PCOS, Letrozol

@Lara, ik was inderdaad wel onverwacht zwanger van mijn zoon, maar het was achteraf gezien ook niet echt snel of makkelijk gegaan. We waren er alleen niet bewust mee bezig. We hebben ruim anderhalf jaar onbeschermde seks gehad voordat ik zwanger was. Omdat het echt in de beginfase van onze relatie was deden we het ook zeker vaak genoeg zegmaar ? Dan is anderhalf jaar nog best lang. Aan de andere kant hebben genoeg vrouwen dat geluk helemaal niet natuurlijk. 
Ik had een aantal jaar daarvoor al de diagnose PCOS gekregen met daarbij de boodschap dat ik maar 10% kans had om zelf zwanger te worden. We gingen er dus vanuit dat het niet zomaar zou gaan. Ik ben al die tijd ook niet aan de hormonale anticonceptie geweest omdat ik daar niet goed tegen kan.
@Kmh, dan wordt het nu voor jou inderdaad ook spannend. Ben benieuwd naar je echo. Laat je het weten?
@Mariska, wat fijn dat de uitslag van het onderzoek goed was en wat naar dat deze ronde zo'n teleurstelling was. Bij mij ziet het er helaas hetzelfde uit deze ronde. 
Ik heb vanmorgen natuurlijk de echo gehad. Helaas was het grootste ei maar doorgegroeid tot 12mm. Dus lang niet groot genoeg voor CD20. Het andere ei en m'n bms leken zelfs gekrompen te zijn.
Ik moet dus nu 10 dagen primolut slikken en dan zou ik binnen 7 dagen een bloeding moeten krijgen. Dan mag ik weer op dag 3 gaan beginnen Letrozol. Dit keer 5mg. Het duurt nu dus even voordat ik weer echt verder kan met ronde 3. Jammer! Maar we blijven positief ?
 
Ik ben vandaag voor een echo geweest, 7de cyclusdag. Gister de laatste  letrozol genomen. Nog niks te zien op de echo helaas. Vrijdag weer een echo, ik wacht het maar af.
 
@Mariska wat vervelend dat het deze keer niet goed aanslaat. Hoop dat 5 mg weer goed aanslaat. Word het gemonitord? Omdat je aangeeft dat je bang bent voor overstimulatie?  


@lilo dan heeft je eerste zwangerschap inderdaad ook nog best lang op zich laten wachten aangezien ze toch onbeschermd sex had. Wat balen dat bij de echo toch bleek dat je geen goed groeiend eitje had. 3x scheepsrecht dan maar? Bij mij beginnen de zenuwen een beetje toe te slaan nu de datum van het bloed prikken steeds dichter bij komt.  ( nog een week ). Hebben jullie soms ook de angst dat je nooit zwanger raakt? Ik heb dat op sommige dagen echt zo sterk dat ik echt denk, als het ooit maar goed komt en hoelang moet dit traject nog duren...
 
@Margreet, misschien is cyclusdag 7 ook nog wel een beetje vroeg om echt al iets te zien. Ik hoef elke keer pas op cd12 voor het eerst te komen. Ik hoop dat je bij de volgende echo wel al wat kunt zien.
@Lara, inderdaad! 3 keer is scheepsrecht ?Zou echt fijn zijn. Ik snap wel dat het nu toch weer spannend wordt voor je. Ik herken je gevoel ook wel. Ik kan me haast niet voorstellen dat het ineens wel zou lukken. Ik geloof soms bijna niet dat die mogelijkheid ook echt bestaat ofzo. Ik voel het alleen niet als een angst, maar snap wel dat jij dat wel hebt. De wens is er gewoon en het is een naar idee dat die niet uit zou kunnen komen. Ik hoop gewoon heel hard voor je dat de uitslag van de bloedtest weer zo mooi is. Het komt vast goed! 
 
@ Margreet zoals lilo aangeeft is dag 7 inderdaad wel een beetje vroeg. Nog geen reden om je zorgen te maken hoor. 
 
@lilo ik denk als ik ooit een positieve test mag hebben dat het een week duurt voordat ik het pas besef haha. Ja ik voel de angst wel. Onze kinderwens is zo groot, ik moet er niet aan denken dat die nooit uit zou mogen komen. Ook naar mijn vriend toe vind ik dit soms lastig. Alhoewel hij er van overtuigd is dat het goed komt op wat voor manier dan ook. Zucht... hoe goed ik me vorige week voelde heb ik nu toch even wat slechtere dagen. 
 
@ alle dames, hebben jullie trouwens ook zo'n last van acne tijdens en vooral na het slikken van letrozol? Ik krijg het echt extreem op me schouderbladen. Gelukkig niet in me gezicht daar ben ik wel blij mee. 
 
Mijn huid is ook onrustig. Verder nog geen heftige bijwerkingen. Succes allemaal meiden. Ik duim voor jullie! 
 
@Lara. Oh man, die slechtere dagen herken ik wel. Zeker tegen eind van de cyclus als ik m'n NOD aan het afwachten ben. Dan wordt ik af en toe gewoon boos. Dat het zo'n gedoe is allemaal en dat ik uiteindelijk waarschijnlijk toch ongesteld wordt.
Het is ook anders voor mannen. Hoe lief ze het ook bedoelen als ze zo positief blijven en zeggen dat het wel goedkomt. Als het niet goedkomt ligt het uiteindelijk aan jouw lichaam. Dat maakt dat het soms gewoon echt even teveel is. Dat je zo graag wilt, maar zo weinig controle hebt over je eigen lichaam.
Ik heb op m'n werk nu ook echt de ene na de andere collega die meldt dat ze zwanger is (zitten nu op vijf in verschillende fases van hun zwangerschappen/net geboren baby's). Hoewel ik mezelf daar redelijk goed los van kan zien, kan dat me op die mindere dagen ook wel flink pissig maken.
Kortom, ik leef heel erg met je mee en hoop dat je iig aan deze groep wat hebt op die slechtere dagen. Morgen moet je bloedprikken toch? Ik duim keihard voor je en stuur positieve gedachten jouw kant op.
Ik heb geen last van acne trouwens door de letrozol. Ben vandaag begonnen met de primolut en moet ineens wel de hele tijd plassen. Kan ook precies toeval zijn natuurlijk ?
 
Terug
Bovenaan