een rotgevoel bij. Dat het allemaal zo medisch is. Niets geen romantiek. En dat ons eventuele kind(eren) in een laboratorium is ontstaan. Ik ben een denker, i know. Maar soms maakt me dat wel wat verdrietig ofzo. Maar goed. Het is wat het is.. 

@Yllw, het wordt vast een mooie echo vrijdag. Bij mij deed 2,5 mg helemaal niks en heb ik nu met 5mg waarschijnlijk de eisprong gehad op dag 16 of 17.   
@bloem-, wat zijn mannen toch heerlijk makkelijk he?. Mijn vriend had een paar maanden geleden ineens alvast iets geregeld voor het oktoberfest. Ik heb hem toen met vraagtekens in mijn ogen aan staan kijken??.   
@Bloemetjeinknopp, zo een schriftje heb ik ook. Alle zwangerschapstesten en niet werkende ovulatietesten, lege strips met medicatie. ?
Goede score wel toch? De 1e x zetten ze er maar 1 terug en daarna afhankelijk van je leeftijd 1 tot 3 toch? Dan kan je ff vooruit.

Terug
Bovenaan