PCOS, Letrozol

Hi dames!
Ik had maar weer eens problemen met reacties plaatsen. Zo'n vervelend forum soms.

Bloemetjeinknopp, zo spannend voor je! Ben benieuwd of je je hebt kunnen bedwingen.

Xbo, jammer dat je menstruatie heeft doorgezet. Maar wel fijn dat je een eerste echte kans hebt gehad!

Milou, fijn dat je zo snel weer 'ongesteld' was. Nieuwe ronde, nieuwe kansen moet je maar denken. Welke medische richting werk je zelf?

Ik zit inmiddels op cd17. Hopelijk vandaag mijn eisprong maar zal morgen meer weten adhv mijn temperatuur. Gisterenochtend positieve ovulatietest, maar voor het eerst een ander merk dus vind het wel spannend omdat die met pcos natuurlijk wel eens vals positief kunnen zijn. ? vind het zelf proberen zonder echo's soms echt een stuk stressvoller hoor, omdat je geen zekerheid hebt. Fijn dat je niet meerdere keren per week naar het ZH hoeft maar dat je weet waar je aan toe bent vond ik altijd wel fijn.

@milouP dankjewel! Was inderdaad mijn eerste ronde 5 mg, 2,5 mg sloeg niet aan. 
Fijn dat je zo snel al 'ongesteld' bent geworden, succes met de nieuwe ronde, ik duim voor je!

@datkomtlaterwel snap dat het zonder echo's stressvoller is. Net wat je zegt het scheelt een paar keer in de week naar het ziekenhuis maar je krijgt er wel zekerheid voor terug! Ik had na deze ronde ook zonder echo's verder gemoeten en ik zag daar eerlijk gezegd ook heel erg tegen op. 1 'goede' ronde was voor mij niet genoeg om al echt dat vertrouwen in mijn lichaam te hebben dat het zou doen wat het zou moeten doen. Hoe was je temperatuur vandaag?

@BloemetjeInKnopp ah ja dat is waar ook, die progesteron kan het dan ook wel weer verlengen inderdaad. Nou ik duim nog elke dag voor je! Fingers crossed ??
@MilouP morgen inderdaad weer de echo, maar verwacht er niets van tot nu toe. Cyclussen duren zo lang.. Fijn dat je al zo vlot na de Provera ongesteld wordt, dan weet je dat je weer door kunt. Succes weer met deze ronde! Hopelijk slaat het aan.
@Datkomtlaterwel- hopelijk heb je vandaag inderdaad netjes je eisprong en laat de temperatuur het ook zien. Snap je gevoel wel rondom de controle in het ziekenhuis. Het scheelt natuurlijk ook dat met de letrozol je minder vaak op controle hoeft dan bijvoorbeeld met spuiten. Vind die controle enerzijds ook wel fijn, maar 4x in de week is soms net teveel van het goede ?. Ik duim voor je!

Hi Ladies,
ik heb nog niet getest. Maar ik heb gewoon zo'n voorgevoel dat het 'm niet gaat worden deze ronde. Ik denk dat m'n kwaaltjes gewoon van alle medicijnen komen. En moet zeggen... Das ook best pittig hoor. Ik hoef nu deze ronde maar 1x voor een echo. Das heel fijn. Maar ben al wel weer 25 dagen onderweg qua medicijnen rotzooi. En wordt er niet gezelliger van. Woensdag mag ik testen. Maar wat ik al zeg.. ik heb een onbestemd voorgevoel. En vaak klopt die wel. Nu even douchen. M'n nichtje van bijna 2 staat straks voor de deur. Ik moet even oppassen.. super leuk jong. Maar toch voelt t ergens dubbel in deze periode. En merk dat ik er wat neerslachtig van wordt. Wat een traject.. (ff zeuren en klagen bij jullie hoor?)
Liefs ? 

@BloemetjeInKnopp ha meid! Wat naar dat je lichaam die signalen afgeeft. Ik hoop dat het vals alarm is en je er helemaal naast zit. Geen bloed geeft moed! Balen dat je zoveel last hebt van alle medicatie. Is ook maar een troep he wat we allemaal moeten gebruiken..
Ik heb mijn echo gehad, BMS nog dun en alle follikels zijn klein. Dinsdag weer terug; indien geen verandering dan ophogen. Jammer wel, het is nog vroeg maar had wel hoop gegeven. We gaan het weer zien. 

Balen XBo! Hoe pep jij jezelf iedere keer weer op? En zorg je dat je er niet een te negatief gevoel bij krijgt? Ik vindt dat best lastig nog hoor. Ook omdat ik zo'n last heb van die medicijnen. Tis idd rotzooi. Iets wat helemaal niet in je lijf thuis hoort.. tussen het spuiten en de start van de ivf door, voelde ik me steeds beter worden. Toen alles in m'n lijf weer normaliseerde. Zo'n verschil. Ook mentaal. Maar goed. We gaan het zien. Heb in ieder geval een hele fijne ochtend gehad met m'n nichtje. Ben zo dol op die kleine. En een knuffel van haar is goud waard ❤️

Hi dames, mag ik mijn berichtje hier misschien kwijt? Misschien niet helemaal het goede topic, maar kan niet echt een passendere vinden ?
Ik zal me even kort voorstellen, ik ben 36 en word zwanger middels een donor (ben getrouwd met een lieve vrouw). Na enkele maanden puzzelen vond ik maar geen eisprong, temp niet stabiel en geen duidelijkheid voor ons en de donor… wel menstruaties vanaf het stoppen met de pil in november, maar sinds ‘vorige maand’ onregelmatiger (van 30-31-30-31-33 en nu 44. Gelukkig ben ik vandaag wel weer ongesteld geworden(dacht niet dat ik daar ooit blij van zou worden ?), maar door deze onduidelijkheden heb ik inmiddels een gesprek gehad met de gynaecoloog. Volgende week krijg ik een echo en bloedonderzoek, omdat zij meteen dacht aan PCOS. Nu valt het me op dat mijn temperatuur niet heel stabiel is, maar er zit wel een stijging in de laatste 10 dagen van een cyclus. Hij verschilt per dag wel zomaar 0.2/0.3 graden, maar hij blijft dan wel echt hoger dan ervoor. Ook heb ik elke maand vruchtbaar slijm gehad rond dagen 15-18 (behalve deze cyclus, toen kwam het heel laat en heel weinig). Ik zie ovulatie testen alleen oplopen, maar niet knallen. Is er iemand die dit herkent? Ik merk dat ik erg onzeker wordt van het wachten.. het googelen naar PCOS maakt het alleen maar erger, dus dat doe ik maar niet meer.. maar daar zit ik dan, mijn vrouw en ik zijn allebei een beetje geschrokken van het gesprek? Totaal onverwacht dit, omdat het hiervoor wel ok leek allemaal. En hier niet mee bekend… We proberen heel ‘normaal’ de week door te komen, maar dat is moeilijk met zoveel vragen ? Dank voor het lezen in elk geval ☺️

@BloemetjeInKnopp vind ik lastig hoor. Merk dat ik er de ene dag meer last van heb dan de andere dag. Het is gewoon jammer dat je zo weinig leuk nieuws krijgt haha. Het is bijna alleen maar negatief of wachten wachten wachten. En die onzekerheid is gewoon lastig, maar dat herken jij als geen ander. Proberen hoop te houden en vooruit te blijven kijken naar de toekomst met een kleine. Maar ook mij zakt regelmatig de moed me in de schoenen, en dat ik denk gaat het uberhaupt ooit lukken..  Kan helemaal geloven dat je jezelf tussen de medicatie door een stuk beter voelde, is echt bagger allemaal. Fijn dat je zo hebt genoten van je nichtje, heerlijk lijkt me dat ?
@just-me welkom! Ik herken je klachten niet. Heb zelf PCOS maar helemaal geen cyclus. Ik hoop dat de echo verder uitwijst wat er aan de hand is en dat jullie snel verder kunnen. Lijkt me ook wel een pittig traject! Alle vragen opschrijven en volgende week stellen! Succes ☺️

Terug
Bovenaan