PCOS, Letrozol

Bloemetjeinknopp, ja moet je doen! Heerlijk! ? Genieten moet af en toe kunnen! Ik weet dat er mensen zijn die met een kinderwens helemaal stoppen met dat soort dingen maar wie weet hoe lang het nog duurt en dan kan het 9 maanden niet haha. En lekker ook even ertussenuit. Even niet hiermee bezig zijn. 

Snap dat het soms wat lastig is dat het 'in een labaratorium' ontstaan is. Maar met een beetje okdenken; misschien is het als het straks eenmaal zo ver is nog wel mooier dan het een paar keer gezellig te hebben gemaakt in bed. Jullie hebben er echt heel veel moeite voor gedaan, zo sterk is jullie wens! Dat is misschien nog wel mooier. ?

Maar dames,
In bed is de romantiek er toch sowieso wel een beetje af in de vruchtbare periode. Wij maken er hier maar hele directe foute grapjes van als; "so, vanavond gaan ff van bil", en naakt de slaapkamer inkomen en zeggen "we kunnen, ik heb nu nog niks aan"??. Ik heb ook best wel even gehad dat ik seks heel sterk associeerde met een niet werkend lijf. Gelukkig is dat voorbij. Langzaam aan is het weer steeds iets leuker. Vooral ook door de humor en we samen best in een deuk kunnen liggen voor we begonnen zijn. 
Waar ik me nu trouwens ook al niks meer bij voor kan stellen, is dat andere koppels "gewoon" kinderen krijgen van seks ipv dat het iets medisch is. 

@datkomtlaterwel- vandaag dag 7 en nog steeds niks, wel rekbaar/vruchtbaarslijm (sorry voor de details?)  
@femkeeee- ik heb gisteren gebeld en mag vrijdag ochtend terug komen voor een echo om te kijken wat er aan de hand is. Heb zelf nogmaals een test gedaan maar die is omo wit. Nu even afwachten en mijn BMS was 2 MM
@bloem- ik hoop dat je snel weer met je volgende ronde mag starten en hopelijk zwanger word???
ik duim voor de dames die nog op het wachtbankje zitten ????  

@Yllw Fijn dat je er weer bent! Had je voorheen Letrozol 2,5mg? Waarom moet jij nu over naar 5mg? Wel fijn dat je weer wordt gevolgd! 
@Bloem- zeker een voordeel van thuiswerken, maar aan de andere kant ook minder afleiding dus dat vind ik wel minder. 
Jammer dat het deze ronde niet gelukt is maar op naar de volgende ronde! Nu hopen dat je snel ongesteld wordt! 
@BloemetjeInKnopp mooi aantal hoor 7! 
@Datkomtlaterwel- fijn dat je het meer los kunt laten. Hoe gaat het met temperaturen? Ik zit altijd met mezelf in de knoop mbt eten en drinken, maar wat je zegt, het moet ook leuk blijven en ik denk dat stress ook erg slecht is. 
@Femkeeee hahaha herkenbaar in bed. Zo vertelde ik een vriendinnetje dat ik in de wachtweken zat, en zij niet eens wist wat het was (zij was 2x in eerste cyclus zwanger). Wat lijkt het me heerlijk onbevangen. 
@Channie Waardeloos dat je nog niet ongesteld bent. Ik ben benieuwd vrijdag! 
Hier heb ik vanmorgen toch getest maar omo wit. Maar dat zegt natuurlijk nog niets, maar toch. Temperatuur zit inmiddels op de 36,6. Heb wel af en toe krampen, maar geen idee waar ik aan toe ben. Ergens denk ik dat mijn ei mss niet (goed) gesprongen is omdat ik niet echt een duidelijk temperatuurstijging heb gehad zoals in de temperatuurkaarten als ik ze online opzoek..... 

@Bloemetjeinknopp fijn dat het de goede kant op gaat, kan dus echt nog wel lang duren voordat je de oude bent…. Hopelijk krijg je verder nog wat meer uitleg dan deze week! Het klinkt wel goed, maar ik weet er niks van af haha. Goed gebruik van maken met die maand rust, even genieten. Kan me voorstellen dat het soms wel een beetje een rot gevoel is, maar zoals Datkomtlaterwel ook zegt is het ook fijn als je tussendoor het dan wel gezellig kunt maken op het moment dat je het zelf wil en niet omdat het “moet”.
@Datkomtlaterwel fijn dat je het een beetje los kunt laten! Groot gelijk dat je ook moet blijven genieten!
@Femkee haha, mannen en vooruit denken…. :p Wij maken er nu ook vaak maar grapjes over qua timing inderdaad haha, maar soms is het toch lastig, voor mijn gevoel afgelopen maand niet optimaal gebruik gemaakt van mijn “vruchtbare dagen” haha, en daar kan ik dan echt heel erg van balen, we hadden wel 1x op het goede moment seks gehad, maar had er liever iets beter gebruik van gemaakt, kan mezelf dan wel gek maken :p
@Channie fijn dat je vrijdag wel even terug mag om te zien wat er speelt!
@Liekee hoeveel dagen dpo zou je nu zitten?

Ik ben ongesteld geworden, dus nu definitief volgende ronde, temperatuur is nu ook gezakt vandaag. Net het ziekenhuis gebeld en ze gaan me toch nog een ronde opvolgen omdat mijn slijmvlies steeds maar op t randje is. Vind het wel fijn om die controle te hebben, ook al betekent dat nóg meer ziekenhuisbezoeken.

@Femkeee. Zo’n schriftje is wel handig hè! Met spuiten hield ik ook precies bij wat ik overhield. En zo konden ze precies zien wat ik nog nodig had. Hele lijsten zijn het, hihi. 
Wat betreft dat romantische.. tuurlijk. Dat was er allang af. Wij hebben maar 1x ‘mogen proberen’ in het hele traject. Maar dat was echt awkward, haha. Terwijl we er normaal geen enkel probleem mee hebben?. Maar bij letrozol en spuiten had ik toch zoiets dat je de laatste stap nog samen thuis kon doen. Ipv dat t nu in t lab ‘gebeurd’ is. Maar goed. Zoals ik al zei, ik ben een denker?. Ik ben 33, dus ze plaatsen steeds 1 embryo terug. Mocht je bij je derde poging zitten (dus na je derde punctie) dan kunnen er 2 terug gezet worden of als je boven de 38 of 40 bent geloof ik. 

Datkomtlaterwel, als ik ben begonnen met de medicijnen voor een ronde dan stop ik. Ik drink al niet zoveel, maar als er een fles baileys staat, dan is ie in een paar dagen ook op haha. Heerlijk, ijsklontjes erbij. Dus als m’n menstruatie klaar is (daar ben ik altijd al gaat van, dus als er dan nog extra alcohol bij komt ?) dan haal ik maar is een fles. Troost drankje, haha. 
Je hebt ook gelijk. Ik moet die gedachte omdraaien. Dat zegt mijn vriend ook. Het is dan in een vreselijk baal moment. En dan vervloek ik het allemaal even. Met een nachtje slaap, of een paar dagen verder gaat dat ook altijd wel weer. Ik zei vroeger altijd dat ik het wat overdreven vond om ‘last van je hormonen’ te hebben. Noooouuuu.... dat zal ik noooooit meer zeggen, haha. Pfff!?

@Bloem, we gingen gelijk op. Jaa, kan nog ff duren idd voor ik de oude ben. Heb me daar nu ook op ingesteld. Gelukkig is mijn vriend deze ronde heel zorgzaam. Dus dat is wel heel fijn. Vrijdag even een gesprekje met m'n eigen fertiliteitsarts. Zij is altijd net wat uitgebreider en daar gedij ik wel goed op.  

Balen dat je ongesteld geworden bent! Snap dat je die extra zkh bezoeken niet prettig vindt. Maar wellicht geeft je dat ook wat zekerheid. Heel veel succes de volgende ronde ??

@Bloem- Wel weer al die bezoeken, maar wel meer controle en duidelijkheid! Kun je het makkelijk plannen met je werk?
Ik zit nu op CD29, 12DPO adv temperatuur app en 10 dagen na positieve ovulatietest. 

Terug
Bovenaan