PCOS, Letrozol

Al die verhalen ? Mijn vriend zag er ook tegenop, maar volgens mij was het uiteindelijk geen probleem.. Hij vond het erg gênant om met dat potje naar het ziekenhuis te moeten! Het was mooi weer en hij had toch maar een jas aangetrokken om hem te verstoppen haha. Maarja de uitslag was hartstikke goed, dus nu schept hij erover op tegen iedereen die het wil horen ?
@ Camhay: hoop dat het vanochtend gelukt is ?

Nou we zitten in de wachtkamer hoor. En het potje is veilig op bestemming! 08.01 uur stond hij daar. Het was nog stressvol hoor. Ik zat al klaar om de auto in te springen en mn vent was boven. Kwam die beneden was er niks gevuld..ik had stiekem gehoopt dat die het al zelf had gedaan. Hij zo ja ik kan dat toch niet alleen!  Nou ff beetje geholpen en toen was het zo gedaan. Maar die stress vooraf weer pff haha. Uiteindelijk 07.45 in de auto en in 15 min dus hierheen. En net op tijd... ik nog stront chagrijnig in de auto zeggen: je hebt verdomme maar 1 taak schat... ff n potje vol kwakken en nog moet dat op een klote manier! Haha.

Uiteindelijk zitten we nu samen te lachen.. maar ik vraag me af of dit ooit beter gaat lukken..  ik hou mn hart vast als we voor iui of icsi zouden moeten!
Ga trouwens wel stuk om jullie potjes verhalen... nu voel ik me niet zo alleen en lees dat het bij iedereen niet echt een "leuk" iets is. Ik laat jullie zo weten wat er bij mij uit komt. Ben  erg benieuwd! 
Zit er niks... zit er alsnog een eitje.... zit er een cyste.... 

Ik heb online al de uitslag van mn vriend. Bagger! :(
Vcm score is 11.7 en die was de vorige keer 11.6 ? tussen de 0-10 is het zeer slecht.. tussen de 10-20 is het matig. En boven de 20 goed. Dusja... 
Positief iets. De beweeglijkheid is van 15% naar 43% gegaan. Dat zit qua referentiewaarde ook weer goed. Alleen wachten we nu nog op hoeveel er van de beweeglijke goed gevormd zijn. Als er daarvan maar 2% goed is dan is dat natuurlijk weer gelijk heel slecht. Vorige keer was dat namelijk.maar 3% die een normale vorm had en 97% abnormaal. Al met al... niet heel best dus ik verwacht dat we minstens over gaan op iui.

Wat mijzelf betreft. Nou verassing! Er zit een folikkel van ruim 24 mm! Dat ding zag er echt mega uit op de echo! Ze verwacht dat mn ei vandaag gaat springen. En ik dacht alleen maar...nou meid ik kan je vertellen, dat gaat niet gebeuren. Ovutest zijn verre van positief... ik begin wel weer wat ovulatiepijn te voelen en mn test is redelijk donker. Dus ik hoop dat die deze week nog springt. Slechte nieuws: ik zit op cd 37 en dat is natuurlijk bat en bar slecht voor een eisprong. Daarbij is er nog kans dat dit een cyste is of gaat worden. Dus ja eigenlijk moet ik Wéér afwachten. 
Ik mocht provera gaan slikken. Maar ik wil toch deze kleine kans nog benutten en hoop dat die dit keer wel gaat springen! 
Baarmoederslijmvlies was dun... 4.5 mm terwijl dit 2 weken terug nog op 6 mm zat. Dat vind ik wel vreemd. Maar ze zag er zelf geen problemen in. Ik zei nog.. maar dat is toch veel te dun voor een goede innesteling. Neee zei ze.. we hanteren 5 mm. Ik dacht nja daar zit ik dus ook onder he met mijn 4.5 mm! Had er al met al , weer een rot gevoel onder en weinig vertrouwen. 
Ik ga steeds meer denken dat ik pregnyll/ovitrelle gewoon nodig heb om die innesteling te stimuleren of een progesteronpil om dat laatste zetje te geven. Vorige keer ook clomid en pregnyll. En toen was alles perfect en werd ik zwanger. Ik heb al een paar keer een positieve test gehad voor NOD. Die zelfs 2 dagen opliep en vervolgens omo wit was. Dus loop al wat langer rond met het idee dat er bij de innesteling wat mis gaat...
Mja 14 feb alles bespreken en dan ga ik dit ook zeker aankaarten. Ze willen iig de letrozol gaan ophogen nu en mocht ik er veel bijwerkingen van krijgen, dan mag ik waarschijnlijk ook over op gonal. 
Duimen jullie mee dat het 3x scheepsrecht is deze cyclus en dat dit 24 mm ei ZSM gaat springen :) 

@camhay, wat gaat snel de uitslag van je vriend. Wat jammer dat het er 11.7 zijn. Maar wel fijn dat de bewegelijkheid wel een stuk verbeterd is. Hopelijk is die andere uitslag wel goed. Als jullie wel overgaan op iui, dan heb jij ook meer controle toch? Hopelijk zijn je cyclussen dan ook wat korter. Maar usper gek dat er nu zo'n groot ei zit! Jeumig! Heb je ook gevraagd waarom die ovulatietesten dan negatief zijn? Maar je streepje is licht of wel een beetje donker? Zie je de streepjes oplopen? Welke ovulatietesten gebruik je? Miss handig om je temp ook bij te houden. Dan weet je misschien zeker of ie is gesprongen. Zei de arts dat dit ei vanzelf gaat springen? Mocht je bijv. geen injectie krijgen om te laten springen? En weet je ook hoe het kan dat je ei zo groot is maar je baarmoederslijmvlies nog wat achterblijft? Maaar!! Het is super postief dat je nu zo'n groot ei hebt!! Dus dat is echt fijn. Toch maar even gezellig maken vandaag dus. Spannend zeg!! Hopelijk springt ie z.s.m. maar je hebt dus eigenlijk wel 2 positieve berichten vandaag! 

@san, ik temp altijd al vanaf 2005 haha. Maar mijn temp is deze maand voor het eerst anders dan normaal. Ik hoop dat daar idd binnenkort eindelijk een ovulatie uit gaat komen dus dat blijf ik sowieso checken.
Ik heb altijd wel een streepje op de ovulatietest door mijn pcos. Maar kan de testen van action normaal heel goed aflezen. Hij is wel redelijk donker dus als ik even alles van deze ronde vergeet.. en mijn huidige cyclus dag dan zou ik nu denken dat mn ei over 3 a 4 dagen gaat springen. Hopelijk gaat deze oplopen de komende dagen. Zodra die echt goed donker is doe ik een clearblue(roze) en 9 vd 10 keer is die dan ook positief, dan weet ik het zeker en stijgt mn temp de dag na de sprong. 
Ik had alleen deze ronde 3x oplopende testen. En telkens het gevoel dat het de goede kant op ging en na een paar dagen dat ik weer dacht, nee dit lijkt geen goede eisprong. Klopte dus toch. Dus we zullen zien of dit 3e ei wel gaat springen haha. Baarmoederslijmvlies was ze vaag over, was prima en geen reden tot paniek en je kan er zwanger mee worden, ideaal isnhet niet geloof ik.  vind het zelf gewoon weinig omdat ik normaal op 6/7 mm zit en bij mn zwangerschap zelf bijna 8 mm. Lijkt me dan gewoon te weinig. 
Het lijkt alsof deze arts in alles een beetje terughoudend is... idd een triggershot was nu wel fijn geweest dan hadden we gelijk duidelijkheid. Nu is het maar weer afwachten of dit ei uberhaupt gaat springen. Vandaar dat ik er niet echt gerust op ben. Ik heb nu een notitie met dit soort dingen en vragen en die ga ik de 14e allemaal bespreken. Want voelt gewoon niet fijn om elke keer na een afspraak met die onzekerheid te zitten en het gevoel alsof ze niet echt optimaal helpen. 
Het moet dus nog positief gaan blijken. Heb er niet veel vertrouwen in maar dat is ook bescherming denk ik. De uitslag sperma is gewoon niet goed. Ik moet nog wel wachten op de normale en abnormale uitslag dus als die slecht is dan maakt de verbetering qua beweeglijkheid ook weer niks uit. 
Als mijn ei springt en de vorm van de zaadcellen goed zijn. Dan ben ik blij! Haha

Hoe is het verder bij jou san? 

@camhay, ja dat is wel echt rot dat het niet veel meer is, maar de bewegelijkheid was wel beter toch?! Maar wel echt rot dat jullie beide iets hebben, dat maakt het allemaal wel wat lastiger. Slim om die 2 testen te combineren. Ik ga dat volgende keer ook doen, alhoewel is dat nodig met ovitrelle? Ik had dus een donkere streep maar niet even donker dus dan raak ik ook in de war. Misschien is zo'n CB smiley dan wel fijn om ernaast te gebruiken. Testjes zijn nu weer wit of heel licht dus denk wel dat die van zaterdag positief was + mijn temp verhoging. Maar woow al vanaf 2005, dat is heel lang. Denk dus al wel wat thermometers versleten of niet? Doe je dit bewust al zo lang? Naja als de arts zegt dat het prima mogelijk is met die slijmvlies is het oke toch. Sowieso het proberen waard! Zou echt top zijn als jou ei van 24 mm binnenkort gaat springen! Goed dat je die dingen opschrijft en goed om dit volgende keer te gaan bespreken. Dan weet je precies wat je graag wilt vragen en weten. Wel echt balen van de zaadcellen, maar jij schreef eerder ook er is maar 1tje nodig dus houden hoop toch?! Binnenkort verder kijken voor jou, maar sowieso deze wel benutten toch? Misschien gekke vraag maar merk je ook veranderingen in je slijm rond elke keer je positieve testen? Ik had gisteren heel wit en dik, beetje vies vond ik het dus volgens mij totaal niet meer vruchtbaar maar dat zou goed zijn. Maar dat hele eiwittige is mij nooit echt heel erg opgevallen.
Hier alles goed! Ik ben super blij dat we een kans hebben gehad. Voor het eerst. Dus ik ben heerlijk positief blij en zo benieuwd. Als het niet raak is ben ik oke, maar stiekem hoop ik het wel natuurlijk. Maar we hadden een kans!! Voor het eerst :D. En bij jou was het de eerste keer ook direct raak. Ik voel mij top, net als ly. 3 weken geleden was dat niet zo hoor vreselijk. Maar ben nu gewoon nieuwschierig. Alleen geen zin om te wachten haha. Zit nu pas op 4 dagen na de ovulatie. Ga 12 feb op vakantie dus wil eigenlijk 11 een vroege test doen, 13 is mijn nod. Maar toch twijfel ik ergens.. haha. 

Ik heb net mn arts een mail gestuurd. Was eigenlijk best pissed! Ik vraag me echt af waarom ze me net in godsnaam geen pregnyl/ovitrelle hebben ingespoten. 
Nee nu word er gezegd ja misschien springt je ei of misschien cystevorming. Sorry maar met zo'n shot voorkom je toch cystevorming en weten we waaraan en waaraf. Ik bedoel 24 mm is prima dus als ik dienspuit had. Dan kon ik uitgaan van binnen 40 uur een sprong. Nee nu mag ik WEER wachten. Pfff ben echt ff boos en heel benieuwd wat haar reactie is. Ze zal wel zeggen dat het niet de procedure is etc.. maar ieder lijf is anders. Mij zo laten aanzeulen is toch ook niet de bedoeling!
Mja... 
Uh. San haha.. jaa ik ben wat dat betreft eigenlijk nog niet eens zo negatief. Het zaad is matig/slecht.. rot maar daar kunnen we wat aan doen. Denk dat ik de combinatie met hoe het nu met mij gaat, vooral heel erg negatief vind en vervelend omdat ze gewoon niet direct iets doen. Ben dan wel geen arts maar het verleden heeft wel aangetoond dat ik dmv inductie en pregnyl zwanger werd. Dan is de kans met het slechte zaad iig iets hoger, lijkt me.
Ik zou idd zeker clearblue gebruiken! Is dan echt duidelijk. Op zich is het met ovitrelle natuurlijk niet nodig want dan zou je ei gewoon moeten springen. Maar wel handig mocht het iets langer duren voordat je ei echt is gesprongen. Mijn slijm is altijd eiwit en super nat daar beneden rondom ovulatie. De 2x deze maand had ik dat dus totaal niet. Daarom dacht ik al, hmm het klopt niet. De laatste keer had ik 1 dag lichtjes slijm (ik noem het maar gewoon slijm, het is doorzichtig en klodderig vaak haha) jum jum...maar dat zette niet door.. en ook de ovulatiepijn was heel anders. Ineens mega heftig maar ook wel heel snel weer weg. Normaal altijd 2 dagen flink duidelijk. Dus die combinatie is voor mij herkenbaar voor een goede eisprong. (Test, ovupijn, slijm, temp)
Hopelijk deze week nog al die symptomen dan vertrouw ik er op. 
Jaaa super fijn voor jou meis! Het kan idd zomaar raak zijn. En ik snap je blijdschap. Ik had dat bij mn zoontje en de 1e ronde letrozol ook. Zo blij dat ik ineens een normale eisprong en cyclus had! 
Spannend dat wachten en duurt altijd vreselijk lang. Op 12dpo kan je in principe gewoon positief testen! Mijn ervaring is... op 12 dpo negatief.. dan is het vaak ook negatief. Op FF kun je een lijstje vinden en uit die onderzoeken blijkt dat het meerendeel op 12 dpo positief test.. Maargoed er zijn natuurlijk uitzonderingen van mensen die op 6dpo positief testen of pas op 14 dpo of later.
Alleen geloof ik dat dat dan te maken heeft met geen zekerheid van de exacte eisprong datum en sommige ovuleren dan een keer later of juist eerder. In traject ben je natuurlijk redelijk zeker van je ei. Dus dan zou het moeten kunnen. Wellicht dan wel nog een licht streepje.
Ik testte op 7dpo heel tuur positief. 8 dpo duidelijk een streep met kruidvat. En op 12 dpo al een mega knaller. Had een innesteling op 6 dpo bleek achteraf en dat klopte dus perfect met de testen en hcg waarde van bloed was op 13 dpo al 186. 
Waar ga je heen? Lekker vooruitzicht hoor! 

Terug
Bovenaan