PCOS, Letrozol

@Roos, kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Vooral als je er verder weinig uitleg bij krijgt. PCOS is er in zoveel vormen. Ikzelf heb bv heel veel follikels in beide eierstokken zitten. En ben zwaarder dan ik zou willen. Voor m'n ivf traject heb ik 3 maanden (in m'n wachttijd) intensief gesport, op m'n eten gelet. En ben maar liefst 2 kilo afgevallen. Super frustrerend. Afvallen is voor mij dus heel moeilijk. Maar goed. Hopelijk heb je een fijn gesprek met de arts vandaag en kun je al je vragen stellen. Misschien een handigheidje, ik heb een schriftje waarin ik alles bij houd. En als ik een gesprek heb, schrijf ik vooraf m'n vragen op zodat ik niets vergeet. Succes!
@Henfran, wat XBo zegt.. wel bijzonder dat ze al gelijk over ivf praten. Ik weet natuurlijk niet waarom ze dat gezegd hebben. Maar meestal is dat een beetje een 'laatste optie'. Ik ben begonnen met Letrozol, toen spuiten, en zit nu in een ivf ronde. Vorige week punctie gehad. Hopelijk brengt het gesprek woensdag meer duidelijkheid. 

Zelf straks nog een gesprekje met m'n eigen fertiliteitsarts. Wil graag nog wat meer weten over wat er is ingevroren. Ik weet dat daar ook verschil in kan zitten qua kwaliteit. Voel me al iets beter. Nog wel laag in m'n energie. Maar gister heerlijk op m'n gemak 2 uurtjes gerommeld in de tuin. Zon op m'n gezicht. Heerlijk. Mentaal heb ik t de laatste 2/3 dagen wel wat moeilijker. Denk dat dat een stukje verwerking is ofzo. Er is ineens zoveel gebeurd. Maar dat komt goed. Ik leef een beetje in 2 werelden. Doordat ik t dus aan niemand heb verteld. Bij mijn vriend 'de echte hoe ik me voel' wereld. En naar de 'buitenwereld' de -gaat goed hoor- wereld. Achja. Ik hoop vurig dat dit onze weg gaat zijn en ik zwanger wordt. Zodat we dit achter ons kunnen laten. Maar t voelt ook allemaal te mooi om waar te zijn. Alsof t niet voor ons is weggelegd ofzo. Heb echt een enorme reserve ingebouwd. Hebben jullie dat ook?

@Yllw ik denk inderdaad te vroeg getest. Fijn dat ervaringen kunt delen met iemand in de familie. 
@Datkomtlaterwel-  Wat fijn dat je het hebt kunnen delen met je familie. En wat een opmerking van je schoonzusje.. Ik merk juist steeds meer mensen om mij heen waarbij het niet vanzelf gaat. 
Hoe is je temperatuur nu?
@Hopeforminime Welkom hier! 
@Gebruiker10323988 Welkom hier! Hoe was het gesprek met je huisarts?
@Henfran Welkom hier! Gekke situatie, in welk ZH lopen jullie? Was bij je vriend alles in orde?
@Channie Fijn dat je kunt beginnen. Gebruik je temperatuur of ovulatietesten?
@BloemetjeInKnopp succes met je gesprek zometeen! 
Hier inmiddels CD31 en 12/10DPO. Echt afwachten nu tot dinsdag/woensdag. Als ik over de 35 ga moet ik contact opnemen met ZH. 

@liekee- ik wil graag ovulatietesten gebruiken alleen weet niet vanaf welke dag ik moet starten nu? tempen word het gewoon niet omdat ik eigenlijk gelijk dr uit moet en geen tijd heb 

@Channie Volgens mij is het gebruikelijk om te starten met Letrozol op CD3. En eerste echo rond CD12. Dus dan zou je denken dat je nu op CD3 zit en op CD13 eerste echo hebt?
Ik zou denk ik wachten tot eerste echo met ovulatietesten! Met als bijsluiter dat ovulatietesten mogelijk niet werken bij jou omdat je PCOS hebt. 

Hallo allemaal!
Mag ik mij ook nog melden? Wij zijn vorig jaar mei gestopt met de pil, in die tijd 4 x ongesteld geweest. Nadat ik eind november voor het laatst ongesteld was vond de huisarts het in maart wel tijd om verder te kijken en vorige week is er PCOS bij mij vast gesteld. Ben direct begonnen met Provera, afgelopen dinsdag was de laatste dag dus hopelijk wordt ik binnen nu en een paar dagen weer ongesteld. Dan mag ik op de 3e dag van de cyclus ga ik beginnen met Letrozol.
Ook heb ik contact gezocht met een hormooncoach omdat ik ook gelezen heb dat voeding ook invloed kan hebben. Eten is voor mij altijd al wel een dingetje geweest, heb altijd ondergewicht gehad en nu de laatste 2 jaar best wel wat aangekomen. Ondanks dat ik nu op een gezond gewicht zit, vind ik het lastig om mijn lichaam te accepteren zoals het nu is. Hopelijk kan deze coach mij helpen met het samen stellen van een goed voedingsschema. 
Het is voor ons, ons eerste kindje dus echt wel dubbel spannend allemaal!

@liekee- ik heb geen menstruatie gehad. Ik moest vandaag gewoon starten met de letrozol en de fertiliteitsarts had gezegd dat de echo misschien net te laat is dus dat we om de dag moeten klussen tot de echo . Vandaar dat ik vraag wanneer start je met ovulatietesten?

@bloem ja zooo begrijpelijk! Vind het wel fijn het af en toe te kunnen delen.

@henfran wel fijn om te weten dat je lichaam het oppakt en het wel aanslaat. Ben heel
Benieuwd naar het vervolgtraject. En fijn dat je afspraak in ieder geval staat. Nog even geduld; al is het lastig!

@channie spannend! Ik ga voor je duimen. Ik zou ook pas beginnen met ovulatietesten vanaf je echo.

@bloemetjeinknopp fijn dat je je lichamelijk iets beter voelt. Ben benieuwd wat je eigen arts straks zegt! Het mentale stuk lijkt me hartstikke logisch.. Is ook niet niks allemaal. En wat je zegt over 2 werelden is zo begrijpelijk. Bij je vriend kun je het kwijt, maar voor de rest moet je toch de ‘schone schijn ‘ ophouden. Over de reserve voor jezelf inbouwen herken ik volledig. Ergens altijd het gevoel van wat als ik net diegene ben waarbij het niet lukt? Toch een soort zelfbescherming.. Ik hoop dat het jullie straks gewoon gegund is, zonder weer de hele ronde opnieuw te hoeven doen. Dikke knuffel!

@nies  welkom!! Ik heb mezelf ook laten begeleiden door een orthomoleculair therapeut. Hoop dat je straks een goede balans kunt vinden en het schema bij je past. Succes met de letrozol!

Mijn BMS was nog steeds rond de 2mm. Nu 2 eitjes rond de 10mm dus er lijkt heeeeel gestaag iets te groeien. Ben nu opgehoogd naar 87,5eh en moet maandag weer terug. Hopen dat de ophoging nu zorgt voor het laatste zetje en er nu eindelijk iets doorzet en het BMS meegroeit..  Ruim 4 maanden verder nog steeds zonder effect. De moed zakt me af en toe in de schoenen maar probeer ook weer positief te blijven. Maarja, we houden vol. Gelukkig het weekend vrij en kan ik even bijkomen. Wat een rot nieuws soms..  Ben wel weer even toe aan die positieve flow van laatst haha! Toen de een na de ander zwanger werd. Hopen dat wij straks hun mogen vervolgen!

Hallo lieve dames,

op 19 april/ 20 april verwacht ik mijn menstruatie, maar sinds gisteren ben ik zeer moe en een opgezette buik soms gaat het gepaard met een beetje raar pijn.

Heeft iemand het zelfde meegemaakt en bleek later zwanger te zijn?

Ik zit nu in ronde 3 van letrezol.

Heel veel succes aan iedereen! 

Terug
Bovenaan