Nou paar uur geleden dus in het ziekenhuis geweest. Alles was schoon, opzich natuurlijk fijn maar ook confronterend: eigenlijk zouden we overmorgen de eerste echo met 7 weken hebben.
ik mag niet meteen beginnen met letrozol omdat ik 'in een cyclus zit'. Ik moet dus eerst provera nemen en daarna weer de letrozol. Ik mag pas beginnen met de provera als mijn hcg laag genoeg is, dus ik moet een zwangerschapstest doen en als die negatief is dan mag ik 3 dagen daarna beginnen met de provera. Ik zou het liefst nu meteen beginnen, het voelt alsof de hcg allang uit mn lijf is qua symptomen en dan word ik nog net voor mijn vakantie ongesteld, anders er middenin en dan heb ik mijn eisprong misschien nog net in mijn vakantie (het voelt toch alsof de kans dan groter is omdat ik dan ontspannen ben)... maar geloof dat er een kans is dat de provera niet goed werkt als hcg nog te hoog is... dus ik twijfel nog of ik wel of niet eigenwijs ga zijn. Ik krijg wel weer letrozol 5mg, omdat het deze ronde gewerkt had. Als mijn cyclus langer wordt dan 35 dagen gaan ze pas ophogen.
Ze reageerde heel goed op mijn feedback dat ik de communicatie met het ziekenhuis niet fijn vond en schreef ook iets op.
Ze zei ook dat ze vaker ziet dat de 1e zwangerschap misgaat dan een vervolgzwangerschap, alsof het lichaam dan nog moet wennen ofzoiets. En dat er een iets grotere kans is dat het lukt als je net zwanger geweest bent. Laten we het hopen.
Mijn angst voor toekomstige miskramen nam ze ook serieus, ze doen nooit verder onderzoek na een eerste miskraam. Meestal pas na minstens 3, maar door mijn familievoorgeschiedenis zou het bij een 2e mogen. Ze zegt dat hier vaak niks uitkomt en als er wel iets uitkomt dat je er niet altijd iets mee kan. Maargoed, hopelijk gaat dat nooit nodig zijn. Ook zei ze dat de kans op een miskraam met PCOS geen 30-50% is zoals ik op internet zag, maar gewoon 'iets' hoger dan bij anderen.
@flipflap Dankjewel! Mijn vriend was inderdaad mee, ook fijn om ditsoort dingen samen te doen. Anders voelt het net alsof hij een buitenstaander is, wat helemaal niet zo is. Het is inderdaad ook elke keer bij een andere arts helaas... of bij de verpleegkundige..
Ik zou het ziekenhuis even bellen om te vragen wanneer je moet beginnen! De zwangerschapstesten lopen steeds op en dan af? Wat lijkt dat me vervelend! Ik test zelf nooit voor mijn NOD, de kans is dan heel erg groot dat het fout gaat namelijk...