PCOS, Letrozol

Xbo, heel veel geluk gewenst en vooral, geniet van je zwangerschap! Door verhalen zoals de jouwe houd ik hoop dat ik misschien ook op een dag geluk mag hebben! Ik hoop dat dit topic over een tijd terug kijkt op succesverhalen ❤️?
Ik heb je niet vanaf het begin gevolgd, mag ik vragen hoe lang dit traject voor jullie geduurd heeft?

@XBo: wat fijn dat alles goed is! Succes en veel plezier met de echo vrijdag. 

Wij hebben dit weekend geïnsemineerd. Net de echo gehad; er waren 2 iets grote eitjes van ongeveer 14mm. Niet groot genoeg. Het kan zijn dat er afgelopen weekend wel een eisprong geweest is. Daarom heb ik bloed laten prikken op progesteron. Vanmiddag de uitslag! Als blijkt dat ik een eisprong gehad heb, kunnen we gaan wachten tot we een zwangerschapstest kunnen doen. Zo niet, gaan we deze week weer een echo maken om te kijken of de eitjes van 14mm nog verder doorontwikkelen. 

Bloedonderzoek bevestigde dat ik inderdaad een eisprong heb gehad!!! NOD is 3 oktober, dus nu moeten we gaan wachten... Wel super blij dat de hoogste dosering letrozol toch wat gedaan heeft en dat we dit weekend hebben geïnsemineerd!

@Just-me wij zijn in december gestart met het traject, achteraf gezien valt het allemaal dus mee. Begin maart gestart met spuiten. Alleen doordat ik heel moeilijk te stimuleren was had ik onwijs veel ziekenhuisbezoeken wat het wel heel intensief maakte. Nu was het de 4e ronde raak!
@Poffertje spannend meid! Hopelijk heb je dit weekend al een mooie eisprong gehad. Heb je de bloeduitslagen al binnen? Al moeten de meeste (ik ook) pas een week na de eisprong progesteron prikken omdat je dan kon afleiden of je inderdaad een eisprong had gehad. Ben benieuwd! 
*Edit, zie nu je berichtje! Inderdaad een eisprong dus. Super!

@Poffertje, wat fijn! Ik ben blij voor je dat het toch iets gedaan heeft! Nu afwachten, spannend!

@Xbo, dat valt inderdaad wel mee! Alhoewel, als ik terug kijk ben ik ook pas 3 rondes bezig met letrozol, maar het voelt als veel langer. Het is best een intensief traject, dus gevoelsmatig kloppen de echte tijd en hoe lang het voelt helemaal niet met elkaar ? Fijn dat het bij jullie zo gegaan is! Veel geluk!

Hoi meiden,
Een tijd geleden heb ik met jullie meegeschreven en nu haak ik graag weer aan. In mei 2020 ben ik gestart met letrozol. Uiteindelijk ben ik met een dosering van 5mg twee keer zwanger geworden. In ronde 2 (vroege miskraam) en ronde 5 (de 3e ronde na de miskraam). Deze zomer ben ik bevallen van ons kindje, maar helaas is hij door een aantal complicaties een paar weken na zijn geboorte overleden ?
Vandaag ben ik weer bij de fertiliteitsarts geweest omdat we een broertje of zusje voor onze kleine willen. Als je eenmaal een kindje hebt gekregen is die kinderwens nog 10 keer sterker... Ik mag direct starten met 5mg letrozole en hoef gelukkig niet eerst aan de provera. Ik hoop dat het deze keer net zo goed aanslaat als de vorige keer. Er is een klein risico op overstimulatie als je kort geleden bevallen bent. Maar ik heb totaal geen cyclus van mezelf, dus ik hoop op een 'normale' reactie. En hopelijk ook snel weer een positieve test met plakbaby ☺️
liefs

@Rshaa, jeetje, wat heftig en wat wens ik jou snel een kindje toe dat wel bij je mag blijven. Succes in het traject?

@Just-me, het topic bestaat al uit heel veel succesverhalen!?. Ik ben nu 6 maanden zwanger, maar voordat ik zwanger raakte, heb ik het hele topic doorgenomen. Dan lette ik op hoe menstruaties waren voor ze begonnen bij de andere meiden en op de dosering. Ik haalde daar heel veel positieve energie uit, en heb bij mijn 5mg vanaf het begin gezegd dat het een paasei en een kerstkind ging worden omdat ik er zoveel vertrouwen uit haalde. Dat Paasei is het geworden, dat kerstkind moeten we nog afwachten, maar uitgerekend op 27 december.
Ik had dus een cyclus van 1x per 5 maanden menstrueren en ben gelukkig zwanger geraakt van de 1e dosis 5mg. 2,5mg deed helemaal niets.

@rshaa, ik lees hier voornamelijk alleen nog maar mee. Ik ben nu zelf namelijk 36 weken zwanger maar ik zag je bericht en moest toch even reageren. Maar jeetje wat een heftige tijd moet dat zijn geweest, en nog steeds! Aan wat voor complicaties is jullie mannetje overleden? 

Terug
Bovenaan