@Just-Me:
Wat vervelend te lezen dat je je zo voelt meid. Ik heb er eerlijk gezegd niet zo'n last van, ik zou het wel in het ziekenhuis aangeven zodat ze mee kunnen denken naar evt. alternatieven waar je beter op reageert. Hoop dat je je snel beter voelt! ?
@Ly:
Spannend, ik kan me voorstellen dat je niet kunt wachten!! Nog een paar daagjes en dan mag je je kleine frummel gaan bewonderen. Heb vertrouwen in je lichaam, het komt vast helemaal goed! ?
@Camhay:
Precies, het is inderdaad die presteerdruk. Ach, hopelijk kunnen we over een tijdje zeggen; het is niet meer nodig en nu kunnen we er weer gewoon lekker van genieten. Het is even niet anders en voor een goed doel.
Dat wat jij zegt over dat de follikels groter groeien waardoor de LH piek wellicht korter is klinkt voor mij wel logisch. Geen idee hoe het bij mij zonder medicatie zou zijn geweest (als ik dan al een eisprong zou hebben).
De temperatuur kan inderdaad zo verschillen maar als je overall een goed beeld hebt wanneer je eisprong is geweest dan is het helemaal goed. Ik heb er zelfs over nagedacht om tussen mijn eisprong en mensturatie te stoppen ermee, zodat ik er wat minder mee bezig zou zijn en gewoon even 'vrij' zou zijn haha maar merk dat ik het toch wel graag in de gaten wil blijven houden. In deze periode doe ik wel minder 'moeilijk' alsin; als ik eerst kort tegen m'n vriend aan wil liggen voordat ik ga teperaturen dan doe ik dat gewoon. Wellicht schommelt ie daardoor wat meer maar zo nauw komt het nu toch niet.
Ik weet niet of ik deze vraag al eerder heb gesteld hier maar wellicht kunnen we nog wat van elkaar leren;
Slikken jullie vitamines/supplementen? Wat doen jullie anders sinds jullie kinderwens?
Ik zal even bij mezelf beginnen:
Mijn vriend en ik drinken allebei gewoon nog wel alcohol (ik op sommige mensen wel iets minder, ik kon voorheen flink doortanken en voel me er wel beter bij om daar een klein beetje rekening mee te houden; niet alleen voor onze kinderwens maar voel me daar sowieso wel wat beter bij). Maar drink in het weekend geregeld nog wel een paar wijntjes/biertjes. Mijn vriend is geen flinke zuiper maar drinkt in het weekend echt wel een aantal biertjes, wil hem dat niet ontnemen. Hij is wel gestopt met roken sinds een aantal maanden. Hij wilde dat sowieso al lange tijd en hij vond onze kinderwens een goede reden om het echt door te zetten.
Daarnaast slik ik de Compleet zwanger van Davitamon en mijn vriend slikt de compleet man van Davitamon. Daarnaast nemen we ook nog allebei 1000 mg vitamine C. Toevallig riep hij een aantal maanden geleden dat hij wel iets van vitamines/supplementen wilde gaan slikken, niet eens per se ivm onze kinderwens. Dus ik ben op zoek gegaan naar een multi die ook gelijk positief is voor z'n zaad, haha. Ik dacht mooi meegenomen.
Ook probeer ik bewust meer vette vis te eten ivm mijn PCOS, lees overal online dat dat goed is. Verder snoep ik gewoon nog en heb ik niet heel veel aangepast, maar heb dan ook geen overgewicht. Merk wel dat ik sinds een paar maanden wat ben aangekomen. Verder sport ik soms, omdat het moet, niet omdat ik het leuk vind haha. Maar veel is het niet. Kortom; ik let wel op mijn gezondheid en we eten 's avonds bijv. meestal wel gezond met genoeg groenten, maar dat was voorheen ook het geval. Maar sla absoluut niet door daarin, ben geen sport-gek en eet ook vaak zat ongezond haha.
Zo, heel verhaal. Hoe zit dat bij jullie? ? Oh ja een laatste vraag: het zaad van mijn vriend is nog niet gecheckt dus geen idee hoe het ervoor staat; maar wat is jullie geadviseerd om het zaad te verbeteren? Ik geloof dat we ook iets heel goeds doen doordat hij die vitamines neemt, maar wellicht brengen jullie me nog op ideeën.