PCOS, Letrozol

@san , Mijn nod is 8 of 9 maart? Eisprong aan mn temp te zien op 22/2 gehad. Daarna bleef mn temp hoog. Deze ronde viel het mij eigenlijk meer mee dan ervoor. Wel bijwerkingen hoor.. af en toe down... misselijk en enorme spierpijn elke keer in mn arm/oksel als ik de letrozol slik. Verder tot dusver wel oke. Gelukkig haha. Mag ook wel een keer. Tuurlijk duimen wij mee ?
@julias, die tempkaart van jou klopt dat met wat je zelf dacht? Zoals ik zie is je ovulatie op 18/2 geweest (dag van de dip en erna gestegen). Ziet er voor een ovulatie helemaal prima uit hoor! 
Over je andere vraag: 
Ik slik al langer dan een jaar foliumzuur, een multivitamine en extra omega 3 visolie capsules. Mijn vriend slikt een multivitamine voor mannen, in de hoop dat dat de zwemmers wat helpt. Verder dronk ik bij mijn zoontje granaatappelsap na de eisprong en slikte ik tarwekiemolie. Dat laatste kon ik nu nergens vinden helaas. Maar granaatappelsap drink ik nu wel elke dag een glas. Gewoon omdat het gezond is en best oke.. wie weet helpt het, het zou zorgen voor betere doorbloeding en de kans op een goede innesteling. 
Mijn vriend drinkt zelf eigenlijk nooit. Ik drink wel maar alleen voor ovulatie en let daar ook wel op , ik ga dit weekend wel 1 avondje carnavallen? dus daar ga ik wel drinken. maargoed weetje heb er 2 jaar op moeten wachten en wie weet is dit het laatste feestje voorlopig(hoop ik!) de innesteling zou dan nog niet eens zijn tenzij het heel vroeg zou gebeuren en een bloedband is er nog niet, heb er wel over getwijfeld maar de afgelopen rondes niet drinken hebben ook niet direct geholpen dus ik gun mezelf wel even een dagje feesten en gewoon ff na alle ellende deze week, lol maken en ontspannen?. Verder eten we gewoon zoals atijd. Kook regelmatig gezond.. en we bestellen ook gewoon lekker pizza en shoarma hoor haha. 

@Juliass, oh dat mag je gewoon vragen hoor! Op onze ouders na weet niemand precies wie onze donor is. Wel dat we een donor hebben en bezig zijn. Het is een vriend, mijn vrouw kent hem al heel lang en ik zo lang als we samen zijn. We wisten al snel dat we kinderen zouden willen, maar niet precies hoe. Dus gezocht online, opties opgevraagd bij de huisarts enz. Maar niks wat ons aansprak. Ik wil graag een bekende donor, puur zodat ik ons kind later gewoon kan vertellen: dit is je biologische vader. Ze gaan zich dat toch afvragen.. Mijn vrouw vond het bekend maken wel een beetje eng bij een onbekende donor, omdat we beiden gewoon een volwaardige ouder zijn en niet op zoek zijn naar een derde ouder. Onze donor wil zelf geen kinderen, maar vind het wel heel bijzonder en zou zijn kind op afstand wel willen leren kennen. Gewoon als ‘oom’ ofzo. En als het kindje later weet dat hij de vader is en het klikt, zijn wij de laatste die zeggen dat ze elkaar niet beter mogen leren kennen. Maar hij heeft alle rechten afgeschreven en wil geen rol in dagelijks leven of opvoeding. Hij ziet het echt als cadeau aan ons. Eigenlijk had mijn vrouw er al eens aan gedacht, maar omdat hij zo dichtbij staat vond ik dat best lastig. Maar snapte ook haar idee erbij. En ineens, een jaar later ofzo kwam hij er zelf mee. En hebben we het er die week serieus over gehad en besloten om het te doen! Is ook via notaris vastgelegd enz. Toen wisten we alle drie niet dat het zo’n gedoe zou worden haha! Ik had geen symptomen dus nooit geweten dat ik pcos had?

Op je andere vraagt: nee ze vonden geen insuline resistentie gelukkig, maar het zit wel in de familie en de klachten die ik had waren voor de mesoloog en huisarts wel helder. Enorme schommelingen in energie, dips, overal pijntjes, humeur reageerde erop, honger aanvallen en misselijkheid aanvallen. Altijd duizelig of licht in mijn hoofd als ik even geen suiker op had. Sinds ik voeding en eetmomenten heb veranderd, heb ik tussendoor geen honger meer. Geen cravings meer naar suiker of zoetigheid, geen energie dips meer, ik slaap beter, heb geen last meer van lijf, spieren en huid. Ben veel stabieler in mijn energie en humeur. Soms op bv vakantie eet ik wat vaker tussendoor, gewoon omdat het dan gezellig is en zo uitkomt, dan merk ik na een paar dagen al dat die vlagen van duizeligheid en misselijkheid op komen zetten. Dan krijg ik weer dips in mijn energie. Kost me dan een dag of 3 om echt streng terug te gaan op goede voeding en dan is het weer weg. Ik ben er dus wel gevoelig voor! Sorry heel verhaal geworden! ??

@Camhay:
Ik denk zelf inderdaad ook dat mijn ovulatie op 18/2 is geweest gezien mijn temperatuur. Toevallig op die dag ook echt een daling en die dag daarna een stijging. Dit is dezelfde dag als dat ik een positieve ovulatietest had, dat vind ik wel frappant. Blijkbaar een zeer korte piek, geen idee. Kan ook dat die dag daarna mijn temepratuur iets hoger was ivm het weekend, maar dan is het zeker die dag daarna geweest. 
Zo te horen slikken jij en je vriend hetzelfde als mijn vriend en ik. Dat van het granaatappelsap kende ik nog niet, ga ik mij eens in verdiepen! 
En wat betreft de tarwekiemolie heb ik ook weleens wat over gelezen; maar durf dat eigenlijk niet zomaar te doen. Heb ook wel eens gelezen dat dat je baarmoederslijmvlies weer te dik kan maken, klopt dat? 
Gelijk heb je hoor meid, lekker van genieten!! Ik ga mensen absoluut niet stimuleren om alcohol te drinken maar soms denk ik wel; het feit dat je lichaam soms even lekker ontspannen is ipv dat je je er constant druk om maakt is ook een hoop waard. Coma-zuipen lijkt me een minder strak idee maar een paar drankjes... Voel je absoluut niet schuldig. En het feit dat als het raak is we het (tegenwoordig) al zooo vroeg weten betekent dat je echt wel op tijd daarmee stopt. Heel veel plezier! ?
@Just-Me:
Klinkt alsof het zo had moeten zijn! Heel bijzonder als je zo iemand in je omgeving hebt. 
Door jouw verhaal beginnen er bij mij wel een aantal lampjes te branden... Ik heb voorheen periodes gehad dat ik eens in de zoveel tijd duizelig werd. Ik had niet het gevoel dat ik ging flauw vallen maar wel dat alles wazig werd. Soms gebeurde dit 2 keer in de maand en soms maanden niet. Is nooit een echte uitslag uit gekomen. Ik heb het nu al (afkloppen!!) maanden niet meer gehad. Wellicht heeft het bij mij ook wel wat daarmee te maken. 
Ik begrijp als je daar zo'n last van hebt dat het heel fijn is dat je het zo onder controle kunt houden. 
Geen sorry, vind het juist leuk zulke uitgebreide verhalen! ?

@camhay, spannend meid! En lekker 1x carnaval gaan vieren. Wat jij zegt klopt, als je wel zwanger bent is het nog niet ingenesteld dus komt niet bij jou. Maar volgens mij kan het wel wat invloed hebben op de innesteling. Al hoor je vaak dat mensen met drank op juist zwanger worden.  Veel plezier!! En nog eventjes wachten

@justme, ik vind jullie verhaal heel mooi! Gun het jullie enorm. Fijn dat er iemand in jullie omgeving dit voor jullie wil doen!! 

Poeh wat een verhalen weer meiden!
Ik ben vanmiddag op het ziekenhuis geweest en nu is er van mijn 3 eitjes nog maar eentje over en deze zit op 24mm! Ik hoef niet meer terug te komen, maar maandag mag ik op mijn verzoek nog wel komen. Ben benieuwd of hij er dan nog zit!
Zelf ben ik in september bij een homeopaat met een "Asyra" geweest. Dit is een apparaatje dat meet welke stoffen je lichaam mist, waar je minder goed tegen kunt etc. Naar aanleiding van dit bezoek ben ik het volgende gaan slikken: omega 3, inositol complex, methialyn en nac. Daarnaast slikte ik al foliumzuur. Qua voeding kreeg ik het advies om bepaalde dingen te laten staan, maar hier heb ik niets mee gedaan. Ging om bijv. ketjap, varkensvlees, knoflook, paprika, prei en nog wat dingetjes! Geen idee of het helpt want ik was toen ook al met de Clomid begonnen en daarna meteen door naar de letrozol.

@just-me wat een mooi verhaal van de donor. Prachtig toch dat dit zo kan.
@julias, ja dat is precies hetzelfde als bij mij. Ik heb ook echt een korte piek telkens met de letrozol. Nu had ik wel 2 dagen een smiley, maar op de 2e dag smiley al wel de temp stijging. Mag jij ook weer prikken op progesteron nu? Ik moet a.s. dinsdag bloedprikken. Ben benieuwd.. hoop dit keer ietsje hoger dan 33 van de vorige keer.
Tarwekiem kan daar idd voor zorgen, maar bij mij is het altijd zo dun.. nu voor het eerst weer een keer 8.5 mm. Maar wel zonder die capsules dus ik heb het nu niet gebruikt. Als mijn slijmvlies net als de vorige keer 4.5 of 6.5 mm was geweest had ik het er wel bij gebruikt.
Ja precies, comazuipen zal ik niet doen nee haha.. maar het zal vast wel heeeeul gezellig worden. Het is maar zo deze ronde. Idd ontspanning en even ergens anders mee bezig zijn is ook heel belangrijk. 
@san, ja haha precies. Nou ben ik er zelf echt wel meer dan een jaar heel streng in en raak ik geen druppel aan tijdens de wachtweken. Dus 1 dagje zal dan wel kunnen toch.
@smus, jeeeej! ?? fijn jij kan aan de slag.. succes ? ik zie alleen je foto niet haha. Je moet m ff via die afbeelding knop hier plaatsen, dan kunnen we mee kijken :)

Poeh veel lees werk weer! ? 
@just - me wat een mooi verhaal van jullie donor echt tof dat dat zo kan! En wat je zegt ik heb het ook zoals ik al zei voel me soms net een heks serieus ? maar goed t is ff niet anders.. 
@camhay jaaaa carnaval hier ook! Ik ga zeker drinken gisteren echo gehad en ze waren allebei gekrompen ene naar 11 en andere naar 10 zelfs ? heb er een hard hoofd in dat er nog iets gaat gebeuren dusja lekker drinken dan maar!! Voor mij overigens 3 jaar geleden dus denk niet dat ik veel nodig zal hebben hihi!! Normaal ben ik daar best streng op sinds we hiermee bezig zijn drink ik totaal niet meer nooit niet... Dus vind dat het best weer een keer mag ff lekker alles los! Haha En merk dus echt dat ik eraan toe ben, eerst wilde ik niet gaan en nu denk ik f***- it gewoon zit er een beetje doorheen dus hopelijk lucht het op!! ?
Ze geven me nog tot Cd 21 maandag zit ik op dag 18 daarna gaan ze kijken hoe dik het bms is en afhankelijk daarvan kijken ze meteen letrozol ophogen of eerst onttekking en dan ophogen.. 
Bloedprikken doen ze bij mij nooit maar ik heb dus 2x z'n spuit gehad dan weten ze zeker dat die gesprongen is dus gaan ze niet extra bloedprikken.. en idd wat je zegt camhay mij is ook verteld dat ze niet kunnen bloedprikken om te zien of je een ei sprong krijgt ze kunnen het idd alleen daarna op een echo zien.. heb het zelf toen bij mijn dochtertje gezien dan is het eitje niet meer mooi rond maar beetje gekarteld ofzo heek onregelmatig..
@juliass ik stik pure visolie van artic oil en vitals elke dag mama capsules mega ranzig maar pure vitamines op natuurlijke basis op advies van mijn orthomoleculair therapeut ivm mijn schildklier enzo daar gekomen..  verder probeer ik lactose vrij glutenvrij en soja vrij te eten... Zo goed als ? want dat valt niet mee vind ik!! Maar nu met carnaval besloten het even los te laten.. want bier past vast niet in dat dieet, maar vanaf vandaag dus wel eventjes haha! ?
@smus succes! ?Goed nieuws als ik het goed begrijp! Kan idd je afbeelding niet zien ?
Sorry heb nog niet op iedereen gereageerd.. zal straks nog even kijken, tis echt veel! ? 

Terug
Bovenaan