PCOS, Letrozol

@smus, ow ik hoop dat ik zo lang kan wachten. Ik heb wel van die vroege testen in huis. Ik moet anders 13e ongesteld worden, dus ik ga of dan testen of 1 dagje eerder haha. Jij deed echt pas op je nod?
Ow wat jammer dat jullie hm niet benut hebben. Misschien volgende keer ovulatie testje doen? Bij mij worden ze gewoon nooit zo donker als de controle lijn, dan ga ik echt weer twijfelen. Maar toch wel donker gehad en nu dus temp hoger. Houd jij ook je temp bij? Die afscheiding dat heb ik dus niet gehad, wel waterig maar niet van die elastische draadjes haha. Ow dan was dat maandagnacht waarschijnlijk je ovulatie. My god gevoelige borsten, ook echt je tepels? Ze zakken nu weer wat af maar ik kon het amper aanraken hahaha. Wel jammer dat je nu op wachtbankje zit voor je menstruatie, dat je dat al zeker weet. Volgende ronde 5 mg of 2,5? 

@ san: het gekke was dat ik al op cd 20 een positieve ovulatietest had en hij dus waarschijnlijk pas rond cd 33 gesprongen is.. daar had ik echt geen rekening mee gehouden, dus ik dacht dat mijn nod halverwege vorige week was. Niet dus! Vorige maand ook pas veel later gesprongen dan gedacht, dus hoop dat het ziekenhuis mij deze aankomende ronde iets langer in de gaten wil houden. Gisteren thermometer besteld en weer volop ovulatietesten ingeslagen, want deze kans wil ik graag wel optimaal benutten! Hopelijk wordt met de 5mg mijn cyclus weer een heel stuk korter..

Hey Lieve dames,
Hier was het wat stiller (lief dat je naar me vroeg Julias). Ik heb donderdag weer een echo. Ik zit inmiddels op cd 36 en er lijkt geen eisprong te zijn geweest tot dusver. Ook de echo van 2 weken geleden waar een vochtplekje van eventuele eisprong zichtbaar was, was dan ook geen goede eisprong, anders had ik nu ongesteld moeten zijn. Ik heb vorige week een beetje bloed gehad echt heel minimaal bij de afscheiding en nu vandaag weer alleen met afvegen. Al met al is deze ronde echt mega verwarrend en iets wat ik nog niet eerder heb meegemaakt. Ook mijn temp is ver onder normaal. Continu 35.9/36.1/36.3 geen pijl op te trekken dit keer. Mn lichaam is helemaal van slag, zo lijkt.
Donderdag leveren we ook mn vriend zijn 2e staal in en dan zal ik horen of ik aan de opwekkers moet of eventueel gelijk mag ophogen. Ik wil ook gaan vragen of ik over zou kunnen op gonal. Ik voel me echt niet fijn met letrozol en als ik dan naar de 5 mg moet zal het niet beter gaan worden. Achja 14 februari hebben we ons volgende gesprek en zullen we adhv het nieuwe zaadonderzoek, te horen krijgen wat we gaan doen. Spannend! 
Ik heb weer wat bijgelezen maar zoooo heey.. het is zoveel haha. Ik ga proberen weer wat vaker hier te lezen/reageren. 

@gebruikersan 33 dagen valt inderdaad mee, maar vaak moeten ze in zo’n eerste ronde dus echt even zoeken naar de dosering. Ze beginnen laag omdat ze geen overstimulatie willen, dus een eerste ronde kan ook langer duren, maar dat is (op frustratie na, haha) helemaal niet erg. De duur van een ronde maakt ook veel minder uit, het zegt niks meer over het wel of niet goed aanslaan zoals bij letrozol. Tuurlijk blijft korter fijner, omdat je vaker een kans hebt.
Moest inderdaad vanaf dag 3 prikken tot de dag dat ik pregnyl moest zetten. Uiteindelijk op dag 10, 12, 14 en 17 een echo gehad. Ik had veel migraine bij de letrozol en verder gewoon erg moe.
Succes op het wachtbankje!
@Patty Wat heftig zeg. Hopelijk blijkt je eicelvoorraad wel goed te zijn! Een kennis van mij had ook baarmoederslijmvlies wat niet (goed) opbouwde, na een traject met hormonen prikken is zij nu wel moeder geworden. Ik hoop dat ze nu heel goed uitzoeken wat er bij jou aan de hand is, zodat je weet wat je kunt gaan verwachten.. 
@Smus Jeetje wat laat die eisprong, en wat jammer dat jullie de kans niet hebben kunnen benutten ?. Is weer eens wat anders, heel hard hopen om snel ongesteld te worden…. 
@just-me frustrerend hè dat gevoel dat t niet gelukt is ? ik had deze ronde steeds een goed gevoel en toen ineens op een ochtend werd ik wakker en was het goede gevoel weg… Maargoed, je weet het niet, misschien zegt het iets maar misschien zegt het niets!
@Ly wat fijn dat je er deze ronde zo goed mee kunt omgaan! Dat maakt het zoveel makkelijker. 
@camhay ik mocht overstappen naar gonal f vanwege de bijwerkingen, en ik zou echt echt zo weer doen. Veel fijner qua bijwerkingen en meer controle, als ik de onduidelijkheid zo hoor zou die controle ook heel fijn zijn voor jou! Als je vragen hebt over gonal f, stel ze dan vooral!

Ik weet niet precies wanneer mn NOD is, met de letrozol wist ik dat na een paar rondes wel, maar met de gonal-f + pregnyl moet ik het nog ontdekken… ik heb 15 dagen geleden op maandagochtend pregnyl gezet, dus ik denk morgen, want je krijgt ongeveer 40 uur na de pregnyl een eisprong. Vanmorgen had ik even buikkramp, toen dacht ik dat het ging doorzetten maar dat was niet zo. Inmiddels is dat weer over. Mijn borsten zijn bijna niet meer gevoelig (zijn ze altijd na de eisprong tot mn menstruatie), toen ik zwanger was bleef het heel pijnlijk (al was het ook eventjes weg rond NOD) en verder heb ik nu helemaal geen symptomen. Dus ik ben bang dat ik morgen (of wanneer dan ook) gewoon ongesteld word… nog heel even duimend afwachten ?? 

@gebruikersan; Wat fijn dat je temperatuur gestegen is! Daarmee kan je er zeker vanuit gaan dat je een eisprong hebt gehad, heel fijn!! Nu 2 laaaaaaange weken wachten ;).
@camhay; Jeetje meid, wat een verwarrende ronde inderdaad.. Kan me voorstellen dat je de draad echt even kwijt bent. Hopelijk kunnen jullie 14 feb wat meer duidelijkheid krijgen over een vervolg in het traject, want zo kunnen ze je niet laten doorgaan.. :(
@MilouP; Ik zat vanmorgen nog aan je te denken of er al een nieuw berichtje van je hier zou staat aangezien je nod er is/aankomt. Spannend he deze dagen.. Zeker omdat je zo gaat vergelijken met de keren dat je wel zwanger bleek, althans dat heb ik heel erg. Maar er is natuurlijk geen peil op te trekken. Probeer soms echt naar overeenkomsten te zoeken, al ben ik die ook wel weer een beetje vergeten. zeker op een bepaalde dpo dag. Vanaf mn positieve test destijds weet ik het nog wel goed. Op één of andere manier kan ik het inderdaad iets meer loslaten deze ronde, al denk ik er natuurlijk wel dagelijks aan als ik iets voel en weer een dag dichter bij mijn NOD kom. Heb er soms een goed gevoel bij deze ronde, maar andere momenten is dat weer helemaal weg denk ik; waar baseer ik het eigenlijk op? want ik voel weinig. Probeer een beetje gereserveerd te zijn over de hoop die ik heb en deze week maar te genieten van alle afleiding en werk om me heen! 

@Camhay, jeetje! Ik snap je verwarring. Echt heel vervelend is zo’n ronde! Spannend wel, jullie gesprek op de 14e… Ik duim voor goed nieuws natuurlijk! En hopelijk hebben ze je snel weer op de rit!

@MilouP @Ly, ik heb nog geen vergelijking maar ook ik betrap mezelf erop dat ik zoek naar iets dat anders is dan anders ? Natuurlijk is er vaak genoeg is anders dan anders, maar niet zoals ik dan hoop haha! Gek he, hoe ons gevoel werkt. Had een paar hele optimistische dagen en ineens word ik wakker en is dat weg. Maar hoe dan? En waarom? Juist omdat je niets specifieks voelt, kan het eigenlijk nergens op gebaseerd zijn? ‘Intuïtie?’ Geen idee! Maar het is er elke keer weer. Fijn dat ik niet de enige ben, mijn vrouw keek me al vreemd aan?

@Hier; even om mijn ochtend te delen. Ik had vandaag weer een afspraak met de mesoloog. Een dame die mij enorm heeft geholpen met mijn lichaam weer in balans krijgen na al die allergieën. Het is geen makkelijke vrouw en ook niet bijster vriendelijk, maar goed, het helpt dus prima. Vandaag was ze voor het eerst positief (in een jaar) De waarden waren best heel goed. Geen nieuwe tekorten gevonden, dus ik ben bijna klaar daar. Ik voel me ook echt zoveel beter nu! Maar toen ik daar net kwam zei ze: ‘je lijf heeft tijd nodig, dus houd er rekening mee dat het lang kan duren. Dit is niet een beste situatie voor een zwangerschap. Zwanger wordt je niet zomaar hoor, in zo’n toestand (top, en bedankt..). Dus eh, zou er niet teveel op hopen. En die letrozol doet je lijf meer kwaad dan goed!’ Ik was toen best teleurgesteld, maar ze had misschien wel een punt. Een lichaam dat uit balans is, is niet zo gezond als zou moeten natuurlijk. Niks wat ik deed of at was goed toen. Maar ik besloot er toch voor te gaan. Natuurlijk gewoon met Letrozol, maar al het andere heb ik veranderd. Vandaag zei ze aan het einde: ‘je lichaam is echt zoveel beter dan toen we begonnen, nog een paar kleine dingen dus nog even volhouden zo! Enne, als je nou goed nieuws hebt voor onze volgende afspraak, moet je wel even mailen hè! Want zoals je lichaam nu is, kan het zomaar wel ineens raak zijn!’ Ik stond een beetje stom te kijken of ze me niet in de maling nam ? Want ze was zo aardig ineens ?? Ik heb maar heel braaf ‘Ja natuurlijk’ geantwoord. Maar ik was even in de war. Onderweg naar huis dacht ik: misschien heeft ze wel weer gelijk, dat zou toch leuk zijn ??

@smus, huh dat is inderdaad heel gek. Hoe kan dat nou? Ga je dit ook bespreken met de arts? Had je echt een smiley of donkere streep? Ja snap ik helemaal hoor! Temperatuur is sowieso te laat, maar wel een bevestiging dat je een ovulatie gehad hebt. Ik kreeg dat ook als tip op dit forum en ik zie echt duidelijk dat het hoger is. Dus dat is wel heel leuk en handig om te zien.
@miloup, ook spannend jou traject. Had je dan op 14 nog geen groot genoege follikels? Weet je nog hoe groot ze waren op dag 14 en 17? Mocht je uiteindelijk na dag 17 de ovitrelle zetten? 
@pattyrose, weet niet of je dit leest, maar veel sterkte! Ik duim voor je

Terug
Bovenaan