PCOS, Letrozol

@lilo wat ontzettend lieve woorden van je, dat doet een mens goed. En inderdaad ook al denkt mijn vriend positief als het uiteindelijk niet lukt ben ik degene die erin faalt. 


Ik heb dus in de december maand gehoord dat drie vriendinnen zwanger zijn. Ik gun het ze allemaal van harte maar het kan soms wel even hard aankomen. Zeker als je hoort dat het zo snel en gemakkelijk ging. Niet iedereen weet namelijk onze situatie.
Ik zit vandaag op cyclusdag 15, volgende week dinsdag moet ik bloed prikken en volgende week donderdag de uitslag. Ik vraag me ook af tot welke cyclusdag gemeenschap hebben nu echt belangrijk is. Dit omdat ik natuurlijk geen idee heb wanneer ik eventueel een eisprong heb. Vandaag hebben we het nog gezellig gemaakt. Het is niet zo dat we normaal gesproken weinig sex hebben maar nu voelt het wel een beetje als een druk terwijl het normaal wat meer vanzelf ging. En zoals jij al aangaf, na 6,5 jaar word het wel ietsje minder dan dat je net bij elkaar bent. Haha
 
Oh wauw, 3 vriendinnen zelfs. Dat lijkt me nog lastiger als je er al zo'n tijd mee bezig bent. Je gunt het hen natuurlijk enorm, maar je wilt dan zelf ook bij dat groepje zitten. Ik blijf gewoon positieve gedachten jouw kant opsturen. Sorry ik had me even vergist inderdaad. Je had al een keer gezegd dat je de 21e gaat bloedprikken.
Ik weet wel 2 manieren waarmee je wat beter kunt inschatten wanneer je eisprong ong. is.  1. Je cervixslijm: Vanaf een paar dagen (bij mij 4) vantevoren tot op de dag van je eisprong zelf wordt, als het goed is, je cervixslijm steeds meer en natter. Dit is voor het sperma om makkelijker te bewegen, en om beter te overleven in je baarmoeder. Het lijkt in zekere mate op rauw eiwit. Bij mij is het klodderig, doorzichtig en als ik het tussen m'n vingers heb kan ik er draadjes mee trekken. Ik heb rond die tijd ook ronde natte plekken in m'n onderbroek. Bij minder vruchtbaar slijm krijg ik meer van die wittige strepen. Er is een verschil tussen cervixslijm en vaginaal vocht/afscheiding. Vaginaal vocht droogt binnen een paar sec. op je vingers. Cervixslijm blijft vochtig en slijmerig. Ik check het 2 - 3 keer per dag na het plassen. Gewoon met m'n vinger bij de uitgang van m'n vagina. Oh! En bij het afvegen na het plassen kan het ook ineens heel glibberig voelen. Na je eisprong is dat slijm heel snel weer weg.  
2. Je cervix/baarmoedermond zelf checken: als je op je hurken gaat zitten kun je met je middel- en/of wijsvinger in je vagina gaan. Helemaal bovenin kun je je cervix voelen. Het lijkt een beetje op een dalparabool qua vorm. Als je niet in de buurt van je eisprong zit is je cervix laag en voelt het een beetje stevig zoals het puntje van je neus. Ong. een dag voor je eisprong t/m de dag zelf zit je cervix helemaal hoog en is het veel zachter en een beetje open. Na je eisprong gaat ie bijna meteen weer omlaag en dicht. Dit kun je 1 keer per dag checken in de dagen dat je denkt dat je eisprong bijna is (alleen niet als je net uit bed komt, dan zit alles hoog) . Kan me wel voorstellen dat je hier minder zin in hebt. Dit is ook niet mijn lievelings.
Ik hoop dat je hier iets mee kan. Ik heb er zelf wel veel aan gehad. Alleen wisselt bij mij het slijm wel eens van consistentie waardoor ik soms twijfel. 
 
@lilo ja echt 3, en ik weet dat er nog meer gaan volgen. Maar goed daarom hoop ik maar dat het bij mij ook snel goed kom. Nog een weekje en dan weet ik in ieder geval of de letrozol aangeslagen is. 

thnx voor je uitleg over het cervixslijm, dat zou inderdaad ook mijn eerste keus zijn. Ik zal daar volgende maand eens op gaan letten. Nu zit ik natuurlijk al op cyclusdag 16 en word dat lastig. Ik denk als ik een eisprong gehad heb dat die al wel geweest is of zou het ook mogelijk zijn dat je later een eisprong hebt in je cyclus? Het zal in ieder geval voor dag 21 moeten gebeuren want dan testte ze natuurlijk mijn bloed
 
Je eisprong kan ook later in je cyclus komen. Het is iig echt onzin dat die bij elke vrouw precies op dag 14 komt en dus ook dat de luteale fase precies 14 dagen duurt. Als je cyclus normaal wel 28 dagen is, is het meestal wel zo dat je eisprong ergens tussen dag 12 en dag 18 gebeurt. Later dan dag 18 kan, maar is niet wenselijk. Dan is je lf te kort. En gezien jij een vorige keer zo'n goede progesteronwaarde had zal dat bij jou wel meevallen. Eerder dan dag 12 zou ook kunnen geloof ik, maar een lf langer dan 16 dagen komt maar heel weinig voor. 
 
@lilo. Ik begrijp precies hoe je je voelt. Een tegenslag maar wel direct doorpakken en positief blijven. Heb jij bij 2.5mg wel een eisprong gehad?
@Margreet dag 7 is erg vroeg maak je nog geen zorgen. Even de volgende echo afwachten.
@Lara alle rondes zijn bij mij gemonitoord. Dit vind ik zelf heel prettig. Daardoor kon ik nu ook al op cd 17 beginnen met provera anders had dat pas op dag 35 geweest. Omdat je met letrozol een cyclus van 35 dagen mag hebben niet langer. 
Vooral lang gaat het duren welke stappen moeten er allemaal genomen gaan worden totdat wij ons kleine wondertje in onze armen mogen krijgen. Hoop het voor jullie allemaal dat het snel mag gebeuren. 
Bijwerkingen met letrozol heb ik tot nu toe niet gehad. Herken de acne dus niet.
Je eisprong mag met letrozol uiterlijk cd21 zijn vanwege de 35 dagen cyclus is mij vertelt. Bij mij verschild het soms 16 of 18 dagen. Ik hoop voor je dat je de 21 goed nieuws ga krijgen. 
 
@Mariska dus als ik het goed begrijp had jij tussen cyclusdag 16 en 18 je eisprong altijd? Ik weet inderdaad dat de cyclus maar Max 35 dagen mag duren. Wel fijn dat als ze op cyclusdag 17 zien dat je geen eisprong hebt of krijgt dat je dan al door kan pakken. 
 
@lara. De eerste 2 keer had ik hem op dag 16 en de 3de keer op dag 18. De lf is bij mij iedere keer 16 dagen geweest.
Zonder medicatie heb ik geen tot 2 keer per jaar een eisprong.
Dat was inderdaad erg fijn om te weten anders had er nog zoveel tijd overheen gegaan. En wil heel graag door naar de volgende ronde.
Waarom word er bij jou geen echo voor je vermoede eisprong gedaan?
 
Terug
Bovenaan