PCOS, Letrozol

@xbo en bloeminknop: wat een doorzetters zijn jullie !
@ dat komt later wel: is altijd ‘shit’ he, dat wachten op je menstruatie. Liefste dan zo snel mogelijk door..

Hier zojuist de stap gezet om toch maar het ziekenhuis te bellen voor provera. Wilden in eerste instantie afwachten tot m’n menstruatie vanzelf zou beginnen, maar na meer dan 80 dagen het duurt ons nu toch echt te lang.
Wat is jullie ervaring met Provera?

Hier hebben we sinds gister groen licht en ben dus nu op dag 2 letrozol. Bloed was helemaal goed zeiden ze. Merk tot nu toe nog niks, maar weet niet of dat op dag 2 al merkbaar is? Daarnaast hebben we mijn nichtje een paar dagen te logeren, dus ben lekker druk en afgeleid en donderdag gaan we lekker twee nachten weg. En dan fingers crossed voor maandag… Ik leef met jullie mee dames, wat een pittige processen…

@datkomtlaterwel heel erg balen :( ik hoop dat het snel doorzet en dat jullie snel verder kunnen!
@just-me inderdaad heel jammer dat andere dingen niet werkten. Als je iets anders probeert dan via het ziekenhuis zou ik wel aanraden heel kritisch te kijken, want ik had soms ook het gevoel dat mensen pcos helaas zien als iets waar ze geld aan kunnen verdienen helaas… omdat iemand met een kinderwens heel kwetsbaar is en vaak alles wil proberen. ‘Maar we halen bijna resultaat, kom nog een keer terug; als je nu stopt dan …’ Er zullen ook vast en zeker dingen zijn die wel werken hoor! Maar als het te mooi is om waar te zijn, is het dat meestal ook. (Dit bedoel ik echt niet negatief hè! Ik bedoel ook echt niet dat je niks anders moet proberen, maar alleen het advies om je er eerst goed in te verdiepen!)
Heel veel succes met de eerste ronde letrozol!
@Xbo jeetje wat een verhaal en wat een informatie, het is fijn dat ze zo meedenken en met elkaar overleggen, dat ze niet vasthouden aan een standaard protocol of meteen doorgaan naar de volgende stap. Hopelijk vinden ze iets wat goed werkt! En ook fijn dat je dan eerder een hsg zou kunnen krijgen en IUI, de kansen zo groot mogelijk maken!
@bloemetjeinknopp wat een moeilijke keuze en dapper om meteen weer door te gaan. Heel veel succes in deze ronde! 
@flipflap ik heb een kleine maand geleden voor het eerst provera gebruikt. Het viel mij heel erg mee, bijna geen bijwerkingen. Ik was wel heel anders ongesteld dan anders, maar had totaal geen buikpijn of last ervan, ik was wel moe maar of dat daarvan kwam… Ik moest het 7 dagen gebruiken, 1,5 dag na het stoppen begon mijn menstruatie al. 

Ik ben gister voor de echo geweest op CD15. Ik vermoedde al dat er iets gebeurde, want ik dacht iets te voelen. En ik had het goed gevoeld, die ene follikel van 8x12mm was doorgegroeid en gister 21.6 bij 19mm! Ik ben echt zo blij dat het aanslaat! Ze zeiden dat ik waarschijnlijk vandaag of morgen mijn eisprong heb, maar ik voelde gister de hele dag krampjes en steken bij mijn rechter eierstok, dus misschien gister al wel?

@MilouP, wat fijn dat het aanslaat. Ik ben nog niet zo thuis in het hele verhaal, maar ik snap wel dat het een beetje dubbel klinkt voor jullie. Ik hoop dat jullie snel geluk mogen hebben ?

En ik snap helemaal wat je zegt! De ene ervaring werkt niet per se voor een ander, daar ben ik me van bewust. Ik ben onder behandeling voor darmklachten en allergieën bij een mesoloog sinds een paar maanden, nog voor ik dit allemaal wist, en zij zei toevallig al dat een aanpassing in voeding zou helpen om alles tot rust te brengen. Ondanks dat ik gezond eet, mag ik de balans wel iets aanpassen. Tot nu toe helpt haar behandeling goed, dus vertrouw ik vooral even daarop. Ik lees me zo nu en dan wat verder in, in hoe het nou precies werkt met al die hormonen in ons lijf. En pas kleine dingen aan. Precies om wat jij zegt, durf ik niet echt zomaar op anderen te vertrouwen... Voor nu probeer ik nog zo dicht mogelijk bij mijn eigen gevoel te blijven en wat ik na 36 jaar ken van mijn lichaam, gecombineerd met de mesoloog en de gynaecoloog… Het moet ook allemaal nog een beetje bezinken merk ik, en ik heb heel veel vragen nog. We zijn een soort van zonder opwarming de race in gegaan, zo voelt het een beetje? Maar als ik al jullie verhalen lees, dan denk ik; ik mag écht niet klagen! ?

Zojuist een telefoontje van de gynaecoloog. Na een jaar geen menstruatie na stoppen met de pil, mag ik aan de medicijnen. Ik krijg ook letrozol. Ben benieuwd! Ben zeer gevoelig voor bijwerkingen dus hoop dat het meevalt. Ik ga eind juli starten met de pillen voor het opwekken van een menstruatie. Eerst een weekje op vakantie daarvoor. 

Bo-xx, welkom! Vervelend om te horen verwacht ik? Maar hopelijk slaat de medicatie goed aan!

Milou, jaa wat fijn dat het zo goed aanslaat en dat je ei op springen staat. ? moet je volgende week ook bloed prikken voor je progesteron?

Mijn menstruatie is doorgezet, nieuwe ronde nieuwe kansen.

Wat ik me trouwens afvroeg; neemt iedereen het hier dag 3-7? Ik lees op amerikaanse websites wel eens 2-6. Zou je dan je eisprong niet een dagje eerder kunnen hebben? ?

@BloemetjeInKnopp zeg dat wel. Eigenlijk is het ook gewoon bizar allemaal. En elke keer de grenzen die je verlegd. Eigenlijk zie je nu pas hoe sterk je eigenlijk bent. Tegenslag na tegenslag en toch doorgaan. Ook wel heel bijzonder om te merken en ervaren. Ookal voelt het niet zo.
Hoe was je telefonische overleg? Hebben we iets gewijzigd in de medicatie of kan dat nu niet meer?

@Datkomtlaterwel- wat jammer dat je een negatieve test had. Gelukkig is je menstruatie wel snel doorgezet en kun je door naar de volgende ronde. Hoe voel je jezelf eronder?

@FlipFlap ik heb bijna geen menstruatie opwekkers hoeven te gebruiken aangezien ik uit mezelf geen (niet genoeg) BMS opbouw. De keren dat ik het gebruikte had ik weinig klachten.

@Just-me op dag 2 iets merken zou al wel heel bijzonder zijn hihi. Ik had qua bijwerkingen helemaal geen last van de Letrozol. Hopelijk kun je lekker genieten van de nachten weg. Veel plezier!

@MilouP wat een goed nieuws zeg, fijn! In mijn ziekenhuis hoorde ik dat ze na 12 eisprongen met ovulatie inductie overgaan op de volgende stap, bijvoorbeeld IUI. Echter dan wel natuurlijk als je regelmatig een eisprong hebt en je goed te stimuleren bent met medicatie. Hopelijk is het niet nodig en is ovulatie inductie gewoon de oplossing voor jullie.

@Bo-xx Welkom! Opletten dat we de namen en verhalen niet door elkaar halen ? Hopelijk slaat de Letrozol voor je aan. Eerst even genieten van de vakantie!

Even iets heel anders, maar de afgelopen dagen voel ik me zo naar door het vreselijke nieuws van Peter R de Vries. Kan het gewoon niet loslaten, en alles lijkt er even niet toe te doen. Ik hoop op het allerbeste nieuws.. 

@Xbo, nou.... t lijkt erop dat er niet heel veel andere mogelijkheden zijn. Wat dus inhoudt dat ik met zo'n ronde me gewoon k.t voel. Dit is werkelijk voor mij, by far, het meest vervelende traject. Al die bijwerkingen. Pijn in m'n lijf, moe, m'n gemoed. En die blaasontsteking komt waarschijnlijk omdat ik het na een maand 1x gezellig heb gemaakt met m'n vriend. En door zijn sperma, icm alle hormonen bij mij (waarschijnlijk de grote boosdoener de crinone) is bij mij de boel zo ontregeld, dat een blaasontsteking dus steeds op de loer ligt nu. Conclusie, met condoom doen. Anders beter van niet. Want als je er eenmaal mee bekend bent... ik baal daar dus serieus van hè. Ik snap heus wel dat t allemaal niet het belangrijkste is.. Maar een fatsoenlijke relatie onderhouden... Enfin. Ze gaat me overleggen in het team. Waarschijnlijk dat we deze rondje zo doen zoals afgelopen ronde. En dan is t kijken of er überhaupt iets aangepast kan worden. Maar heb voor mezelf besloten, dat als er deze ronde niets gebeurd. Ik een pauze wil. Eind september hebben we vakantie. Dan willen we, als alles het toelaat, lekker op vakantie. Dan kan ik de augustus maand gebruiken om een beetje bij te komen. Dan heb ik ook nog wat aan de vakantie. En dan in de tussentijd maar eens rustig bedenken wat we dan verder zouden willen. Ik ben gezegend met een hele fijne relatie. Een schat van een nichtje die net zo dol op mij is. Waar waarschijnlijk nog wel een broertje of zusje bij komt (sommige hoeven maar te knippen in hun vingers en zijn zwanger). En daar kan ik ook heel erg van genieten. M'n kwaliteit van leven is voor mij nu zo laag. Dat ik dat dan allemaal eens rustig op een rijtje wil gaan zetten. Zonder dat de hormonen me daarin sturen. Zoals ze nu doen. 

Terug
Bovenaan