PCOS, Letrozol

@MilouP, wat fijn dat jullie weer een ronde gestart zijn. Lijkt me moeilijk, om die momenten voorbij te gaan waar je eigenlijk bijzonder nieuws had willen delen.. wat betreft het nieuws willen delen met iemand die het misschien later niet meer meemaakt, dat maken wij ook mee. We willen zo graag nog net kunnen meegeven dat het gelukt is, dat zou heel bijzonder zijn. ? Maar zo lang diegene nog bij ons is, houden we hoop. En wie weet lukt het voor jullie!

En ik snap je spanning echt helemaal! Ik hoop dat deze ronde weer mooi op tijd is, ik gun je zo het geluk dat het meteen weer raak is! Geniet lekker van jullie vakantie!

@just-me gek he, die gevoelens die je soms kunt hebben. Ookal zit je op de laagste dosering en slaat het aan, het blijft een proces wat anders is dan bij anderen. Het is ook niet niks, ondanks dat het voor jou misschien als het laagste stapje voelt. Ik had altijd vooral het gevoel; wist ik maar dat het goedkomt. Al duurt het 5 jaar, als ik weet dat het wordt beloond is het me alles waard. Maar helaas hebben we dat gegeven niet en dat vond ik heel zwaar. Die bijwerkingen die je ervaart maken het er natuurlijk absoluut niet fijner op. Je mag trots zijn op jezelf, en je hebt ons om je soms even te ventileren. Kop op ?

@milouP ik blijf soms ook gewoon nog lekker reageren hoor! Klopt, zit dinsdag alweer op 8 weken. Afgelopen donderdag de echo in het ZH gehad waarop de kleine al een cm was gegroeid vergeleken met vorige week. Het traject daar is nu afgerond en dat is zo gek. Nu hopen dat alles goed blijft gaan ?
Wat fijn dat het met jou een stuk beter gaat. Heb zoveel bewondering voor je, echt! En wat je zegt over de confronterende dingen, dat lijkt me zo lastig. Zij wel en jij niet. Maar jou moment komt ook, daar geloof ik heilig in. Ik hoop natuurlijk dat deze ronde raak is, maar verlies niet de hoop als het nog niet zo blijkt te zijn. Houd hoop! Dikke knuffel voor jou ?

@Rshaa pfoe wat heftig. Heel veel succes met het proberen voor een broertje of zusje voor jullie kleine ventje ??! Het zal een emotioneel traject worden vermoed ik en ik hoop dat je bij heel veel mensen terecht kan, zowel thuis als op het forum hier, die je volop kunnen steunen en een luisterend oor kunnen bieden!
@just-me Ik denk dat we allemaal wel even een moment hebben gehad dat we dachten 'dat komt hier nooit goed'. Bij ons is het in de 4de ronde met 5mg gelukt en ik weet dat ik toen ook echt zo'n moment had van dit gaat het niet zijn, het gaat nooit lukken enkel met die medicatie, ik ben die hormonen beu, ... En nu al bijna 35 weken zwanger. De dipjes zijn heel erg normaal en die horen er ook bij. Gelukkig kan je hier altijd terecht om je hart te luchten bij de andere dames en ik hoop dat je thuis ook iemand hebt waarbij je terecht kan en even zou kunnen uithuilen als het nodig is. Dat kan ook echt heel erg waardevol zijn. Neem je tijd om ook stil te staan bij die momenten en even iets te doen dat je batterijen weer oplaadt want het is toch allemaal niet niks hè. Veel succes ? 
@Milou Succes met je nieuwe ronde. Ik kan wel begrijpen dat het nu een moeilijke periode is. Neem ook je tijd om je gevoelens door te leven en ze een plaats te geven en ik hoop van harte dat we je binnenkort weer mogen verwelkomen in het zwanger-forum!

Dank voor jullie lieve reacties ❤️ En ergens fijn dat ik niet de enige ben ? (Al gun ik niemand deze onzekerheid waar wij dus allemaal op een bepaald moment tegen aan lopen) Ik probeer er zo positief mogelijk in te staan, want er gaat ook veel goed, wat een deel van de tijd goed lukt maar soms word ik dan toch overvallen door de andere kant ervan. Wat je zegt is waar Xbo, het niet weten voedt die onzekerheid. Vandaag echt een enorme off-day, zo erg heb ik ze nog niet gehad en heb besloten na een flinke huilbui dat vandaag even zo mag zijn. Ik ga er even een dagje niet tegen aan vechten. Morgen ga ik weer aan de slag en mezelf herpakken en van de week de vierde ronde letrozol starten. ?

@Milou, succes met je nieuwe ronde..hopelijk kun je je snel weer melden op het andere forum. Het is je zo gegund??? maar als deze ronde niet de geluk ronde mag zijn, geef dan zeker niet op?
@Just-me, zulke dagen horen er bij, mijn ervaring en tip is geef er vooral gewoon aan toe. Je bent nu eenmaal niet van steen en het vergt enorm veel energie en het is ook vooral heen spannend wanneer en of het gaat lukken. Ik heb zelf 1,5 jaar in het traject gezeten....uiteindelijk zwanger geworden met hormoon spuiten en iui. Nu bijna 37 weken. Als ik nu terug denk aan die tijd, is het alsof het een roes is geweest. Dan vraag ik me ook echt af hoe ik die tijd ben doorgekomen. Veel succes en wees verdrietig als je dat bent en huil als dat een x nodig is om er vervolgens weer tegen aan te kunnen! ?
voor alle andere meiden, succes ?? ?

@MilouP: succes met je nieuwe ronde. Kan me je gevoel met bepaalde momenten heel goed voorstellen; hebben wij ook gehad. Had het zelf in augustus wel moeilijk, als het in december niet mis zou zijn gegaan, dan zouden we dan een baby in onze armen hebben gehad. Hoe gaat het met je vriend? Hoe houdt hij zich eronder?
@ Justme: begrijp je gevoel heel goed! Denk dat zulke dagen ook normaal zijn als je in een traject zit. Wat mij wel heeft geholpen, is om boeken te lezen. Geeft al wat herkenning (en lekker meejanken haha).Moet je nog naar het ziekenhuis voor het opvolgen dmv echo’s?
@ Poffertje: fijn dat deze dosering aanslaat ? komende dagen dus op het wachtbankje; spannend!

Ben hier inmiddels op CD20 maar nog steeds geen positieve LH-test. Ben heel bang dat deze dosering dus toch opeens niet meer werkt. De vorige ronde met deze ronde op dag 13 een positieve LH test en 2 dagen later een eisprong. Maar deze ronde dus nergens iets te bekennen..
Kan het dat de letrozol al na één ronde is uitgewerkt ?

@just-me Inderdaad zolang diegene er nog is houden we hoop :). Hopelijk kunnen we het beide nog aan diegene vertellen! En zo’n dag heb je soms en mag er ook gewoon zijn. Hopelijk gaat het inmiddels weer wat beter. 
@xbo Dankjewel voor je lieve reactie. Heel herkenbaar wat je zegt! Dat zeg ik ook wel eens tegen mijn vriend ‘als ik maar zou weten dat het uiteindelijk lukt’ dan gaat er zoveel spanning af.
Wat gek lijkt me dat, dat het traject in het ziekenhuis is afgerond. Maar ook echt heerlijk! Gewoon ‘normaal’ met een zwangerschap bezig zijn, net als iedereen die het niet via het ziekenhuis heeft moeten bereiken. Lekker genieten!!
@Mateke Dankjewel en ik hoop jullie daar snel weer te zien!! (Al zijn het voor jou echt al de laatste loodjes!!)
@XxLara Dankjewel!
@Flipflap Ik kan het er met mijn vriend heel goed over hebben, we kennen elkaar al meer dan mijn halve leven dus hebben al heel veel meegemaakt samen. Dat helpt denk ik veel. Hij wil ook gewoon heel graag dat het snel lukt en vindt het ook lastig dat het gaat zoals het gaat. Hij blijft wel een man, in die zin dat hij anders met dingen omgaat dan ik, zo is hij bijvoorbeeld veel beter in afleiding zoeken en er niet mee bezig zijn (en vooral ook in niet stressen) maar dat weten we ook van elkaar. 
Ik mis het soms wel dat ik het er niet heel goed met andere bekenden over kan hebben, die herkenning is er toch een stuk minder. Één vriendin weet ervan en die is heel lief en steunend, maar toch is het anders omdat zij zo zwanger was… Verder heb ik het aan niemand verteld. Maar gelukkig hebben we dit forum! 
Ik begrijp je angst dat het niet aanslaat heel goed… werken ovulatietesten altijd bij jou? Kan het nog daar aan liggen? Het kan inderdaad zo zijn dat deze dosering niet meer werkt… ik probeer zelf ook op te zoeken hoevaak een dosering ‘gemiddeld’ werkt voor je moet ophogen, maar is echt nergens iets over te vinden… voorbij dag 21 kun je zeker het ziekenhuis bellen (tegen mij zeggen ze dat eisprong uiterlijk dag 21 en menstruatie uiterlijk dag 35 moet zijn, anders mag ik bellen). Wel echt balen als dat nodig is, kost weer een maand tijd… Jij zit nu ook op 5mg toch? En dan dus de eerste ronde met die dosering?

Hier inmiddels op CD13, het voelt bijna alsof ik vlak voor mn NOD zit qua afwachten, maar dan ipv zenuwachtig zijn of het gelukt is ben ik zenuwachtig of de letrozol aanslaat?. Vorige keren voelde ik op respectievelijk CD14 en CD17 mijn eisprong aankomen… Dus daar zit ik nog voor, maar ik voel ook echt nog helemaal niks… Heel spannend. Ik zou echt balen als deze dosering nu niet aanslaat, dan zijn we nóg een maand verder zonder dat er iets is gebeurd...
De ongeduldigheid is ook een beetje aangewakkerd omdat ik eergisteren ineens veel afscheiding had wat leek op vruchtbaar slijm (ik let hier nooit op verder, dus weet er weinig van hoor) maar toen dacht ik meteen; Jaa zou het?? Maar daarna niks meer gemerkt helaas, dus waarschijnlijk vals alarm.. Anders had ik het inmiddels wel gevoeld

Yes ik voel inmiddels een eisprong aankomen! Ik twijfelde gisteravond al een beetje. Dus deze ronde voel ik het op CD14/15 aankomen, dat is weer eerder dan vorige ronde en ongeveer gelijk met de eerste ronde (ik was bang dat de letrozol minder goed ging werken omdat de vorige ronde 3 dagen later was dan de eerste ronde). Voor niks druk gemaakt dus! Dus morgen of overmorgen een eisprong en dan weer op het wachtbankje. Duimen!! In ieder geval heel blij dat alles weer werkt. 

Heb jij al meer duidelijkheid flipflap? 

Terug
Bovenaan