PCOS, Letrozol

@liekee- geeft niet? ik ga dan morgen gewoon starten want had die van de action al in huis liggen ??

@femkeeee- ik mag vandaag met de letrozol beginnen zonder een menstruatie te hebben gehad en geen cyclus. De fertiliteitsarts heeft ook gezegd dat ik om de dag moet klussen en dan mag ik over 10 dagen terug komen om te kijken of de eisprong is geweest of niet. De reden waarom ik moet klussen is omdat ik net te laat kan zijn met de echo en dan is het een verspilde kans

@yllw- bedankt!

@Femke Ja klopt, 1e keer prima cyclus 2e keer te lange cyclus en nu dus ineens nog geen groei met 5 mg. Zagen ze bij de 2,5 ook nog niet op cd12 maar dacht nu met 5 mg dat het wel eerder zou komen. Ik hoop dat er dinsdag wel iets te zien is. 

@Femkeeee ik zit ook aan 5mg indd maar heV wel 2,5mg overgeslagen omdat ik van clomid kom! Ik had op CD13 een eitje van 14mm!

ik heb al getest, vanmorgen ook, maar tot zo ver negatief. Ben het wachten zo spuugzat. ?

@Femkeee, bij ons worden er ook vragen gesteld. Maar ik zeg altijd heel nonchalant: 'ohhh dat weten we nog niet hoor!'. Vaak is dat al afdoende?. Ik denk dan altijd, je moest eens weten.. Maar makkelijk is t niet altijd hoor. Heb vooral nu met die ivf wel meerdere momenten gehad dat ik dacht, kon ik maar even vrijuit praten erover. Je wil soms het liefste 5x je verhaal vertellen?. 

@niesss.. Ik snap dat je schrikt. Maar maak je niet te druk. Ik ben gewoon een pechvogel met een gek lijf?. Altijd al gehad, hihi. Hoop dat het voor jullie een zo kort mogelijk traject wordt. Als er afkortingen zijn die je niet snapt, gewoon vragen! 

@yllw. Echt hè, het MOET gewoon. Punt?. Ik heb er opzich wel een goed gevoel bij. Maar dat kan ik niet echt onderbouwen. En ik kan er zomaar finaal naast zitten. Gelukkig heb ik een lieve vriend. Een mooi huis. Een héél lief nichtje die qua uiterlijk en gedrag ook veel van mij weg heeft, wat ik echt heel tof vindt. En daar mag ik altijd op passen. Dus hoe dan ook, ik zal linksom of rechtsom mijn draai in het leven wel gaan vinden. Maar natuurlijk is mijn hartewens om een eigen gezin te hebben. Hopelijk komen al mijn schietgebedjes uit❤️

@Niess ja het is vervelend.. Lief van je! Gelukkig zijn er ook genoeg positieve verhalen hoor zoals @femkeeee zegt! En die afkortingen leer je vanzelf haha, en vragen mag altijd!

@BloemetjeInKnopp snap de keuze wel, het is natuurlijk best wel tegen gevallen. Maar er zijn wel 7 embryo’s! We gooien de positieve vibe er maar in, en gaan er vanuit dat daaruit vast iets moois gaat komen zodat een tweede ronde niet eens nodig zou zijn! Ik doe nog wat extra schietgebedjes met je mee hihi!? En dan hebben we maandag samen weer een afspraak! Ben benieuwd naar het consult met de vpk.  Ik spuit nu bijna 4 weken, met dan elke week een ophoging van 12,5EH. Het spuiten zelf boeit me inderdaad niet zoveel, al merk je wel nu je meer vloeistof spuit het wat meer brand. Ben ook niet heel fors ofzo, dus heb niet een goede vetlaag om in te prikken haha. Denk dat dat ook wel scheelt.

@Liekee lief van je! Op naar maandag ? Ben ook heeel benieuwd naar jou! Ik duim voor je??

@Femkeeee ja ben blij dat er in ieder geval wel iets gebeurd nu, al is het over de weken genomen wel heel traag haha. En nu hopen dat de andere eitjes rond de 7mm blijven, want ook daar zat lichte groei in. En wat je zegt is waar hoor.. Je leeft zo met iedereen mee. Check ook echt meerdere keren per dag het forum. Hoe gaat het met jou?

@Yllw ah wat jammer zeg.. Misschien dat er dinsdag alsnog iets moois te zien is. Ik duim voor je!?

Wow wat is het hier ineens druk! Fijn, maar ook zo vervelend dat er zo veel vrouwen zijn die hierdoorheen gaan he.

Femke, ik zit ook het het wachtbankje. 7dpo nu! Maar ik heb een korte LF dus meestal op 8dpo menstruatie dus dat zou morgen alweer zijn... 

Niesss, niet te veel schrikken hoor! Ik ben van 2.5mg naar 5mg gegaan en dat lijkt nu goed aan te slaan. En alle andere dingen zijn fijne opties mocht dit toch niet aanslaan. Ook wel een fijne gedachte dat er zo veel mogelijk is, toch? Welkom in ieder geval! Hoop dat het snel aanslaat bij je. 

Lieke, mijn temperatuur weer ietsjes hoger dus dat was fijn. Ik knijp hem wel iedere ochtend hoor ?

Bo, ik hoop nu echt eens voor je dat deze ophoging aanslaat. Snap dat je er bijna moedeloos van wordt. Ik duim met je mee! ?

@BloemetjeInKnopp ja ik was er ook heel erg van geschrokken. Ik dacht ook dat het inderdaad de laatste optie zou zijn. We zijn pas 4 maanden bezig( met medicatie dan). Ben je begonnen zelf met spuiten en ivf omdat de letrozol niet aansloeg? Of is het zelfde als mij? Dat je niet zwanger werd hier door en toen door ben gegaan met spuiten en uiteindelijk ivf? Deed het zeer de punctie? Suc6!! 

@Liekee dankje! Ja bij ons waren alle onderzoeken voor de rest goed, behalve bij mij de pcos. We lopen in Spijkenisse medisch centrum, die doen echt alleen deze behandelingen verder geen iui of ivf. Ik heb nu het maasstad ziekenhuis in Rotterdam gebeld om te vragen of ik daarheen kan gaan. Dit was geen probleem. Volgende week ga ik een doorverwijzing vragen. Ze waren heel aardig aan de telefoon.. en zeiden zelf ook dat ivf nog helemaal niet nodig is na 4 maanden letrozol.. dus ben een beetje in de war nu. 

@Yllw. Ja wat ik hier boven zei idd heb toch even een ander ziekenhuis ingeschakeld. Want vond het ook al zo vreemd. En mijn huidige ziekenhuis is zo onduidelijk en moet overal zelf achter aan.. plus ook nog eens dat ze zelf zeiden tijdens een echo.. je kan geen vragen stellen want daar is geen tijd voor. Er waren iedere keer maar 7 min ongv tijd voor mij.

Nog even een vraagje! Mijn gyn vertelde dus dat alle ovulatie testen niet werken.. en altijd vals zijn. Hier lees ik dat jullie dat wel doen? Heb ik verkeerde info gekregen?

Zo fijn om contact te hebben met andere ipv alles voor me te houden 

Terug
Bovenaan