PCOS, Letrozol

@wilkindje had al zo een vermoeden inderdaad dat je norovirus bedoelde haha. Op welke cyclusdag heb jij meestal je piek? 
 
@Lara. Ik vind het eigenlijk zelf wel handig om te weten wanneer in de cyclus mijn eisprong is. Dan weet je ook meteen hoe lang je luteale fase is. En dat is dan weer makkelijker voor het inschatten van je NOD en dus wanneer je kan gaan testen of je zwanger bent. 
Daarnaast is de kans op een goede innesteling kleiner als je lf te kort is, maar een te korte lf hangt samen met een te laag progesterongehalte, geloof ik. Dat was bij jou natuurlijk dik in orde. Dus in dat opzicht zit het bij jou gewoon goed denk ik.
Mede omdat normale ovulatietesten bij mij niet werken houd ik m'n temperatuur bij. Dan zie je wel pas nadat je temp. gestegen is dat je een eisprong hebt gehad. Dus het is niet handig als je vooraf wilt weten wanneer je het gezellig moet maken. Aan de andere kant wordt dat bij ons nu ook wel weer gecoverd door de echo's. En je kunt het gezellig maken zelf ook wel een beetje inschatten. Om de dag doen vanaf dat je ongie afgelopen is tot ong. 2 - 3 weken daarna. Dan moet je haast wel goed zitten. 
 
XxLara: mijn piek viel rond cd 14-16 en had dan een cyclus van 28-3 dagen ☺️ Ik werd netjes 14dagen na de dag van mijn piek ongesteld.. hopelijk word het nu ook weer zo als ik straks weer letrozol zal gebruiken
temperaturen werkt voor mij niet, ik heb erg onregelmatig werk in de zorg dus soms slaapdiensten ook en soms laat en soms heel vroeg dus kan niet altijd rond hetzelfde tijdstip testen, gelukkig dus de clearblue die wel werken
 
Ja precies. Aan temperaturen zitten ook weer allemaal voorwaarden verbonden. Als je er iets aan wilt hebben.
Handig om de clear blue testen dan via internet te kopen. Ik denk daar weleens over, om het eens te proberen. Want ik heb wel echt weer moeite met het 'lezen' van mijn cervix slijm. Daarmee kan ik dus van te voren niet zo goed inschatten of mijn eisprong eraan komt.
Tegelijkertijd denk ik nu dat ik de testen niet echt nodig heb zolang ik elke ronde nog echo's krijg. Daarmee en met de temperatuurstijging weet ik eigenlijk wel genoeg voor nu ? Als de gyn op een bepaald punt zegt dat ik het zonder echo's mag proberen, wordt het een ander verhaal denk ik. 
 
@lilo bedankt voor je antwoord. Mijn luteale fase is niet te kort denk ik. Aangezien ze de vorige x op dag 21 bloed prikte en ik na 28 dagen ongesteld werd en inderdaad mijn progesteron gehalte zoals je zegt in orde was. Temperaturen is ook niet echt iets waar ik graag mee wil beginnen. Misschien dat ik volgende maand inderdaad ook eens de ovulatietesten van clear blue ga testen. Ik wacht deze maand maar gewoon af of ik weer een mooie eisprong heb gehad met de medicatie en daarna zien we wel weer verder. 
 
Nou, heb net weer een echo gehad. Het viel dit keer een beetje tegen ? Er waren nu 2 eitjes van 11mm. Dus 1 van de 2 is maar 1mm doorgegroeid sinds maandag. Bms was gelukkig wel weer wat dikker. Dat is nu 6,3.
Ik zit nu op op CD15 en moet as dinsdag weer terug voor een echo. Dan zit ik op CD20. Als er dan niet iig 1 van de eitjes goed doorgegroeid is moet misschien de dosering Letrozol verhoogd worden.
Ik hoop natuurlijk niet dat dat nodig is. Dus nu wordt het toch wel een beetje spannender deze ronde. Ik had er juist zo'n goed gevoel over. Gek is dat... Gelukkig zei de gyn dat het er niet slecht uitziet en dat er nog een goede kans is dat iig 1 ei doorgroeit. Zeker gezien het bms dan wel weer mooi gegroeid was volgens haar.
@gebruiker, had jij niet een enigszins soortgelijke ervaring? Dat het even duurde voordat de groei van je ei doorzette? 
 
@lilo wat balen! Maar probeer positief te blijven, misschien groeit je eitje alsnog. Dit is de eerste ronde letrozol toch? Als nu blijkt dat je op cyclusdag 20 nog geen groeiend eitje heb moet je dan menstruatie opwekkers slikken? Bij mij deed 2,5 mg ook niks en bij 5 mg had ik dus echt een mooi progesteronwaarde 
 
@Lara, dankjewel. Ik ben onderhand alweer  optimistischer ? Het kan inderdaad nog gewoon. Dus we wachten weer af. Daarbij is een hogere dosering ook geen ramp. Alleen niet zo'n zin in het opwekken van een menstruatie.
Ik zit nu in ronde 2. In ronde 1 had ik juist op CD12 6 eitjes van tussen de 10mm en 13mm waarvan uiteindelijk 1 was doorgegroeid naar 18mm op CD16. Dat was dus ook niet helemaal optimaal omdat we het pas na de echo op CD16 gezellig mochten maken en ik had uiteindelijk op CD17 al m'n ei. Nu had het gekund met die ene poging, maar het gaf me toch het gevoel dat ik m'n kansen niet optimaal had benut. 
 
Terug
Bovenaan