PCOS, Letrozol

@poffertje Ik wist niet dat je het via inseminatie probeerde. Meerdere keren insemineren is geen optie? Daarmee vergroot je sowieso je kans ..

@poffertje Waarom niet? Ze raden ook aan om om het om de dag gezellig te maken, als je het op die manier probeert, juist zodat je je eisprong niet mist en omdat je de kans vergroot aangezien dit goed is voor de zaadkwaliteit. Is bij inseminatie niet anders

Dat lijkt me echt heel sterk als ze op de vorige echo nog niet veel effect zagen. Daarom houden ze het regelmatig in de gaten en je hebt kortgeleden nog een echo gehad. Ik heb nog nooit iemand gehoord die geen gemeenschap mag hebben voor een echo (behalve natuurlijk als ze wel iets geks zien op een eerdere echo), dan heb je namelijk kans dat je te laat bent, dat is met inseminatie niet anders. 

@Poffertje, ik zou het ook proberen. Wij doen het ook middels inseminatie. Tijdens mijn eerste ronde was ik voorbereid op een rondje niks, maar de gyn zei: geen enkele ronde verloren laten gaan. Ik denk, gezien de echo’s zo dicht op elkaar zitten, als er echt iets zou zijn dat wel zichtbaar was? Zijn ze in het weekend bereikbaar, anders zou ik overleggen?

Ik zal hier nog wel meelezen, maar niet actief meer posten. Merk dat het een beetje veel is om bij te houden en mijn situatie voor hier ook niet relevant is.

@Poffertje dankjewel ? Wat jammer dat de 5mg niet aansloeg, maar wel fijn dat je direct doormocht met de 7.5mg. Bij mij is altijd gezegd dat wanneer de letrozol niet aansloeg we overgingen op spuiten, en dat was uiteindelijk ook het geval! Over je positieve ovulatietest: ik zou inderdaad de kans benutten! Op de vorige echo met 5mg was er continu niets of te weinig te zien toch? De kans dat je nu met 7,5mg letrozol ineens echt teveel activiteit hebt lijkt me sterk. Dat verwacht je eerder bij hormoonspuiten.  Dus ik zou ervoor gaan. Zoals MilouP ook zegt: Bij mij werd ook altijd gezegd het rond de ovulatieperiode om de dag gezellig te maken, juist zodat je geen kans mist (mits er op de vorige echo geen overstimulatie te zien was). Wat heb je uiteindelijk gedaan?

@AnnekES dankjewel ? Balen dat je menstruatie uiteindelijk is doorgezet.. Altijd zo onwijs balen dat zo’n ronde niet tot een goed resultaat heeft geleid. Hoe gaat het ondertussen met je?

@BloemetjeInKnopp ik ben ook onwijs benieuwd hoe het ondertussen met jou gaat.. ❤️

@Just-me die vakanties, ze vliegen voorbij he haha. Fijn dat je snel het nare gevoel van je menstruatie achter je kon laten. Ik vond die eerste dag ook altijd zo rot, maar daarna kon ik het snel herpakken. Wel heel vervelend dat je steeds meer last ervaart van de bijwerkingen.. 

@MilouP hoe is het met jou lieverd? Gaat het allemaal weer een beetje? ‘Fijn’ dat je wel weer was gestart met de provera en er een vooruitzicht is op een nieuwe ronde. Ook dat het nu precies zo goed uitkomt met je vakantie ??

Wij hebben afgelopen donderdag de eerste echo gehad met 6+2 weken bij de verloskundige, en we zagen een mooi snel kloppend hartje en een vruchtje dat precies groot genoeg was voor de termijn. Helemaal blij en opgelucht dus! Aanstaande vrijdag hebben we een echo in het ziekenhuis met 7+3 weken, helemaal leuk!?

Lieve meiden, ik wens jullie echt het allerbeste. Houdt hoop en geef niet op. En ik blijf meelezen! Dikke kus!

Terug
Bovenaan