PCOS, Letrozol

@AnnekES Lijkt me heel goed hoe je erin staat, beïnvloeden kun je het toch niet, dus inderdaad hier en nu. Ik hoop dat ze je vragen kunnen beantwoorden! Succes
@Sophie Fijn dat het toch aanslaat! Weet je zeker dat je eisprong op CD16 was? Mijn ervaring met letrozol is dat mn eisprong later is dan ik denk dat hij is. Een voorbeeld: ik voel hem altijd aankomen ook voor ik letrozol gebruiite al (voel denkik die LH piek waar mensen testen voor gebruiken), maar voor de letrozol voelde ik dat dan 14 dagen voor ik ongesteld werd en met letrozol 16/17 dagen ervoor. Dit zou volgens de gynaecoloog zijn omdat de eitjes net wat verder doorgroeien voor ze springen als je letrozol gebruikt.
Ik heb zelf de eerste letrozol ronde mezelf ook gek gemaakt, wist zeker dat ik al ongesteld moest zijn maar negatieve testen, uiteindelijk werd ik dus 2 of 3 dagen later ongesteld dan normaal. Natuurlijk duim ik heel erg voor je, maar als de testen na 14 dagen negatief zijn is de kans wel klein dat het raak is helaas. 
@hier Helaas hartstikke verkouden en verhoging. Ik heb nu ineens een deel van de symptomen van toen het raak was wel en een deel niet, kun je jezelf gek mee maken zeg... Ga toch weer hopen, terwijl ik me eerst had neergelegd dat het hem niet was geworden deze maand. maar we wachten maar gewoon weer af! 

@MilouP, thanks voor je antwoord! Ja, ik moet zeggen dat ik er ook nog wel vanuit ga dat ik komende dagen nog ergens ongesteld word. Leek wel redelijk zeker dat het die CD16 was; had de dag ervoor echo, toen was ie heel groot, CD16 veel buikpijn en CD17 weer echo, toen leek hij gesprongen. Maargoed, inmiddels zou de test toch wel positief moeten zijn dan. Dus dan zal die ongesteldheid idd komende dagen wel komen. 
Pfff wat een mindfuck dit. En dat is nog maar de eerste ronde. Zo veel respect voor hoe iedereen hiermee omgaat zeg.. 

Ja het is echt een mindfuck. Vooral omdat je gewoon echt geen idee hebt hoelang het gaat duren en vooral: gaat het lukken? Wie weet is het volgende maand raak en dan denk je echt 'oooh was dat alles' (tenminste dat had ik vorige maand). Maar zolang je in het proces zit weet je het gewoon echt niet... Maar volgende maand weet je iniedergeval beter waar je aan toe bent, dat is alvast heel fijn!!

@SophieTH: volgens mijn arts kan de periode tussen eisprong en menstruatie 14-16 dagen duren bij vrouwen die PCOS hebben. En volgens mijn arts zegt de hoogte van je progesteron-waarde helemaal niets. Alleen dat die er is geweest.
@MilouP: beterschap en hopelijk is het geen Covid, dat kan echt alles overhoop gooien, dat heb ik zelf ondervonden, cyclus was met een week vertraagd en menstruatie deed mega pijn.

Hi dames, mag ik er even een vraag ingooien?Zoals ik het de laatste maanden heb ervaren op letrozol, stijgt mijn temperatuur ongeveer 72 uur na de eerste positieve ovulatie test en volgt mijn eisprong 48 uur na die eerste test. Althans… Drie rondes zo geweest. Nu had ik afgelopen zondag ochtend een knalpositieve ovulatie test, precies volgens schema. Top dus. Maandag ochtend echter al een lichte stijging van 0.1 en sinds gister ochtend (dinsdag) nog een stijging van 0.1. Ik zou mijn eisprong gister verwachten (maar die voel ik niet dus zeker weten doe ik het niet) maar dus nog geen temperatuurstijging? Die had ik vandaag pas verwacht. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat mijn temp dus pas stijgt ná mijn eisprong. Maar kan je temp ook al beginnend oplopen tijdens je ovulatie? Mijn huisarts zei van wel, maar ja, die zei wel meer wat volgens de gynaecoloog niet waar was ?)

Ik heb de app fertiliteit Friend, daar houd ik niet strak aan vast, is meer voor het overzicht, maar tot nu leken die resultaten eigenlijk heel erg te kloppen met mijn eigen metingen. Echter zegt die nu dat mijn eisprong zondag was! Maar toen had ik pas mijn eerste positieve ovulatie test?! (Ik test 2 keer per dag dus weet zeker dat hij zaterdag om 18.00 nog negatief was.) Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.. en ben ik geneigd gewoon gister aan te houden. Maar gezien mijn temperatuur stijgingen van maandag en dinsdag, begin ik toch te twijfelen ? Overigens wacht ik toch nog op de knaller, want ik hang nu op 36.8 maar normaal haal ik makkelijk 36.95/37.0 Maar ik heb nooit zo’n gekkige stijging gehad? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee?
(Sorry voor dit hele verhaal!?)

@JustMe: wat een lastig vraagstuk. Heb geen ervaring met betrouwbare temperatuurmetingen. In het verleden behaalde resultaten bieden mogelijk een garantie voor de toekomst?

Update; ik heb de vraag even gesteld aan het ziekenhuis. Temperatuur is inderdaad wisselvallig en daardoor niet altijd even betrouwbaar. Beter de ovulatie testen aanhouden, omdat temperatuur makkelijk beïnvloed wordt. Het kan toevallig een aantal maanden goed gegaan zijn. Maar voor nu dus gewoon mijn eigen gevoel volgen en uitgaan van de test ??

@MilouP: hoe gaat het bij jou? Heb je er nog een beetje vertrouwen in? De ronde dat ik blijvend zwanger was, had ik de hoop ook al een beetje opgegeven. De symptomen waren anders dan de ronde van de vroege miskraam. Dus het zegt echt niets! Gewoon afwachten tot je NOD en hoop houden :) 

@SophieTH: heb je inmiddels al een positieve test of menstruatie?

@Just-Me: bij mij wisselt het ook een beetje qua temperatuur. Meestal stijgt hij langzaam en pas 2 dagen na ovulatie zit ie echt hoog. Maar heb ook al 2 rondes gehad dat hij meteen de dag na ovulatie hoog was. 
@Anneke en Flipflap: hoe is het bij jullie?
@hier: ik ben vanmorgen ongesteld geworden. 4 dagen na mijn vermoedelijke eisprong. Dus er klopt helemaal niks van deze cyclus en ik baal verschrikkelijk. Als er al een eitje bevrucht was, heeft die echt 0 kans gehad om in te nestelen. Dus dit voelt echt als een totaal nutteloze cyclus. Blegh ? Maandag afspraak in het ziekenhuis voor een echo bij de gyn en bloedprikken. Kan zijn dat er nog een follikel is blijven zitten. Maar ze wisten het ook niet echt. Maandag maar even afwachten. En vanavond om 19.00uur een kaarsje branden voor ons kindje tijdens de wave of light van de baby loss awareness week ❤️✨

Terug
Bovenaan