PCOS, Letrozol

@annekes Dankjewel! Neehoor, coronatest was gelukkig negatief. Van de vaccinaties had ik gelukkig ook geen last dus ik hoop dat het met corona ook mee zou vallen, maar je weet het gewoon echt niet. Nouja, gelukkig was het nu iig niks. 
@justme sorry, geen flauw idee. Ik doe geen ovulatietesten en meet nooit temperatuur …
@Rshaa Jeetje dat is gek 4 dagen voor je NOD… wel ‘meteen duidelijk en door’ inderdaad, maar toch… snap dat je heel erg baalt! Benieuwd wat er maandag uitkomt.

Hier, tsja. Afwachten! Mss klinkt dit een beetje raar, maar ik had vanaf dat t mis ging gewoon heel erg dat beeld met ‘weer door, volgende ronde in, en dan hopelijk raak en weer vooruit’. Daarom ben ik bang dat het tussen mijn oren zit als ik denk dat ik me wel hetzelfde voel als toen ik pril zwanger was, omdat ik me gewoon zo graag zo wil voelen. Maar als ik eerlijk ben heb ik wel dezelfde symptomen als toen, wel wat lichter, maarja waarschijnlijk is het nog vroeger in de cyclus (heb bijv steeds wat krampjes alsof menstruatie begint, maar dan eerder dan ik heb als ik echt ongesteld word (dit had ik toen ik zwanger was ook), zere tepels vlak voor NOD (dit trekt altijd 1 week na eisprong weg maar kwam nu weer terug gister) een gek gevoel down under wat ik vorige ronde voor t eerst ooit had). Maar ik wil mezelf dus echt geen valse hoop geven, want symptomen kunnen je echt voor de gek houden dat weet ik. Maar ik wil ook weer niet testen, want ik ben bang voor teleurstelling dat de test negatief is; of dat ik vroeg test en het daarna alsnog misgaat… haha dit klinkt bijna een beetje alsof ik een psycholoog nodig heb, wat een analyse, maar ik moest het gewoon echt even van me afschrijven… 

mijn nod is trouwens zondag/maandag.

@milouP: wat spannend, dan is je NOD al bijna! Wat knap ook dat je je kunt beheersen om niet al eerder een test te doen! Ik zal voor je duimen..@Rshaa: sterkte vanavond..hoop dat jullie steun aan elkaar hebben!
Wat balen dat de fase na je eisprong zo kort is; is dat de eerste keer? Kan me voorstellen dat dat als een weggegooide ronde voelt :(. In het kader waarvan is maandag de echo?
@MilouP: het mindfuck-gedeelte herken ik heel erg. Als je al zou wéten/de garantie hebt dat je ooit zwanger zult worden en een kindje krijgt, dan zou dan al een heleboel druk weghalen. Blegh. Moet wel zeggen dat ik het mentale gedeelte erg heb onderschat (en nu mag ik eigenlijk al niet klagen met alleen maar letrozol, maar toch) is er in jullie ziekenhuis ook aandacht voor het mentale gedeelte?

Bij mij heeft de provera eindelijk z’n werk gedaan en morgen mag ik starten met de letrozol 7,5 mg. De plotselinge positieve ovulatietest was niet te verklaren. Hoop heel erg dat 7,5 mg aanslaat én blijft aanslaan. Ben van plan om de komende rondes ook gewoon op te laten volgen met echo’s; gelukkig bood het ziekenhuis dat zelf ook al aan.

Hebben jullie eigenlijk familie/vrienden verteld over het traject waar jullie in zitten?

Goedemorgen,
Deze keer een cyclus met letrozole. Deze gestart omdat mijn cyclus erg onregelmatig is. Gemiddeld 33,4 dagen en maximaal 45 dagen minimaal 26, denk dat je dit wel onregelmatig mag noemen. 
Vandaag ben ik drie dagen overtijd en dag 31 van de cyclus mijn ovulatie was 29 oktober. Overtijd ben ik eigenlijk nog nooit echt geweest.
Mijn zwangerschapstest was vanochtend toch weer negatief ook zijn er geen menstruatie symptomen. Wat kan ik nu doen aangezien het nu weekend is?
En ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met overtijd zijn en of jullie ervaringen met Letrozole

@Rshaa: heb je altijd zo'n snelle cyclus? 4 dagen.. Jeetje. Hou vol, je kunt het!
@MilouP: Niemand heeft gezegd dat het makkelijk zou zijn, zeker als je zó veel verwacht. Is in jouw vruchtbaarheidscentrum een psychische hulpverlener aanwezig bij wie je soms even terecht kan? Ik heb trouwens nu precies dezelfde lichamelijke klachten die je beschrijft. Plus soms een vlaag van misselijkheid zo nu en dan, maar dat schrijf ik maar af aan darmkramp.
@Flipflap: alleen mijn man en ik weten het. De rest vertel ik het niet om stomme vragen zoals "is het al gelukt?" "waarom lukt het niet dan?", "je ziet er anders uit, heb je ergens last van?" te voorkomen. Bij ons is er een psycholoog aanwezig. En als je een echo kan krijgen, gewoon doen, dat neemt wat onzekerheid weg. Succes. PS. ovulatietesten zijn schijnbaar bij PCOS niet betrouwbaar.
@Gebruiker10356405: Het enige wat je kan doen is afwachten of je vanmiddag of vanavond toch gaat menstrueren. Weet je zeker dat je een ovulatie hebt gehad? 17 dagen na eisprong lijkt me wat lang. Volgens mijn fertiliteitsarts hoort zo'n periode niet langer dan 16 dagen te duren, bij PCOS. 
Voor alle meiden hier die het psychisch zwaar hebben: fysieke pijn in dit traject is onvermijdelijk, maar psychisch lijden is een keuze. Hou vol en fijn weekend.

@ Gebruiker10356405: oh dat scheelt dan gelukkig. Maandag even het ziekenhuis bellen om te vragen wat te doen lijkt me. Misschien dat ze het dan gaan opwekken met Provera (als je niet zwanger bent) en dat je dan een ophoging van de dosis letrozole krijgt om de volgende cyclus te verkorten.

Ik wilde een foto toevoegen, dat lukt niet, maar ik heb net een test gedaan en er is een licht streepje te zien!!! Meteen nog één gedaan natuurlijk en die ook positief! 
Ik had al een hele tijd, eigenlijk vanaf dat ik de miskraam een plekje had gegeven, zo'n gevoel dat het deze maand weer raak zou zijn (haha helaas vertelt mn gevoel alleen niet of het ook goed blijft gaan). Alleen durfde ik niet aan mezelf toe te geven dat ik later ook echt wel die symptomen had, bang voor teleurstelling. Ik ben dan vandaag precies 4 weken zwanger. We durven allebei niet echt blij te zijn omdat het nog zo pril is, maar natuurlijk zijn we wel blij dat het zo snel alweer raak mag zijn. Overmorgen gaan we nog een keer testen, vooral mijn vriend vindt de streepjes wel heel licht (ze zijn duidelijk te zien hoor, zonder gekke trucjes of veel licht) dus dan willen we kijken of het oploopt. Voor nu nog even op en neer schieten in emoties, haha! 

@flipflap Fijn dat je door kunt met 7.5mg en dat het ziekenhuis het wil opvolgen!! Ik duim voor je. Qua vertellen over het traject: Met 1 collega kan ik het er heel goed over hebben, zij heeft zelf 2 kinderen via een IVF traject. Heel fijn om het er met iemand over te hebben die er net wat verder van af staat, maar die ik wel echt vertrouw. Qua familie heb ik het aan niemand verteld, al ben ik er wel open over dat ik PCOS heb. Maar niemand weet dat we al met een traject bezig zijn. Het voelt als een beladen onderwerp, omdat mijn ouders graag meerdere broertjes en zusjes voor mij hadden gewild maar die er niet zijn. Qua vrienden: ook die weten dat ik PCOS heb, maar de meesten niet dat we bezig zijn. Mijn beste vriendin weet dat wel vanaf het begin al (al had ik haar nog niet verteld dat ik zwanger was de vorige keer, daar wilde ik wel mee wachten, had het alleen met die collega gedeeld, wel aan die vriendin verteld toen het mis ging) en sinds kort ook aan een andere goede vriendin verteld dat we met het traject bezig zijn, we delen bijna alles en het voelde alsof ik echt iets verborgen hield ofzoiets... 
@Annekes Ik had ook zeker niet verwacht dat het makkelijk zou zijn, sterker nog mijn verwachting was juist dat het moeilijk zou zijn. Maar dat ik gewoon een sterk gevoel heb dat het deze ronde raak zou zijn, maakt nog niet dat ik verkeerde verwachtingen heb. Want ik weet ook dondersgoed dat het niet raak kon zijn of mis kan gaan. Daarbij werkt het voor mij beter om er positief in te staan en er elke ronde een beetje in te geloven, dan om steeds te denken 'het zal wel niet'. Dat verschilt gewoon per persoon of persoonlijkheid, geen goed of fout. Psychische hulpverlening heb ik geen behoefte aan, zolang ik lekker in mijn vel zit en veel leuke dingen doe maak ik me daar geen zorgen om. Lijkt me juist vervelend om er daardoor meer mee bezig te zijn. Daarbij zet ik hier alleen mijn gedachten over het traject neer, niet bijvoorbeeld hoe leuk ik mijn werk vind of watvoor leuke dingen ik afgelopen week heb gedaan wat allemaal veel afleiding biedt van het traject. Daardoor kom ik misschien anders over dan ik ben. Jouw NOD was tegelijk met de mijne toch? Ik hoop dat de lichamelijke klachten bij jou ook iets betekenen en anders dat de volgende stap wel de goede stap gaat zijn voor je!

Terug
Bovenaan