PCOS, Letrozol

@lilo dat gevoel met vlagen chagerijnnig heb ik zaterdag en gister ook gehad ja. Geen idee of het door een eisprong kan komen. Ben benieuwd naar je echo morgen of er nog wat gegroeid is. Ik duim met je mee van wel
 
JuliaTo: daar hebben ze toen inderdaad bij mij ook allemaal op geprikt, ik had wel een pcos beeld op de echo maar toch wilde ze dat ook allemaal zeker weten ? bij mij was gelukkig alleen lh verhoogd verder alles goed ☺️ Maar je moet 2 van de 3 symptomen hebben voor pcos, veel eiblaasjes, onregelmatige cyclus of afwijkingen het onderzochte bloed.
nou vandaag had ik weer een rondje dus klopte allemaal en nu op het wachtbankje ? ik heb het weekend gewerkt maar gelukkig zaterdag (smiley) en zondag (eisprong) wel in de avond thuis dus we hebben er maar gebruik van gemaakt.. zoals ik al zei ik verwacht niets, hoop gewoon dat mijn lichaam weer normaal doet en we door kunnen, hopen natuurlijk wel een beetje ?
 
Hi allemaal,
Ik ben weer helemaal bij met lezen.
@lilo1988: thanks voor de tips. Ik eet gewoon gezond en volg inderdaad niet echt een specifiek dieet. Ik wil eerst even kijken hoe mijn lichaam op de medicatie reageert. 


@wilkindje: ik ga duimen voor jullie! 
Ik ben benieuwd: hoe lang zitten jullie al in het traject? Is het allemaal voor jullie eerste kindje of hebben jullie net als ik ook al een kindje? 


Fijne avond!
 
@Kmh wij hebben nog geen kinderen. Het zal dus ons eerste kindje worden als onze wens uiteindelijk in vervulling mag komen. Ik ben vorig jaar januari gestopt met de pil. Ergens in augustus september 2019 terecht gekomen bij de gynaecoloog. Dit is mijn 3e ronde letrozol. Volgende week dinsdag bloed prikken en donderdag 23 januari de uitslag van progesteron gehalte. Eerste ronde 2,5 mg niet aangeslagen, tweede ronde 5 wel. Toen is mijn lichaam een beetje van slag geraakt en werd ik ineens na 18 dagen ongesteld. Toen heb ik even geen medicatie mogen nemen en na een tijdje toch weer een menstruatie opgewekt met Provera en nu dus afwachten en het gezellig maken haha. Zit vandaag op cyclus dag 13
 
@Julia, nu je al die dingen op hebt genoemd waar ze je bloed op gaan testen bedenk ik me dat het bij mij inderdaad ook zo'n 2,5 week duurde voor ik de uitslag van die test had. Dus eigenlijk is 3 weken dan waarschijnlijk helemaal niet overdreven lang. ?
@Wilkindje, jullie hebben dan toch weer goed je best gedaan ? Ik ga voor je duimen! Hoelang duurde jouw lf ook alweer? Oftewel wanneer is je NOD ongeveer? 
@Kmh, ik heb een zoon. Hij wordt in april alweer 6 jaar. Ik werd op mijn 25e onverwacht zwanger van hem. Dus zonder medicatie. Ik had de eerste 3 jaar van zijn leven nog niet echt een wens voor een 2e. Toen die wens wel sterker werd hebben we het door omstandigheden nog wat op de lange baan geschoven. Uiteindelijk zijn we nu ruim anderhalf jaar aan het proberen. Huidige ronde is mijn 2e ronde Letrozol 2,5mg. Ik zie/hoor morgenochtend of de dosering misschien omhoog moet. Of dat er toch een mooie eisprong aankomt. Wat ik heel erg hoop natuurlijk ?
 
@lilo vreemd hoe het kan lopen hè. Zo heb je een onverwachte zwangerschap en zo ben je er zo bewust mee bezig met medicatie. Ben je destijds door de pil heen zwanger geraakt of gebruikte je geen anticonceptie vanwege PCOS? 
 
@xxLara: Spannend zeg. Hopelijk slaat het aan. Ik ga in iedergeval voor je duimen en hopen op een goede uitslag 23 januari. 
@ Lila1988: Zo herkenbaar. Dat het een eerste keer zo gemakkelijk ging en nu dan toch een tijd overheen gaat. Ik hoop dat je zometeen goed nieuws krijgt. Ik had overigens ook niet verwacht dat ik PCOS zou hebben. Veel van de symptomen heb ik niet en zat aan de pil, dus wist ook niet dat mijn cyclus zo onregelmatig verliep. Ik ben blij dat er nu actie wordt ondernomen. 
Morgen de laatste dag dat ik letrosol moet slikken. Dan vrijdag naar de gynacoloog. Ik ben benieuwd of er dan al iets zichtbaar is. Anders maandag terug (zit dan pas op cyclusdag 12). Omdat cyclusdag 10 in het weekend valt, wilde ze dat ik toch voor de zekerheid langs zou komen. Voor mij dus ook spannende weken.
Werk ze allemaal en ben benieuwd! 
 
Ben even weg geweest. En had direct een heel boekwerk terug te lezen. Hihi. Ben weer helemaal bij.
Welkom voor alle nieuwe dames. Zoals jullie al gemerkt hebben is dit een hele fijne groep.
6 januari heb ik en hsg onderzoek gehad. Tot onze grote opluchting was alles goed.  Vandaag cd 17 heb ik een 2de echo gehad omdat bij de eerste echo nog niks te zien was. Helaas is er minimaal verandering. Er is mij nu aangeraden om weer te starten met provera en dan gaan we een dosis hoger met letrozol. Ik heb 3 goede eisprongen gehad met 2.5mg dus was een enorme teleurstelling deze ronde. Nu hoop ik wel dat ik geen overstimulatie krijg met 5mg.
Voor iedereen die op het wachtbankje zit heel veel succes ik hoop het heel erg voor jullie. 
 
Terug
Bovenaan