PCOS, Letrozol

Maar hoe doe  jullie dat met vele ziekenhuis bezoeken en werk? Ik werk in de zorg dat is dus wel een voordeel met dat ik doordeweeks altijd een of twee dagen vrij ben. Maar dat ik het straks op her werk ga moeten vertellen als ik een traject aan ga is wel een feit dan neem ik aan? ?

@Jannienne, nee joh!!! Hoe cool is dat!! Gefeliciteerd! Maar wel heel apart, zo zie je maar.. het lijf kan rare dingen doen!

@gebruiker, bij mij zijn de afspraken in een ziekenhuis-cyclus altijd voor 9.00u. Ik heb, afhankelijk van wat ze zien, tussen de 2 en 4 echo’s. Ik kom er tot nu toe altijd uit met dagen of tijden.

@Hier, na een duidelijke temperatuur daling vanmorgen beginnen nu de eerste tekenen van menstruatie. Gelukkig wel weer in mn normale luteale fase, op 13 dpo. Die 16 dagen was dus gelukkig geen nieuwe standaard! Ik baal natuurlijk wel even, gewoon even een ‘hè shit, gaan we weer’ maar ondanks een goed gevoel heb ik me echt niks ingebeeld of bedacht deze ronde, en enorm veel afleiding gehad en nu eerder dan verwacht richting menstruatie, dus dat scheelt een heleboel! Ik heb altijd geroepen: “ik wil géén kerstkind! Ik sla maart gewoon over!!” En ik kreeg als ik zoiets riep, altijd wat ik niet wilde. Ik ga toch serieus lachen als dat nu het geval is ??

@jannienne oooow wat gaaf!! Gefeliciteerd!! Heel bijzonder!! 
@gebruiker ik heb er ook moeite mee!! Soms zitten de vroege tijden vol ik hoor pas op de dag van de echo wanneer ik terug moet komen (dat is bij iedereen zo denk ik) bij mij is het eigenlijk altijd wel om de dag geweest nog.. lastig met plannen idd om het te vertellen is voor mij nog geen optie begin net met nieuwe baan ook in de zorg... En bij ons ziekenhuis kan het maar tot 16.30 dan is echt de laatste echo die ze maken, ben heel benieuwd hoe ik het moet gaan doen allemaal maar tot nu toe ben ik er altijd nog in uit gekomen gelukkig, dus zal straks ook vast allemaal wel goed komen!  
@just-me shit zeg, balen!! Maar nog niet echt ongesteld dus? Heb het zelf ook geroepen idd (voor dit traject) maar als het zo is maakt het echt geen donder uit natuurlijk dat zou sowiezo fantastisch zijn! 
Hoe is het met de rest? 

@Zonnestraaltje, haha nee ik zou er nog niet eens aan denken om een maand over te slaan ? Ik moest er ineens aan denken, ik was daar altijd heel stellig in. Ik zei altijd, doe maar een kleintje in mei of juni ofzo, lekker in de zomer en lekker met verlof! Alsof je daar iets over te zeggen hebt ?? Agh, de naïviteit van een jonge meid toen, je moest een beetje dromen toch ?? wist ik veel hoe ingewikkeld het ging worden ? Ben vandaag nog niet echt ongesteld, maar gaat zeer zeker morgen of overmorgen komen. Dus we gaan weer voor een nieuwe ronde ?

@janienne wauw gefeliciteerd! Zo gek kan het gaan zeg... heel fijn wel voor jou!
Just-me, balen meid! Ik denk dat het hier ook binnen 2 dagen doorbreekt helaas. Maar weer vol goede moed door. Ik mag nu met de 5 mg weer zonder controles. Dus ben wel weer heel benieuwd hoe dat gaat gezien die ronde met 2.5.mg de 2e keer niks deed ? wij moeten deze of volgende week echt het potje gaan inleveren want zolang dat niet gebeurd kunnen ze ons ook niet nog meer helpen natuurlijk.  
@gebruiker. Ik ben momenteel nog een thuisblijf mama dus ik kan er niet over mee praten. Vraag het me soms ook af hoe ik dat zou doen als ik nog fulltime zou werken? 

@Jannienne:
Wauw meid, ik kan me voorstellen dat het heel onverwachts en gek is, maar dit betekent dat het ziekenhuistraject je gewoon bespaard blijft en dat is echt ontzettend fijn voor je, gefeliciteerd! 

@Gebruiker: 
Is het een optie om je naam aan te passen? Hihi. Ik vind het lastig om nu goed bij te houden welke berichten van jou zijn aangezien er de laatste tijd meer gebruikers zijn. 

Maar goede vraag; ik heb het in een vrij vroeg stadium op het werk verteld dus ze kijken niet raar op als ik ineens tussendoor naar het ziekenhuis moet. Soms is het een gunstig tijdstip, maar soms ook echt midden op de dag. Ik haal de tijd die ik wegben dan gewoon op een ander moment in dus dat vinden ze helemaal prima. Vond het lastig om het te vertellen maar het geeft mij zoveel rust dat ik me niet hoef te verantwoorden en me in allerlei bochten moet wringen, kreeg ook buikpijn bij het idee. 

@Just-Me:
Balen meid. Haha dat verhaal van het kerstkind; zal je zien dat het straks gebeurt! Ik zal je heel eerlijk zeggen; het kan mij geen reet schelen wanneer ik uitgerekend ben (toen we net begonnen waren kon ik er nog wel over fantaseren; verlof in bepaalde maanden van het jaar, nu denk ik; maakt me niet uit wanneer; als het maar een keertje lukt, haha). 

Lees nu btw pas je berichtje later; precies hetzelfde haha! Toen dacht je dat je nog wat te zeggen had, nu is alles prima, heel herkenbaar haha!

@Camhay: 
Ook voor jou balen meid. Ergens lijkt het me ook wel weer een prettig idee dat de bevruchting misschien gelukt is (ondanks dat het later mis is gegaan), dat betekent dat het wel degelijk kan! 

Ik heb vanmorgen het ziekenhuis gebeld en heb een afspraak gemaakt voor volgende week woensdag. Moet vandaag (CD3) beginnen met de 7,5 mg. Ben heel erg benieuwd hoe het deze cyclus gaat; zal mijn eisprong eerder zijn? Zal het hetzelfde aanslaan als de eerste ronde 5mg of doet het niks? Geeeeen idee; volgende week woensdag op CD12 een echo dus dan weet ik meer. Zou ook wel fijn zijn als deze dosis ff meegaat... Vind het wel spannend ofzo dat dit de laatste 'pillenkans' is. 

Heb toevallig vanmorgen ook een afspraak gemaakt voor een samenonderzoek voor mijn vriend. Vonden het eerder niet nodig (probleem lag duidelijk bij mij en hadden nog geen kansen gehad) maar ik merk dat hij ook wel een stuk ‘volwassener’ is geworden gedurende het traject; hij zei ‘we hebben pas 2 keer officieel kans gemaakt maar ik vind het wel een goed idee om me te laten nakijken, zeker aangezien jij van alles moet doen’ dus dat vind ik wel heel lief en fijn. Natuurlijk hopen we dat er aan zijn kans niks mis is, maar mocht dat wel zo zijn dan kunnen we dat maar beter gelijk weten en op anticiperen. 

Wist niet dat de wachttijd zo lang is, hebben over precies 4 weken een afspraak. Ik vroeg nog aan hem 'welke dag komt je deze week het beste uit?' haha. Ach, prima ook, zoveel haast heeft het ook weer niet, maar ben wel reuze benieuwd naar de uitkomst en blij dat we de stap hebben gezet voor het maken van een afspraak. 

Ik heb weer een hoop bij te lezen!

Welkom nieuwe gebruikers en gefeliciteerd aan Janniene! Wat fijn dat je zomaar ineens zwanger blijkt te zijn! Blijft je dit traject hopelijk bespaard..

Gebr81: wij lopen gelijk! Ik zit nu ook op 8-9dpo!

Aan alle dames bij wie het de menstruatie weer is doorgebroken of lijkt door te breken.. Balen! Hopelijk volgende ronde meer geluk en allemaal een kerst kindje ? Als ik zou kunnen kiezen heb ik dat liever ook niet, maar achja, ben nu gewoon blij als het zou lukken!

@ zonnestraaltje: wanneer verwacht je de uitslag van je progesteron? Spannend!

Ik heb allemaal last van kramp en daar beneden is het echt al dagen kurkdroog ? Geen idee of dit symptomen zijn van iets, maar het is allemaal wel wat vreemd! Wij zijn thuis aan het verbouwen, dus ik weet mij goed te vermaken. Mijn vriend vraagt alleen ongeveer iedere dag “wanneer mag je nou testen”! Haha net een klein kind, hij is er meer mee bezig dan ik dit keer!

Weet niet meer wie het vroeg, maar ik heb het ook gewoon maar verteld aan mijn leidinggevende. In mijn ziekenhuis zijn afspraken altijd van 15.00-16.30u. Ik werk niet op kantoor, maar rij iedere dag weer ergens anders naartoe. Als ik dan ver weg ben bijv moet ik op tijd terug rijden voor mijn afspraak. Ik verlies dan dus veel van mijn werkdag, maar ik krijg hier alle vrijheid in! Vind het wel fijn dat hij het weet, want stond een keer voor de deur van het ziekenhuis toen hij belde en maar bleef lullen! Toen kon ik dus ook gewoon zeggen dat ik nu echt moest ophangen omdat ik voor de deur van het ziekenhuis stond! Ik ben er wel blij mee dus dat ik het gezegd heb!

Ik zie zojuist op de ziekenhuis app dat mijn bloeduitslagen binnen zijn, 2 a4tjes waar ik zelf niks van begrijp of uit kan halen natuurlijk haha. Iemand idee hier van? Dit n.a.v. pcos beeld bij inwendige echo. Waar gaan ze nu naar kijken bij de bloedwaardes? 

Terug
Bovenaan