PCOS, Letrozol

San, bij mijn zoontje zaten wij in eerste instantie in een pgd/pgt traject omdat mn ex een zeldzame vorm van kanker heeft gehad. Uiteindelijk dna onderzoeken gedaan en kwam er uit dat er maar 1% kans was dat het over ging op de baby. Toen is er vanwege mijn pcos gekozen voor een iui traject. Alleen reageerde ik perfect op de clomid en zaten er zelfs 2 eitjes dat ik na de pregnyll spuit  mocht kiezen of inseminatie of thuis aan de klus.. en gelijk de 1e ronde was het raak door zelf kluswerk :). We hebben toen vooral heel lang moeten wachten vanwege mijn pcos en omdat we moesten wachten ivm de uitslagen van het erfelijkheidsonderzoek. We waren toen al wel bijna 2 jaar zelf aan het proberen en werden pas op de 1e afspraak gewezen op de eventuele erfelijkheid. Maar omdat het 30 jaar geleden was...zeldzaam etc wisten ze er niet veel over. Was een spannend iets! 
Ovulatie testen zijn bij mij ook nooit even donker of donkerder hoor. Dat is met pcos sowieso klote te meten omdat je altijd lh in je urine hebt. Maar action icm clearblue smiley geeft mij dan altijd duidelijkheid en ik temp erbij, daaraan kan ik dan altijd perfect alles zien, zelfs de innesteling bij mn zoontje ennwist aan m  hoge temp dat het raak was, ik had op 7dpo de avond al een streepje op de predictor early en 8dpo een positieve kruidvat test :D.
Mn temp is ook erg laag deze ronde, dus ik twijfel aan alles, ook daar kan ik niks uit halen dit keer.  Normaal heb ik drukkende pijn/steekjes en dan weet ik eigenlijk altijd dat mijn ovulatie erAn komt. Ondanks mn lange cyclussen heb ik gelukkig altijd mn eisprong zelf kunnen vinden dus dat is wel heel fijn. Nu alleen dus echt heel apart en nieuw voor mij. Ronde 1 letrozol werkte perfect en ik had een mooie eisprong met een cyclus van 32 dagen. Nu totaal anders.
Ik ben niet heel tevreden over de artsen hier. Voel me meer een nummertje eigenlijk. 1 arts is heel lief en meedenkend en de andere is echt een heks die me echt een zeur vind volgens mij haha. Wat betreft dat vochtplekje, ik heb geen idee. Eisprong was het dus niet, want ben niet ongesteld.. het kan een anovulatie zijn en dan krimpt je ei of lost het gewoon op... nja morgen zal ik wel meer weten (hoop ik).
Ik herken jouw verhaal wel. Zat zelf ook 15 jaar aan de pil en na het stoppen was het okk direct drama. Wat gek dat ze geen pcos hebben gevonden bij je...zou je toch wel zeggen met die cyclussen. 

@miloup he wat balen inderdaad! Maar positief blijven! Hopelijk knapt je vriend snel wat op zodat jullie over 2 weekjes weer een kans hebben. 
@camhay woow dat klinkt ook als een ingewikkeld traject. Nu snap ik dat het lang duurde. Maar wel gelukkig helemaal goed gekomen dus. Was het in een keer raak door de clomid? En slim idee om die smileys er naast te gaan gebruiken. Ik denk dat ik dat de volgende keer ook ga doen, alhoewel het misschien niet meer nodig is omdat ik die ovitrelle ga spuiten. Wat jammer dat deze ronde dus eigenlijk niet goed gegaan is terwijl de vorige ronde zo perfect ging. Je moest dus wel gewoon letrozol gaan slikken en het gezellig maken desondanks dat je vriend minder goede zwemmers heeft? Wat jammer dat je je een nummertje voelt. In de wachtkamer heb ik dat gevoel ook omdat het vol zit met vrouwen, maar eenmaal in het kamertje is dat gevoe lwel weg. Ow echt dat kan ook nog. Dus waarschijnlijk wel een ei maar gewoon niet gesprongen.. Ja echt he.. Heb jij wel klachten van je PCOS? Bijv. hoger testosteron? Bij mij dus alle hormonen goed alleen geen ovulatie. De ene eierstok had ietjes meer follikels maar niet zoveel als met pcos dus ik blijf het ook heel gek vinden hoor. Ik geef zelf de pil de schuld, maar de arts zegt dat dat niet kan.
@doeterniettoe, je naam is wel wat negatief (haha). Wat een verhaal heb je geschreven zeg. Ik voel mij soms ook alleen erin hoor, alhoewel mijn man dat niet bewust doet. Hij vindt het ook niet leuk dat ik dat zo voel maarja.. Ik snap helemaal dat je nog graag een kindje wilt en dat is toch ook helemaal goed. Als je nog een sterke kinderwens hebt en het lukt niet dan is dat balen, of je al wel of geen kindje hebt. Ben je de eerst keer met letrozol zwanger geworden? Ik snap helemaal wat je bedoelt. Iedereen in mijn omgeving is zwanger, wil zwanger worden. Laatst klaagde een vriendin dat ze na 6 weken spiraal eruit pas ongesteld geworden was. Ik trok het even niet haha. Heel insta en facebook vol met baby foto's en zwangerschap aankondingen. Maar bij ons gaat dat ook ooit lukken!! Dus blijf dan wel positief. Wat rot van je allergische reactie, gelukkig gaat de pregnyl wel goed. Waarom probeer je het niet nog bij een aantal andere ziekenhuizen? Ik zou gewoon proberen 3 stuks op voorraad te krijgen. Ik ben zelf apotheker dus ik heb even voor je gekeken bij onze groothandel (openbare apotheken mogen het niet leveren), maar gaat inderdaad uit de handel.. Die van 1500 ie is nog wel te bestellen. Misschien een gek idee maar kan je niet 3-4 spuiten tegelijk? Misschien het overleggen waard met de arts. Weet niet of dat kan hoor.. 

@gebruikersan; Ja klopt inderdaad, de tijd tussen ovulatie en start nieuwe cyclus. Ben heel benieuwd of deze weer wat langer wordt of 12 dagen blijft. Zou'm liever iets langer hebben, dan is de kans op een goede innesteling beter. Al zeiden ze vanuit het ziekenhuis na mijn vorige cyclus dat 12 dagen helemaal prima was!
@MilouP; Ah nee.. wat onwijs balen. Ik had echt goede hoop bij jou, maar zo zien we maar weer dat bepaalde symptomen dus niet altijd iets hoeven te betekenen :(. Shit ook dat je vriend hoge koorts heeft. Probeer dat een beetje los te laten wat de mogelijke effecten zijn, want daar heb je geen invloed op. Maar rot is het natuurlijk wel.. Een baaldag mag je er best even van hebben.
@doeterniettoe; Wat een verhaal zeg! Onwijs vreemd dat pregnyl uit de handel gaat.. Ik heb ook wat gelezen over moeders voor moeders, maar volgensmij zijn ze inmiddels met een statement naar buiten gekomen over de geruchten (heb dit verder niet gelezen). Hopelijk is het deze ronde gewoon raak! Anders wel fijn dat ze je goed willen blijven volgen de komende ronde. Succes met de wachtweken ;).
Het gevoel dat iedereen om je heen zwanger is/wordt is soms inderdaad niet makkelijk.. Ik hou mijzelf er aan vast dat ooit dat moment voor mij ook zal komen!
@Camhay; heel veel succes morgen!! Laat je ons weten hoe het is gegaan?

San, ja clomid en pregnyl en toen gelijk raak gelukkig! We hebben de kansjes die we hadden gewoon benut. Er is maar 1 zaadje nodig denken we dan maar! 
Ik heb door de pcos ook pmdd dus heel erg gevoelig voor progesteron en schommelingen gedurende mn cyclus. 1e helft top en na ovulatie heel neerslachtig en soms echt depressief. Dat verdwijnt dan weer als sneeuw voor de zon als ik ongesteld wordt. Deze maand ook heel weinig last van de pmdd zelf, dus ik verwacht geen eisprong. Maar we zullen het morgen weten :)
@doeterniettoe haha ik dacht hetzelfde als san... hmm beetje negatieve naam. Maar welkom! En schrijf lekker mee.
Wat betreft pregnyl heb ik ook het artikel gelezen. Het klopt dat er anabolen van worden gemaakt. Toevallig hadden we het hierboven over melanotan en de leverancier waar ik dat vandaan haal, heeft ook hcg op zijn site staan. Bodybuilders spuiten dat in... haha die brede anabolen mannetjes met vrouwelijk hormoon...kun je het je voorstellen! Maar ieder zijn ding... dus het klopt denk ik wel. Wel klote dat je een reactie op de ovitrelle hebt heb ook geen oplossing voor je. Ja je kan het aanschaffen via de sites waar ik het over heb haha.

@ly, zeker doe ik meis. Laat jullie morgen weten hoe het isbgegaan :)

@milou aah balen zeg! Heel jammer. En even klote voelen is normaal he. Geef jezelf ff n dag en daarna vol goede moed door!

@camhay; Goed! Ik zit nu op 9dpo, dus nog een paar spannende dagen! ?? Durf er niet echt wat van de zeggen, wel wat krampjes en steekjes de afgelopen dagen, maar dat heb ik wel vaker. Ja klopt! Vorige ronde was mijn eerste ronde met ophoging naar 5mg nadat de 2,5 niks meer deed na 3 rondes. Toen was mijn LF dus ineens maar 12 dagen. Ben dus erg benieuwd (mocht ik niet zwanger zijn) waar ik op uit ga komen deze ronde. Of mijn LF gewoon 12 dagen is, of dat het een uitzondering was de eerste ronde. M'n eisprong was toen ook al heel vroeg op CD12. Deze ronde op CD16, dus verwacht tussen 28-30 dagen uit te komen afhankelijk van LF. Maar beter natuurlijk geen aankomende menstruatie ?. Voel me gelukkig echt heel rustig, blij en mentaal stabiel deze ronde, dat is wel eens anders geweest. Natuurlijk genoeg onzekere momenten, maar overall voel ik me fijn nu ?.

@ly ow zo spannend! De laatste daagjes. Wat fijn dat jij je zo goed voelt en positief bent! Klinkt echt heerlijk en fijn om te lezen. Ik ga echt voor jullie duimen 

@camhay wat jij omschrijft klinkt best rot. Gek wat hormonen dan doen met je lijf en mentaal he. Wooow in 1x, dat is super leuk om te lezen! Heerlijk

Terug
Bovenaan