PCOS, Letrozol

@lilo ohjaa sorry je tweede ronde. Jij had inderdaad zoveel eitjes toen ja. Was het weer even vergeten. Positief blijven! We gaan gewoon duimen dat 1 eitje goed doorgroeit en je cyclus deze x gewoon wat langer duurt. Hoe combineren jullie toch al die echo's met werk. Bij mij zou dat echt heel lastig worden... Vandaag over twee weken heb ik mijn uitslag. Ik moet zeggen dat de tijd best snel gaat deze x. Heb het de aankomende twee weken ook lekker druk dat scheelt ook wel veel. Ik heb deze maand ook een goed gevoel en ik zit momenteel gelukkig nadat mijn ongesteldheid toch op gang kwam ook goed in mijn vel.
 
Hahaha! Is niet erg hoor. Zijn zoveel verhalen door elkaar, ik heb zelf soms ook even moeite om het bij te houden. 
Bedankt voor het duimen. Ik doe hetzelfde. Heb zelf nu ook weer het gevoel dat het nog kan. Ben in ieder geval goed gewend aan lange cyclussen ? Net als de rest hier. 
Fijn dat jij je iig zo goed voelt deze cyclus. Ik geloof erin dat een positief gevoel niet zomaar ergens vandaan komt. Inderdaad ook fijn dat je jezelf kunt afleiden de komende 2 weken.
Voor mij zijn de echo's niet zo'n probleem icm werk. Ik werk op een kantoor en de kliniek is niet ver weg. Dus ze moeten me gewoon een uurtje missen af en toe (ik ga wel zoveel mogelijk voor of na werk). Daarbij is mijn manager heel makkelijk. Als ik naar de poli moet kan ik zo gaan. Kan me wel voorstellen dat dat niet bij elk soort werk zo simpel is. 
 
@lilo fijn dat de echo's voor jou niet een probleem zijn. Een tijd geleden heb ik een gesprek gehad met mijn manager en die wilt dat ik dan als ik echo's moet zoveel mogelijk buiten werktijden doe, snap ik ook wel. Ik werk namelijk in de kinderopvang en dat is dan een stuk lastiger. Alleen je bent gewoon vaak afhankelijk van het ziekenhuis. Maar goed tot nu toe is dat nog niet aan de orde geweest.
Ik hoop inderdaad ook dat mijn positief gevoel niet zomaar ergens vandaan komt. Maar heeft de gynaecoloog niet verteld hoe het dan mogelijk is dat je de ene maand overstimulatie hebt en nu dit dit...waarschijnlijk hebben ze er ook geen antwoord op
 
Pff vandaag 2 weken na mijn miskraam, sinds vandaag geeft de clearblue ovulatietest een rondje aan wat inhoud dat hij niet meer op mijn hcg reageert, zwangerschapstest was ook echt al veel lichter al hoefde ik niet te turen, nu hopen dat ik snel wel een smiley heb, dan kunnen we ook weer door ☺️
Echo’s plande ik ook zoveel mogelijk voor of na werk of op mijn vrije dag, maar als ik straks weer op dag 3 moet komen weet ik natuurlijk niet wanneer dat is dus dan moet ik even kijken maar ik kan altijd diensten ruilen, mijn leidinggevende en collega’s weten ervan en zullen mij altijd helpen waar kan ☺️
 
@Lara, ik heb het wel gevraagd hoor. De gyn zei letterlijk: "Je bent geen robot, dus ook met Letrozol kan het er de ene cyclus anders uitzien dan de andere." Vond ik opzich ook wel logisch.
Het was trouwens bij m'n 1ste ronde uiteindelijk geen overstimulatie. Daar was ze bang voor na de 1ste echo, maar er is maar 1 ook echt doorgegroeid en gesprongen. Overstimulatie is voor zover ik begreep als er uiteindelijk 3 of meer eitjes echt doorgroeien en springen.
@Wilkindje. Yes! Wat goed. Ik hoop met je mee dat je dan inderdaad ook binnenkort een eisprong hebt. Dan kun je tenminste door. 
 
@lilo, ja precies je bent geen robot. Even dinsdag de echo afwachten dan. 


@gebruiker fijn dat de hormonen nu een je lijf uit gaan. Hopelijk vind je snel je eisprong.
 
Hi allemaal,
sorry dat ik niet dagelijks zo actief mee praat maar heb zojuist alles weer bijgelegen van afgelopen dagen.
@wilkindje begrijp nu dat jij pas een miskraam hebt gehad, wat heftig maar vind het heel stoer dat je er nog zo positief in staat!! Petje af! Je weet inderdaad dat het kan dus inderdaad vertrouwen blijven houden in je lichaam :) ik ga voor je duimen.. 
@Lilo dat wachten lijkt nu zeker een eeuwigheid te duren he? Je hebt zoveel onzekerheid omdat je ook weet dat je cyclus wat kan schommelen en langer kan duren... hoop dat je wens snel in vervulling gaat! 


@Lara mijn gynaecoloog zei dat tussen dag 13 en 21 een eisprong plaatsvind.. dat is voor zowel een korte als lange cyclus dus als je het rond die dagen gewoon om de dag gezellig maakt zit je waarschijnlijk wel goed! Zelf heb ik nooit ovulatie testen gebruikt omdat je er dan nog meer mee bezig bent (voor zover je het kan beperken) 
Gister heb ik me eerste afspraak gehad en mijn vriend hoeft niet weer heel de medische molen in en ik moet wel opnieuw bloedprikken en over 3 weken de uitslag daarvan en dan telefonische belafspraak. Gister wel meteen de echo gehad en ze zag in beide eierstokken heel veel eiblaasjes maar in links een iets grotere dan de rest. Ze kon alleen nog niet zeggen of dat eitje zou gaan springen daar was het nog te klein voor, ben vergeten te vragen hoe groot het was.. stom.. maar goed 
 
Bel afspraak staat nu op 3 februari duurt dus weer even 3 weken, maar goed.. 
We hebben het plan al besproken als het bloed is zoals ze verwacht. Dan begin ik eerst weer met primolut en dan clomid 50mg omdat het kan zijn dat ik daar dit keer nu wel op reageer ze is bang dat als ze meteen met 100mg begint ik misschien een overstimulatie krijg vandaar eerst weer 50mg proberen...
voor mij is het dus weer heel lang wachten........ 
 
 
Hoi allemaal,   Wat fijn jullie verhalen te lezen, zo herkenbaar. Dit is mijn verhaal. Ik ben eind 2018 gestopt met de pil. Leek erop dat ik ongesteld werd 3x. Daarna ineens niet meer, ik dacht door de stressvolle periode waar we in zaten (verhuizing, verbouwing en mijn vader kreeg de diagnose kanker). In november toch naar de huisarts en die stuurde ons gelijk door, geel fijn. Begin december bij de gynaecoloog geweest en die zag op de echo meteen dat het PCOS was. Het bloedonderzoek bevestigde dat. De gynaecoloog noemde het ook wel 'luie eicellen'. Daarna gelijk met provera gestart. Maar wat een hoofdpijn heb ik daarvan gehad. Gelukkig precies in mijn kerstvakantie. 6 dagen na de laatste pil provera werd ik ongesteld,  yes! Eergisteren begonnen met letrozol 5 mg.  Dinsdag eerste echo om te zien hoe de eicellen rijpen. Spannend allemaal!
Groetjes Margreet 
 
Terug
Bovenaan