PCOS, Letrozol

Hoi Margreet,
welkom! En spannende weken voor jou :) hoop dat deze dosis meteen aanslaat.. ben benieuwd naar je echo! Hou je ons op de hoogte?
 
 
@margreet welkom.
krijg je gelijk 5 mg per dag? Meestal beginnen ze op het laagste, dit is 2,5 mg. 

@juliato. Ja klopt mijn gynaecoloog raad ook aan om het gewoon eigenlijk al vanaf dag 11 t/m dag 21 gezellig te maken. 
 
 
Meiden, waar het gister een rondje was was het vandaag toch een smiley ? aan mijn slijm te zien komt er echt een eisprong aan ook! 15dagen na miskraam, zo’n mooie 30 dagen cyclus heb ik nooit gehad zonder letrozol.! Nu vanavond even gezellig maken weer en dan zien we wel over +-2 weken, ik verwacht er niets van maar zo blij dat ik door kan en mijn lichaam iets doet! ☺️ 
 
@Wilkindje. Wat fijn dat je nu alweer je eisprong gevonden hebt. Misschien dat ik die ovulatietesten ook eens ga proberen. 
 
@JuliaTo, tuurlijk hou ik jullie op de hoogte!
@Xxlara, misschien  vanwege mijn leeftijd dat ik gelijk met 5mg ben begonnen. Ben net 36 geworden. 
 
@wilkindje whaaa spannend!! En bizar hoe een vrouwenlichaam soms in elkaar zit he?! Wens je een fijn weekend ;-) haha
@lara onze gynaecologen zeggen wel het zelfde, wellicht zitten we wel in het zelfde ziekenhuis haha op welke cd zit je nu?
Misschien een stomme vraag maar hoe doen jullie het eigenlijk met wijntjes drinken? Echt helemaal niet meer? Of gewoon nog afentoe? 
 
He meiden, 
Zo fijn om jullie verhalen allemaal te lezen. Ik lees en praat graag mee. 
Dit is mijn verhaal: in 2017 na het stoppen met de pil de volgende maand gelijk zwanger geworden van een zoontje. Hij wordt maandag alweer 2.
Sinds september zijn we begonnen met het 'proberen' om opnieuw zwanger te worden, maar sinds mei al gestopt met de pil en nog steeds niet uit mezelf een menstruatie gehad. Doorverwezen naar een gynaecoloog en bleek inderdaad PCOS te hebben. Eind december begonnen met provera. Ik zit nu op cyclusdag 4 en ben gestart met letrozol (2,5 mg). A.s. Vrijdag eerste echo. Ik moest met cyclusdag 10-12 komen, maar dat valt net in het weekend. Dus anders maandag terugkomen. Ik vind het erg spannend allemaal want weet niet wat ik kan verwachten.
Hebben jullie veel last van de bijwerkingen van de provera en letrozol? Ik lees op internet ook dat door het mijden van koolhydraten dit positief effect heeft op je hormoonhuishouding? Doen jullie dit ook en heeft dit bij jullie effect? 


Fijne avond allemaal. 
 
@kmh welkom! Ik zit zelf ook nog niet zo lang op dit forum maar vind het ook fijn om verhalen te lezen van mensen die een beetje het zelfde meemaken.
Geen idee hoe de bijwerkingen zijn met letrozol, zelf ben ik zwanger geworden met clomid en zal daar binnenkort weer mee starten. Daarmee had ik wel last van in de zin van; meer chaotisch, wat meer onrustig en me emoties vlakte wat af maar het is de toen. Hier had ik ook het meest last van op het moment van slikken daarna nam het weer wat af. Maar geen idee of dit ook geldt voor letrozol
succes iedergeval met de eerste ronde! 
 
Terug
Bovenaan