PCOS, Letrozol

camhay, ow is snap jou zo! Als je eitje 24 mm is kan je toch prima ovitrelle spuiten, al helemaal omdat je cyclus deze keer zo in de war is. Plus uit je eerdere ervaring. Heeft ze al gereageerd op je mail? Af en toe afwijken van de procedure kan geen kwaad toch?! Hoeveel fertileitsartsen zijn daar? En wat voor types? ZH waar ik zit zijn het twee hippe vrouwen. Misschien scheelt dat ook. Snap dat oudere artsen misschien wat terughoudender zijn. Maar niet leuk dat jij je nu niet geholpen voelt. Maar hopelijk springt ie vandaag of morgen vanzelf!! Ik ga sowieso voor je duimen. Ja ik snap het... die combi is gewoon niet fijn plus je voelt je niet geholpen. Ja precies ik snap jou. Slijm viel mij deze ronde minder op, maar dat kan natuurlijk ook. Het viel mij nu wel op hoe het nu is haha. Wat voor ovulatiepijn ervaar jij normaal? Ik had een drukkend gevoel bij mijn eileiders en ineens wat kramp kort en dag later was dat drukkende gevoel weg. 
Oke thanks voor je tips over die ovulatietesten. Zal haar vragen of dat nog handig is met de ovitrelle. En dan ga ik denk ik op 12 testen. Dan is dat ook precies voor mijn vakantie. Ow wat gaaf dat jij al zo snel positief teste. Dan had je ook mooie innesteling op 6 dpo. Heb je dat gevoeld? 
Naar lapland echt super leuk! De gonal f spuit mee in de handbagage haha en nog maar voor de zekerheid 1 test. We gaan met mijn familie. Dus stel alles gaat wel goed, hoe ik onder die wijntjes uit ga komen wordt wel een lastige haha. Maar houd je mij even op de hoogte hoe het gaat met je ei van 24 mm?:) en met jou natuurlijk!

@just-me; ben benieuwd wat de krampjes en steekjes betekenen. Ik voel ze ook wel wat deze afgelopen dagen. Durf er niet echt een oordeel aan te hangen, ik heb ze zowel voor m'n menstruatie als bij zwangerschap gehad?. Maar wie weet ?. We gaan idd gelijk op!
wat een verhalen @san en @camhay! Moest me even weer inlezen hoor ?
@camhay; wat een ervaring weer in het ziekenhuis.. kan me voorstellen dat je achteraf boos en teleurgesteld bent over hoe het nu gaat. Zeker met de eerste uitslagen ook van van het zaad.. al is de bewegelijkheid gelukkig wel verbeterd! ik hoop heel erg voor je dat de volgende uitslagen wat positiever zijn! Toch maar proberen deze poging nog te gebruiken en dan 14 feb maar een heel goed gesprek gaan voeren met de artsen.. ?
@san; wat leuk dat je bijna naar Lapland gaat! Ben benieuwd hoe je het gaat vinden, wij gaan in maart ?. Zou toch fantastisch zijn als je een mooi cadeautje krijgt daar ?. Nu je geduld even op de proef stellen haha, ik doe ook hard m'n best daarvoor ?

San, beetje grijze muis typje (jong) snap je dan wat ik bedoel? Haha...
Ze heeft me gebeld om 16 uur en geeft me echt nog een kansje deze ronde. Ze denkt dat deze follikel gewoon gaat springen dus advies is toch komende dagen weer klussen... (doen we sowieso wel). Ik denk dat haar "steekjes onder water" me een beetje hebben geïrriteerd vandaag. Vandaag ook weer.. wij weer om 8 uur Max Verstappen racen naar het lab.. gelukkig aansluitend mijn echo.. eerste wat ze zegt is. Ja volgende keer graag alleen komen ivm besmettingen. Het is niet de bedoeling dat je partner er altijd bij is. Dus ik zei echt.. pardon! Hij is nog nooit meegeweesg bij een echo! We komen net van het lab...dus? Ze heeft wel vaker van die opmerkingen die mij niet zo liggen.
Maar oke.. ovitrelle wordt bij letrozol niet gezet is haar uitleg..omdat letro JUIST moet zorgen dat die eisprong vanzelf gaat. En andere medicatie vaak wordt gebruikt als echt is uitgesloten dat een eisprong vanzelf komt... dat was haar uitleg. Waarom ze me geen trigger heeft gegeven. Hoe het in andere ziekenhuizen ging.. tsja geen duidelijk antwoord. Hier was het nou eenmaal zo. Maar met ophoging zouden we nu weer gaan kijken hoe of wat.. 
Net de laatste uitslag van vriendlief gehad. En wat blijkt! De beweeglijkheid is nu in orde en ze zijn ook allemaal "normaal". Totaal beeld is nog steeds niet veranderd maar waarsch. Heeft mn vriend een wat minder volume/massa per zaadlozing...waardoor het totaalplaatje dus niet goed is. Maar dat wil denk ik uiteindelijk dus niet zeggen dat het zeer slecht is. Omdat wat hij heeft wel goed is... snapje? Haha.
Sorry.. heb vandaag enorm van me afgeschreven hier! Maar ben klaar hoor haha...
Ik heb een drukkend...met steekjes achtig gevoel. Doffe pijn. Kan het niet omschrijven eigenlijk. Een soort krampachtig drukkend gevoel idd. 
Maare super cool.. heeel heel veel.plezier in lapland! Lijkt me erg mooi! En wie weet mag je het pril zwanger mee maken! 

@camhay; klinkt als een bijzonder type die arts van jou ?. Ik hoop zoooo erg dat jullie deze kans nog goed kunnen benutten en dat het wel een goede eisprong wordt! Wat ontzettend goed nieuws dat het beeld van het zaad toch een stuk beter is!! Dan misschien iets minder zaad per lozing, maar wel goede kwaliteit, dat is echt super!
Bij mij geen hele gekke dingetjes nog, heb van 5-8dpo wel meer krampjes gehad dan vandaag en gisteren. Nog steeds wel witte afscheiding dagelijks, weet dat dat ook niet alles zegt. Maar vorige ronde had ik 2 dagen voor menstruatie bijna niks meer. Ook 3x in totaal een pijnscheutje gehad een x niezen/hoesten en opstaan. Dus niet echt veelzeggende dingen, maar heb nog niet het gevoel dat het niet meer mogelijk is deze ronde. ??

@just-me thnx! Komt vast goed! ?
@camhay wat een verhaal zeg jeetje!! Nou snap heel goed dat je boos bent en terecht! Wat een figuur als ik dat zo lees!! Met die opmerkingen kun je dus echt helemaal niks mee... En dat verhaal van letrozol met ovitrelle is niet waar hoor! Ik heb ook beide keren nu die combi gehad! Uhh ja de 2e keer dan pregnyl na die allergischereactie.. maar dat klopt dus echt niet! En dan nog die opmerking dat je vriend eigenlijk niet mee mag ja sorry hoor zou ook echt laaiend zijn! Al moet ik zeggen dat die echoscopiste dat bij mij ons ook gezegd heeft dat was ook de reden dat ik zei je voelt je vaak zo alleen en de man word veel minder betrokken.. Maar goed z'n opmerking pfff ik denk dan ook niet dat je echt maar haar in gesprek kunt die begrijpt er dus echt niks van denk ik...??
Wel heel goed nieuws dat je vriend zijn uitslag nu wel goed was!! Hopelijk springt je ei dan alsnog vanzelf wie weet?!  Ben heel benieuwd idd! Maar gaan ze dan ook niet meer kijken of die dan ook echt gesprongen is? Of wanneer moet je weer terug? 
@ly oooow zo spannend!! Duim met jullie mee!
Ik ben zelf ook aan het afwachten mag dinsdag testen dan is het precies 2 weken na de pregnyl spuit ben ook zoooo benieuwd! Ben wel trots op mezelf dat ik nog geen 1 test gedaan heb!  ( ik weet dat dat toch geen nut heeft om te doen maar heb dan altijd toch die drang om het te doen zo erg! ) 
@san heel veel plezier in Lapland!! Lijkt me zo mooi!! Verschillende mensen die er geweest zijn hebben echt z'n gave foto's en verhalen! Hopelijk ook snel goed nieuws idd!! 

Jaa is het echt hoor haha... vorige keer excuseerde ik me omdat ik zo "zeurde" en ongeduldig was. Ze zei gewoon niks! Kwam zo heem bevestigend over van ja. Idd je zeurt! Haha . Ben idd blij dat het ietsje verbeterd is. Al is het totaal nog steeds categorie matig zaad en op het randje van slecht.... maar verbetering is verbetering. Al zal het denk ik niet gauw helemaal goed gaan zitten. Maargoed volgens mij is dit nu goed genoeg voor iui en dat is al heel fijn.
Maare mooi! Heel spannend voor jou! Die afscheiding is altijd wel n ding. Hier normaal toch wel 1 a 2 dagen voor de ms doorbreekt..kurkdroog. bij mn zoontje bleef t ook gaan. Dus dat klinkt idd nog heel hoopvol! :) 
Vind het hier zo lief hoe iedereen mee leeft met elkaar. En iedereen zijn ding laat uiten. 
Ik zit zelf ook op een ander forum waar ik al vanaf 2015 actief ben in nod topics. Maar merk hier wel meer herkenning en begrip eerlijk gezegd. Al heb ik op het andere forum na zoveel jaar en maanden echt een soort van vriendinnetjes gemaakt.... is toch anders omdat jullie allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Voel me redelijk eenzaam in dit traject. Heb genoeg meelevende vrienden en vriendinnen en fam. Maar merk toch altijd dat ze het niet snappen... logisch ook.  Maar dit is soms even mn uitlaatklep hoor. Sorry als ik zo lang en veel schrijf af en toe. Haha...
Eis zowat het topic op vandaag ? 
Maar leef ook zeer zeker mee met jullie hoor! Wilde ik even kwijt :) 

Ly bericht hierboven was reactie op jou haha.. 
@Zonnestraaltje.. jaa jouw verhaal zat in mijn hoofd en heb ik haar dus ook verteld vanmiddag. Toen was haar reactie ook.. ja hier doen we het zo! Apart he... daarom werd ik ook ff heel boos. Omdat ik regelmatig lees dat er dus wel degelijk ovitrelle of pregnyl wordt gegeven. En heb toch in mn hoofd. Ja dit heeft mij wel mn zoontje gegeven toen.. achja. Ik kijk het nog even aan, en als ik er zo onder blijf qua gevoel, ga ik toch overstappen. Ik wil nog wel 1 ronde kijken of het gaat helpen met vehoging. Ze gaan ook niet meer kijken nu of prikken op progesteron...dat zou je dan ook weer denken...doe minstens bloedafname. Maargoed... ik laat het maar ff gaan want merk dat ik er boos om ga blijven anders haha.  Ik ga nu weer knop om...positief denken en hopen dat dit ei gaat springen! 
Knap van jou dat je nog niet hebt getest hoor. Bij mij begint de drang al rond 6 dpo. En dat komt dus echt door die innesteling toen bij mn zoontje haha! Had trouwens toen wat lichte steekjes op 6 dpo die ik niet echt kon plaatsen... (kan alles terug zien in mn appje met notities) en ik had een tempdip toen..en een 2e stijging de dag erop.. ging van 37.1 naar 36.9 op innestelingsdag en weer naar 37.3 de volgende dag en zo bleef die temp ook. Dus vandaar dat de innesteling toen was en dat klopte achteraf ook weer exact met de termijn echo :). En uiteraard tuurstreepje op 7dpo. 

Terug
Bovenaan