PCOS, Letrozol

@XBo: oh dat is beter nieuws dan de vorige keer wat je echo betreft! Succes morgen bij de volgende echo, hopelijk heeft je arts gelijk wat betreft dat hormonenspel. 
@BloemetjeInKnopp: balen! Veel sterkte. Zo vervelend dat je lichaam je de signalen stuurt waarop je hoopt voor iets moois, maar dat het toch niet zo uitpakt.. Kan me niet voorstellen hoe je je nu moet voelen, maar veel sterkte gewenst. En hopelijk gaat het snel beter voor je.  

@datkomtlaterwel geen bloed geeft moed! Spannend meid! Hoe gaat het ondertussen met je?

@bloemetjeInKnopp och lieverd. Wat ontzettend naar.. Ik begrijp je gevoel omtrent het ff zat zijn helemaal. Zo kut ook dat je wel alle klachten hebt; en dan allemaal voor niets. Heb je het ziekenhuis ondertussen al gesproken over hoe nu verder? Ik hoop dat je het snel een plekje kunt geven en je het gevoel kunt plaatsen.. Ik wens je veel sterkte en kracht. Het is soms allemaal gewoon niet eerlijk.. Dikke kus voor jou ??

Helaas.. BMS was weer dun, grootste follikel gekrompen en wel veel activiteit rond de 9/10mm. Nu toch opgehoogd met het risico dat er toch teveel doorzet en zondag terug voor een echo. Maandag hebben we een evaluatie gesprek en mag mijn vriend ook mee.  Ben benieuwd wat ze gaan zeggen en wat eventuele andere opties zijn. Word er zo moedeloos van, elke x dat heen en weer geswing in je emoties. Wordt sowieso weer een lange cyclus. 

Lieve BloemetjeInKnopp ik lees nog steeds mee en had zo gehoopt op een positief bericht van jou! Ik wou dat ik iets kon zeggen wat jou weer hoop zou geven, de moed om door te gaan maar ik kan me de teleurstelling zo dondersgoed voorstellen en de onmacht die je voelt. Ik kan niets anders dan je heel veel sterkte en wijsheid toe wensen! ?
Neem geen overhaaste beslissingen en misschien is juist een pauze voor jou en jouw lichaam wel even goed.

XBo, Edit: zie nu dat je al een update had geplaatst, sorry! Wat een ontzettende teleurstelling ook weer zeg, hopelijk zondag beter nieuws, ik blijf voor jullie duimen!???

Knuffel voor iedereen die het hier kan gebruiken! ?

@hopeforminime ik ben heel benieuwd hoe het is afgelopen na je positieve en negatieve testen. Ik hoop op goed nieuws?
@just-me vandaag de afspraak gehad? Wat zeiden ze?
@AnnekEs ik voel mijn eisprong niet, maar mijn tepels gaan altijd 2 weken voor mn menstruatie branden… en dan 1 week voor mn menstruatie gaat de zijkant van mijn borst zeer doen. Ik weet dus wel exact wanneer ik ongesteld word (binnen mijn eigen ‘cyclus’) en er is ook bevestigd dat het inderdaad een eisprong was.. Maar ik weet niet waardoor dit gevoel komt en dus ook niet of ik het voor mijn eisprong al voel, of een paar dagen erna, of op het moment zelf… 
@xbo oh nee, ik was zo blij voor je met je eerdere berichtje! Was dat bms gewoon ‘verdwenen’? Had je ook bloedverlies? Heel benieuwd wat ze maandag gaan zeggen! 
@datkomtlaterwel nu 9dpo dus? Spannend! Kun je de testdrang nog onderdrukken?
@bloemetjeinknopp heel veel sterkte, wat een domper weer… ik kan me helemaal voorstellen dat je het even niet meer weet… je doet het allemaal voor zo’n mooi doel, maar dat doel lijkt vaak ook zo ver weg en onbereikbaar… 

Ik ben gister weer voor een echo geweest op CD10 na het ophogen naar 5mg letrozol, maar het was dubbel. Ze zag 1 van 12 bij 8mm en de rest was duidelijk kleiner. Aan de ene kant zei ze dat het positief was dat er 1 duidelijk groter was dan de rest, aan de andere kant zei ze dat het echt nog wel heel klein was voor CD10 en dat hij de volgende keer ook weer gewoon verdwenen kan zijn.. de vorige keer had ik er heel veel van 9 à 10mm bij 2,5mg letrozol, maar niks wat eruit sprong. Dinsdag moet ik terugkomen. Ik weet niet zo goed of ik nou moet hopen of niet :( ik ben gewoon bang dat ik ook niet op deze dosis ga reageren :(. Hoe groot was het bij jullie rond die dag in rondes waarin je uiteindelijk een eisprong kreeg? 

@MilouP, wat lief dat je daar aan hebt gedacht!
Ik heb inderdaad vandaag de echo gehad, helaas was haar vermoeden juist... Het klassieke beeld van PCOS. Beide eierstokken lieten teveel eiblaasjes (?) zien. Mijn baarmoeder zag er wel helemaal goed uit. Het ging allemaal best wel snel, voor ik het wist stonden we buiten met een doosje letrozol ?
Maandag krijg ik telefonisch nog door of het bloed in orde is, ze verwacht daar geen gekkigheden. Als dat zo is mag ik meteen starten op 2,5 mg. Ben dan weliswaar wel iets verder dan dag 3, maar gezien de eiblaasjes nu kon dat wel zei ze. De moeite waard om toch te proberen vond ze. De maandag erna dan terug voor een echo. Ik ben eigenlijk een beetje gevoelloos nu, alsof het niet over mij gaat… Ik weet niet zo goed wat ik moet denken of verwachten. Eigenlijk probeer ik mezelf niet verder te laten denken dat de eerste 5 dagen letrozol.

Hoe gingen jullie er mee om toen je het hoorde? En hoe ga je om met de onzekerheid en de wetenschap dat zwanger raken (waarschijnlijk) niet vanzelf zal gaan? ?

Lieve lieve meiden, wat een boel fijne reacties! Ik had nooit verwacht dat ik steun zou vinden in een online forum. Maar toch. Het doet me goed. Ik ben gewoon serieus vanmiddag al ongesteld geworden. Maar tis zo'n warboel in m'n hoofd. Dat ik even niet weet of ik vandaag alweer ga beginnen met de medicatie. Morgen zou ook kunnen. Ik ben fysiek en mentaal gewoon ff geknakt ofzo. Intens moe. En ik wil zo graag weer 'm'n leven' terug. Lekker gekkigheid maken, sporten, uit eten. En niet altijd die: 'maaaaar' ik ben zo moe. Of, maar dan moet ik naar het zkh. Of ik moet rekening houden met de medicatie. En dat dubbelleven. Vreselijk. Niemand weet t bij ons waar we mee bezig zijn. Eigen keus, maar t valt me gewoon zwaar. Dus misschien nu ff een pauze van een maand? En dan verder. Of, stoppen? Geen idee. Wat ik al zei, tis een warboel in m'n hoofd. Ik doe wel gewoon m'n ding hoor. Zit niet stil. Maar m'n bovenkamer draait overuren. Ohh. En ik heb nu nog een blaasontsteking ook. T hele pakket dus?. 

Xbo, bij jou lijkt het ook een gebed zonder end. Soms lijkt t net of ik m'n eigen verhaal aan het lezen ben bij jou. Denk aan je! 

Just-me, ik ben nooit uit mezelf ongesteld geworden. Rond m'n 17e kwam ik daarom bij een gynaecoloog uit. Die had t er wel over, PCOS. Heb t later ook nog eens horen vallen ergens. Dus ik heb t eigenlijk altijd wel geweten. Dat als ik kinderen wilde, t niet vanzelf zou gaan. Omdat ik zo jong was destijds, toen ik het hoorde, dacht ik enkel: dat zien we dan wel weer. Ben nu 33. En tis gewoon een gegeven voor mij. Ik heb dit. En daar heb ik mee te dealen. M'n gewicht is ook hoger dan ik zou willen. Heb mezelf maaanden lang uitgesloofd in de sportschool. 3x per week. Resultaat: 2kg. Nou, dat vindt ik naast het hele 'kinderen-krijgen-gebeuren' ook wel heel heel vervelend. Naja. Heel veel succes met jouw traject! Hopelijk valt de dobbelsteen voor jou gauw op 6!

@bloemetjeinknopp, jeetje, vind het eigenlijk ook heel verdrietig voor je! Het is een super intensief proces wat denk ik alles beïnvloed op dit moment. Ik kan niet zoveel zeggen dat je helpt… Doe vooral wat voor jou goed voelt en waar je behoefte aan hebt om weer op te laden. Ik durf zelf eerlijk gezegd nog niet zover vooruit te kijken naar wat er allemaal nog zou kunnen komen, want het lijkt me heel moeilijk.. Zelf hebben wij er wel voor gekozen om het meteen aan mijn moeder en schoonouders te vertellen, omdat we het erg moeilijk vonden dit voor hun te verbergen. We hebben geen behoefte dit aan veel mensen te vertellen, maar ik heb al te lang in het verleden met andere problemen geprobeerd dit te verbergen, vandaar nu bewust anders gekozen. Dat is heel persoonlijk en ieder voor zich, wat je daarin prettig vind en of je mensen hebt bij wie je dit kwijt kunt. Ik gun je vooral even een beetje rust en vrijheid en nog meer dat het voor jullie snel zover mag zijn!

Ik vroeg me trouwens nog af of iemand van jullie ervaring heeft met het aanpassen van de voeding icm pcos? Ik las er iets over, maar ben benieuwd naar ervaringen? Ik heb geen overgewicht, maar wellicht helpt het qua gezondheid nog iets ?

Terug
Bovenaan